printlogo


کد خبر: 223628تاریخ: 1399/11/8 00:00
خبر

۱۶ تیرانداز به اردو دعوت شدند
9 بهمن شروع هدفگیری
مرحله جدید اردوی تیم ملی تفنگ و تپانچه با دعوت از 16 ملی‌پوش از 9 بهمن در تهران آغاز می‌شود.
دور جدید اردوی تیم ملی تیراندازی از 9 بهمن تا یکم اسفند در محل سالن‌های فدراسیون تیراندازی برگزار می‌شود. در این مرحله از اردو در ماده تپانچه بادی هانیه رستمیان از مازندران، گلنوش سبقت‌الهی از اصفهان، مینا قربانی از همدان، جواد فروغی از ایلام، وحید گل‌خندان از فارس، محمدرسول عفتی از کرمانشاه و سجاد پورحسینی از گیلان نفراتی هستند که زیر نظر مربیان تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.
همچنین در ماده تفنگ نیز نجمه خدمتی از خراسان جنوبی، آرمینا صادقیان از ایلام، فاطمه کرم‌زاده از بوشهر، مه‌لقا جام بزرگ از همدان، مهیار صداقت از تهران، حسین باقری از اصفهان، امیرمحمد نکونام از تهران، پوریا نوروزیان از ایلام و امیرسیاوش ذوالفقاریان از سمنان نفراتی هستند که به این اردو فراخوانده شدند. تیراندازی ایران شش ورزشکار المپیکی در دو رشته تفنگ و تپانچه دارد که خود را برای مسابقات المپیک ۲۰۲۰ آماده می‌کنند.
نجمه خدمتی، مهیار صداقت، فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان در رشته تفنگ و هانیه رستمیان و جواد فروغی در تپانچه اسامی المپین‌های تیم ملی تیراندازی است. پرونده اردوی قبلی تیم ملی تپانچه پنجشنبه هفته گذشته بسته شد.
 
برپایی اردوی مشترک تکواندوکاران ایران با بلغارها
هوگوپوشان تیم‌ملی تکواندو بلغارستان برای برپایی اردوی مشترک با ملی‌پوشان کشورمان، روز 20 بهمن ماه وارد تهران می‌شوند.
با درخواست فدراسیون تکواندو بلغارستان اردوی مشترک تکواندوکاران این کشور با ملی‌پوشان تکواندو ایران در مرکز جهانی تکواندو کشورمان برگزار می‌شود. با اعلام سازمان تیم‌های ملی، تیم ملی تکواندو ایران که موفق به کسب دو سهمیه المپیک توکیو توسط آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی شده است به همراه سجاد مردانی، سروش احمدی، فرزان عاشورزاده، امیرسینا بختیاری، مهران برخورداری و سیدامید حسینی تمرینات خود را پشت سر می‌گذارند که از 20 بهمن ماه میزبان تکواندوکاران بلغارستان هستند.
ملی‌پوشان بلغارستان به منظور حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک قاره اروپا تمریناتشان را زیر نظر سرمربی ایرانی خود «فرزاد ذوالقدری» پیگیری می‌کنند و حالا به منظور آمادگی بیشتر درخواست تمرین مشترک با تیم ملی ایران را داشته‌اند. هفت تکواندوکار از بلغارستان در این اردو حضور پیدا می‌کنند تا تمرینات مشترکی را با هوگوپوشان کشورمان برگزار کنند.
 
برگزاری جام جهانی بوکس در سال 2022
میزبانی روس‌ها با تأخیر یک‌ساله
به دلیل شیوع ویروس کرونا، جام جهانی بوکس به تعویق افتاد و قرار است سال آینده (2022) برگزار شود.
مسابقات جام جهانی بوکس که قرار بود اواخر سال 2021 در روسیه برگزار شود با تصمیم هیأت رئیسه فدراسیون جهانی بوکس به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک سال تأخیر در سال 2022 برگزار می‌شود.
عمر کرملف، رئیس فدراسیون جهانی بوکس در این باره می‌گوید: «وضعیت را با دقت دنبال می‌کنیم و با پزشکان در ارتباط هستیم که اولویت‌مان سلامتی جامعه بوکس است. اگر چه به طور کلی به آینده خوشبین هستیم اما کاملاً با هیأت مدیره موافقت می‌کنم که مسابقات جهانی بوکس را برای حفظ سلامتی خانواده بوکس‌مان به سال 2022 انتقال دهیم. البته یک حسابرس هشدار داده بود که توانایی مالی فدراسیون جهانی بوکس در مورد بازپرداخت بدهی‌هایش به اجرای مناسب مسابقات جام جهانی بوکس و قهرمانی جهان بستگی دارد که بابت آن هم مشکلی وجود ندارد.»
جام جهانی بوکس از سال 1979 آغاز به کار کرده است. آخرین بار هم در سال 2008 برگزار شده است. همچنین در سال 2021 رویداد مهمی همچون مسابقات قهرمانی جوانان جهان طی روزهای 10 تا 24 آوریل (21 فروردین تا 4 اردیبهشت سال 1400) به میزبانی لهستان برگزار می‌شود.
 
لیگ اسکی صحرانوردی
صید و بیرامی قهرمان هفته دوم شدند
هفته دوم لیگ اسکی صحرانوردی با معرفی نفرات برتر دو بخش زنان و مردان به پایان رسید. روز دوم از هفته دوم رقابت‌های لیگ اسکی صحرانوردی در پیست اسکی شهید قوطاسلو (ارتش جمهوری اسلامی ایران) با برتری و کسب عناوین نخست سید ستار صید و سمانه‌ بیرامی باهر برگزار شد. در روز دوم از هفته دوم لیگ اسکی صحرانوردی که در رشته استقامت برگزار شد، در بخش ۱۵ کیلومتر مردان سید ستار صید در جایگاه نخست ایستاد، دانیال ساوه‌شمشکی دوم شد و یاسین شمشکی عنوان سوم را به خود اختصاص داد. در بخش ۱۰ کیلومتر زنان نیز سمانه‌ بیرامی ‌باهر اول شد، فرزانه رضا‌سلطانی جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و ساحل تیر مقام سوم را کسب کرد.

Page Generated in 0.0053 sec