printlogo


کد خبر: 223651تاریخ: 1399/11/8 00:00
خبر

 نام «آسو جواهری» در لیست داوران هفته نهم
فرار از فشار یا پایان محرومیت؟
لیست داوران هفته نهم لیگ برتر فوتبال زنان از طریق سایت فدراسیون فوتبال منتشر شد که بر اساس آن نام آسو جواهری برای قضاوت به چشم می‌خورد.جواهری پیش از این به دلیل آنکه در زمینه جامعه‌شناسی ورزش و مطالعات جنسیت و اقتصاد سیاسی ورزش فعالیت می‌کند، توسط کمیته داوران تهدید به محرومیت شده بود و مدت‌ها ابلاغی برای قضاوت در لیگ نداشت اما اکنون نام او در گروه داوری دیدار تیم‌های وچان کردستان و قشقایی شیراز قرار گرفته است و جمعه، ۱۰ بهمن ماه به عنوان داور چهارم قضاوت خواهد کرد.البته با توجه به آمادگی وچان کردستان و شکست قشقایی شیراز در تمامی دیدارهای خود به نظر می‌رسد این مسابقه یکطرفه خواهد بود و انتخاب آسو جواهری به عنوان داور چهارم تا حدودی جای سؤال دارد، چرا که کمیته داوران می‌توانست فرد کم تجربه‌ای را به عنوان داور چهارم انتخاب کند و قضاوت دیگری را به جواهری بسپرد. باید دید که آیا این اقدام برای کاهش فشار از روی کمیته داوران است یا به معنی بازگشت دوباره جواهری به قضاوت است.
 
 
 چهار داور ایرانی کاندیدای قضاوت در جام جهانی فوتسال شدند
چهار داور بین‌المللی ایرانی از سوی فیفا کاندیدای قضاوت در رقابت‌های جام جهانی فوتسال شدند. به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، فهرست کامل کاندیداهای داوران جام جهانی فوتسال لیتوانی ۲۰۲۱ از سوی فیفا در حالی اعلام شد که بر این اساس ابراهیم مهرابی افشار، محمودرضا نصیرلو، گلاره ناظمی و زری فتحی از ایران به عنوان داور برای قضاوت در این رقابت‌ها از سوی فیفا کاندیدا شدند.
پس از برگزاری آزمون‌های مختلف، اسامی نهایی برای قضاوت در این رقابت‌ها اعلام خواهد شد. ایران تنها کشوری در دنیا است که ۴ نامزد در لیست این مسابقات دارد.جام جهانی فوتسال قرار است سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۱ به میزبانی کشور لیتوانی برگزار شود ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا، احتمال لغو این رقابت‌ها هم وجود دارد.قاره آسیا برای حضور در جام جهانی فوتسال ۵ سهمیه دارد اما به دلیل لغو مسابقات قهرمانی آسیا، AFC خودش پنج نماینده را تعیین می‌کند.
 
 
کرونا اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی را لغو کرد
برگزاری سومین اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی به علت علایم مشکوک و تست کرونای برخی از بازیکنان، به زمان دیگری موکول شد.سومین اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی که قرار بود از دیروز (سه‌شنبه) با انجام تمرینات در مرکز ملی فوتبال آغاز شود به دلیل علایم مشکوک و تست کرونای برخی از بازیکنان در روز دوشنبه، با صلاحدید کادرفنی و توصیه کمیته پزشکی فدراسیون جهت پیشگیری از بروز مشکلات جدی به زمان دیگری موکول شد.
 
 
تشدید سختگیری‌های AFC برای حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها
آیین‌نامه جدید صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها از سوی کنفدراسیون آسیا به سازمان لیگ ابلاغ شده است. در آیین‌نامه جدید الزامات استقرار مجوز حرفه‌ای و ملی برای کشورهای آسیایی اجباری شده است.
سهیل مهدی، مدیر صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال در این رابطه می‌گوید: «در مقایسه با آیین نامه قبلی صدور مجوز حرفه‌ای به نظر می‌رسد الزامات جدید حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها از سوی کنفدراسیون آسیا سختگیرانه‌تر و با جزئیات بیشتر شده است. آیین‌نامه جدید را برای اطلاع و اقدام به باشگاه‌های کشور ارسال کرده‌ایم و انتظار داریم باشگاه‌ها از هم اکنون نسبت به استقرار الزامات خواسته شده و طراحی ساختار جدید در باشگاه‌ها برای مجوز صدور حرفه‌ای خود اقدام‌های لازم را انجام بدهند.»
مدیر مجوز صدور حرفه‌ای سازمان لیگ توضیح می‌دهد: «کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ ایران همانند سال‌های گذشته در کنار باشگاه‌ها خواهد بود و از هیچ مشاوره و همکاری جهت پیشبرد روند استانداردسازی و حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها دریغ نخواهد کرد.»

 


Page Generated in 0.0054 sec