printlogo


کد خبر: 223652تاریخ: 1399/11/8 00:00
لژیونرها

درخشش مهدی بعد از بازگشت از محرومیت
طارمی باید محروم باشد؟
در چارچوب رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال پرتغال، تیم پورتو که دوباره مهدی طارمی را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب داشت، از ساعت ۲۳:۴۵ دو‌شنبه شب در ورزشگاه دِ سائو لوئیز مقابل تیم رده هفدهمی فارنسی قرار گرفت.طارمی که پس از گلزنی، دادن پاس گل و گرفتن پنالتی که در هفت بازی رسمی و پیاپی اتفاق افتاد، در دقیقه ۷۳ دیدار هفته چهاردهم لیگ برتر پرتغال مقابل بنفیکا کارت قرمز گرفته و یک جلسه از همراهی تیمش محروم شده بود، با انگیزه زیادی پای به دیدار با فارنسی گذاشت و دوباره گلزنی کرد.ستاره ایرانی پورتو که در دیدار اخیرشان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال مقابل اسپورتینگ لیسبون در ترکیب نبود و همین علت یکی از دلایل اصلی شکست آنها و عدم راهیابی به فینال شد، در تقابل با فارنسی نشان داد که آمادگی قبلی خود را حفظ کرده و در بهترین شرایط قرار دارد.
ویلسون مانافا، مدافع راست پورتو که پس از چهار بازی دوری از ترکیب به دلیل آسیب دیدگی مقابل فارنسی به‌طور ثابت به میدان می‌رفت، در دقیقه ۱۵ با حرکت تکنیکی و نفوذ تند و تیز از سمت راست خلق موقعیت کرد که پاس کات‌بک او را مهدی طارمی با جایگیری عالی و شوت زمینی بی‌نقص زد تا گل اول پورتو را به ثمر برساند.در ادامه پورتو موفق شد تک‌گل طارمی را تا پایان مسابقه حفظ کند و به پیروزی یک بر صفر خارج از خانه مقابل فارنسی برسد تا ۳۵ امتیازی شود و با یک امتیاز کمتر و یک مسابقه بیشتر نسبت به اسپورتینگ لیسبون صدرنشین، در جایگاه دوم جدول لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد.
طارمی پس از آنکه در دیدار هفته قبل مقابل بنفیکا به خاطر خطای شدید روی پای بازیکن حریف کارت قرمز گرفت، با اعتراض سرمربیان برخی تیم‌ها از جمله اسپورتینگ لیسبون مواجه شد و آنها اعتقاد داشتند که مهاجم ایرانی پورتو باید بیش از یک جلسه محروم شود و عدم حضورش صرفاً نباید در جام حذفی اتفاق بیفتد.
اما طارمی در دیدار با فارنسی دوباره بازگشت فوق‌العاده‌ای به میادین داشت و موفق شد با نمایش بی‌نقص در حضور ۷۶ دقیقه‌ای در زمین و به ثمر رساندن یک گل دیگر، به منتقدان محرومیتش بگوید که حیف است محروم باشد!آمار طارمی در هفت مسابقه قبلی خود با پورتو در لیگ پرتغال هم چشمگیر است. این مهاجم ایرانی در این هفت مسابقه، در هشت گل پورتو تأثیر مستقیم داشته است. (با گل، پاس گل و گرفتن پنالتی)
 
 
بعد از هت‌تریک در لیگ هلند
صدای اعتراض قوچان‌نژاد بلند شد
رضا قوچان‌نژاد، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پک زوله هلند در آخرین بازی این تیم مقابل ویلم سه گل به ثمر رساند و نقش اصلی را در برد ۳ بر یک تیمش ایفا کرد. او در این فصل چندان بازی نکرده و به نظر می‌رسد «جان استگمن» سرمربی زوله اعتقاد چندانی به این مهاجم ایرانی ندارد. این موضوعی است که می‌شود از ادعای کاپیتان تیم زوله هم آن‌ را متوجه شد. کاپیتان زوله بعد از بازی با ویلم افشا کرد که برای بیشتر بازی کردن قوچان‌نژاد، با سرمربی تیم صحبت کرده است.
حالا نوبت به خود قوچان‌نژاد رسیده است که به صورت علنی از کم بازی کردن خود و تصمیم سرمربی زوله انتقاد کند. قوچان نژاد در این خصوص به برنامه «Omrop Fryslan» گفت: «فکر می‌کنم مربی به اندازه کافی به من شانس بازی نمی‌دهد.»
او در خصوص اینکه آیا ارتباط خوبی با استگمن سرمربی زوله ندارد؟ تأکید کرد: «فکر می‌کنم این یک ادعا باشد اما من با بعضی از انتخاب‌های استگمن مخالفم. همیشه هم لازم نیست موافق انتخاب‌ها باشید اما چه بازی کنم و چه بازی نکنم، همیشه تمام تلاشم را به کار می‌بندم.»
قوچان‌نژاد که سابقه بازی در تیم هیرنفین هلند را هم دارد، درباره احتمال بازگشتش به این تیم گفت: «هنوز با بچه‌های هیرنفین مثل هنک ورمن و لوکاس ارتباط دارم. روز جمعه و بعد از بازی هم با مدیر فنی تیم هیرنفین صحبت کردم اما بازگشت من به این تیم واقع‌بینانه نیست.»

 


Page Generated in 0.0042 sec