printlogo


کد خبر: 223627تاریخ: 1399/11/8 00:00
خبر

لبران تیم سابقش را ویران کرد
جذاب‌ترین اتفاق دیروز NBA، روبه‌رو شدن لبران جیمز با هم‌تیمی‌های سابقش در کلیولند بود. 
ستاره تیم لس‌آنجلس لیکرز در شبی که تیمش موفق شد از سومین بازی خارج از خانه متوالی‌اش هم پیروزی بگیرد، یک‌تنه تقریباً نیمی از امتیازات مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها را کسب کرد. او 46 امتیاز گرفت که تنها 23تای آنها در کوارتر چهارم رقم خورد. او علاوه بر این، 6 پاس گل و 8 ریباند هم داشت تا لیکرز با نتیجه 115 بر 108 میزبانش کلیولند کاوالیرز را شکست دهد؛ تیمی که یک‌بار با آنها قهرمان NBA شد. آنتونی دیویس هم به‌عنوان دومین بازیکن امتیاز‌آور لیکرز 17 امتیاز دیگر کسب کرد و 10 ریباند و 4 پاس گل داشت. 
این پیروزی در آستانه اولین سالروز سانحه دلخراش سقوط هلی‌کوپتر کوبی برایانت فقید ثبت شد. دیگر حاشیه مهم بازی هم پرخاش جیمز بر سر یکی از اعضای تیم کلیولند کاوالیرز بود که مشخص نشد به چه دلیل خشم ستاره لیکرز را برانگیخته است.
در تیم کاوالیرز هم آندره دروموند با 25 امتیاز و یک پاس گل و 17 ریباند امتیازآورترین بازیکن بود، هرچند نه او نه سدی عثمان که 20 امتیاز دیگر برای کاوالیرز کسب کرد، نتوانستند مانع نهمین شکست در هفدهمین بازی شوالیه‌ها شوند. 
لیکرز اما با کسب چهاردهمین برد در هجدهمین بازی‌اش فعلاً دوباره به صدر جدول کنفرانس غرب برگشته است.
 
 
بازگشت درخشان تاتوم
سخت‌ترین بخش مبتلا شدن به کرونا برای جیسون تاتوم، مهاجم 22 ساله سلتیکس، سردرد‌ها یا تب‌و‌لرزهایی که تجربه کرد نبود. آن علائم پس از همان شب اول از بین رفت. 
سخت‌ترین بخش اما فشار روانی و ذهنی بود. او گفت: «ابتلا به کرونا سخت بود بخصوص بعد از اولین واکنش‌هایی که بدنت به این بیماری نشان می‌دهد متوجه‌اش می‌شوی. نمی‌دانم آیا باید وحشت کرد یا نه اما قطعاً باید از بابت ابتلا به این بیماری نگران بود چون با چیزهایی که می‌خوانید و می‌شنوید و اعلام آمار افرادی که مبتلا می‌شوند و آمار کسانی که نمی‌توانند جان سالم به‌در ببرند، خودتان می‌دانید که وضعیت چگونه است.» 
تاتوم که 5 بازی قبلی تیمش را به‌خاطر کرونا از دست داده بود، در بازگشتش 24 امتیاز گرفت و 5 پاس گل و 4 ریباند داشت تا بعد از جیلن براون که 26 امتیاز گرفت، 2 پاس گل و 5 ریباند داشت دومین بازیکن امتیاز‌‌آور بوستون سلتیکس در پیروزی 119 بر 113 این تیم مقابل بولز در شیکاگو باشد. تاتوم اعتراف کرد در پایان نیمه اول در نتیجه ابتلایش به کرونا، احساس خستگی می‌کرد هرچند او در نیمه دوم به بازی برگشت. 
او گفت: «4، 5 روز اول پس از ابتلایم به کرونا مرا اذیت کرد. همه چیز روح و روانم را اذیت می‌کرد. به خودم می‌گفتم حالم خوب است، حالم خوب نیست؟ می‌توانم فلان بو را درک کنم؟ آیا قفسه سینه‌ام درد می‌کند یا فقط دارم به خودم تلقین می‌کنم؟» 
تاتوم اما نشان داد که توانسته بر همه مشکلاتی که کرونا برایش آورده بود غلبه کند. امتیاز‌آورترین بازیکن میدان هم زلاک لاوین، گارد تیم شیکاگو بولز بود که 30 امتیاز گرفت، 3 پاس گل داشت و 6 ریباند.
 
 
پیروزی نتس در نیویورک
نه کوین دورانت روی فرم بود و توپ‌هایش را داخل سبد می‌انداخت نه جیمز هاردن پرتاب‌هایی دقیق داشت.
ضعف عملکرد آنها از نظر دفاعی هم تیم‌شان بروکلین نتس را به دردسر انداخته بود اما امتیازآورترین تیم این فصل NBA دوام آورد تا اینکه موتور ستاره‌هایش روشن شد و با کمک آنها میزبان نیویورکی توانست میامی هیت را با نتیجه 98 بر 85 شکست دهد. 
هاردن و دورانت که شروعی ضعیف و تقریباً سه کوارتر کم‌کار داشتند در پایان بازی هر کدام 20 امتیاز کسب کردند تا نتس در کوارتر چهارم ورق را به سود خود برگرداند و پیروز شود. 
با این شکست تعداد باخت‌های هیت در این فصل دورقمی شد و این در حالی است که این تیم تنها 6 برد داشته است.
 

Page Generated in 0.0055 sec