printlogo


کد خبر: 223623تاریخ: 1399/11/8 00:00
آیا آلگری به رم می‌رود؟
آرزوهای بزرگ در شهر ابدی

اوون دیانا
 
اوضاع در شهر ابدی آرام نگرفته است. رم هفته سختی را پشت سر گذاشت و در دربی شکست خورد و در جام حذفی هم به شکلی فاجعه‌بار حذف شد، اما پیروزی 4 بر 3 آنها مقابل اسپتزیا در روز شنبه بسیار به کمک این تیم آمد.
این پیروزی باعث شد خانواده فریدکین بدانند قدم بعدی‌شان در رم چه باشد، ولی معمای بزرگی را هم برای‌شان رقم زد. بازیکنان و مربی تیم باید تغییر کنند اما چه زمانی باید این اتفاق روی دهد؟
پائولو فونسکا احتمالاً روی داغ‌ترین نیمکت مربیگری ایتالیا نشسته اما گل دقیقه پایانی لورنتزو پلگرینی مقابل اسپتزیا باعث شد او فعلاً در این تیم بماند. این مربی پرتغالی تا لحظه‌ای که آن گل به ثمر رسید در آستانه اخراج بود و از ماسیمیلیانو آلگری به‌عنوان گزینه اصلی جانشینی او یاد می‌شد.
این مربی اهل لیورنو در هر حال شاید راهی پایتخت ایتالیا شود و چنین انتصابی بی‌تردید باعث خوشحالی ادین ژکو خواهد شد. این بمب‌افکن بوسنیایی و فونسکا پس از شکست مقابل سویا در فصل گذشته لیگ اروپا با هم درافتاده‌اند و مربی می‌خواسته او را در تابستان به فروش برساند.
رابطه آنها پس از فاجعه جام حذفی بدتر هم شد و گفته می‌شود دلیل خط زدن نام ژکو از لیست بازی شنبه، انضباطی بوده است. چنین اوضاعی را نمی‌توان نگه داشت و به نظر می‌رسد خانواده فریدکین باید بین مهاجم ستاره و مربی‌شان، یکی را انتخاب کنند.
دن و رایان فریدکین در موقعیت سختی قرار گرفته‌اند. دستمزد ژکو بالاست (او هر فصل 5/7میلیون یورو می‌گیرد و در رده سوم پردرآمدترین بازیکنان سری آ قرار دارد)، از این‌رو باشگاهی که بخواهد او را بخرد مبلغ کمی به رم خواهد پرداخت. سن او نیز بالاست. از سوی دیگر، نقش او به‌عنوان کاپیتان تیم اوضاع را پیچیده‌تر هم می‌سازد. از سوی دیگر، فونسکا توانسته جلوروسی را در میانه فصل در جمع چهار تیم بالای جدول قرار دهد.
هدف اصلی رم در این فصل بازگشت به لیگ قهرمانان بوده است و این مربی 47 ساله در مسیر دستیابی به این هدف قرار دارد. از سوی دیگر، واکنش بازیکنان به گل تساوی دیرهنگام اسپتزیا (پیش از گل لحظات پایانی رم) نشان می‌دهد بازیکنانش همچنان پشت او هستند.
این روحیه همبستگی را می‌شد پس از گل دید؛ پلگرینی پس از به ثمر رساندن گل برتری، فونسکا را در آغوش کشید. پلگرینی دوباره در قلب همه حرکات هجومی خوب رم قرار داشت و گل او پاداش این عملکرد عالی بود. اینکه بازیساز اصلی تیم راضی باشد در صدر اولویت‌های خانواده فریدکین قرار دارد.
آوردن یک مربی جدید می‌تواند رختکن تیم را در میانه نبرد بر سر راهیابی به لیگ قهرمانان به‌هم بریزد اما این ریسک در صورتی که امکان آمدن آلگری وجود داشته باشد ارزش انجام دادن را دارد. اگر آلگری بیاید نشان می‌دهد مالکان رم اهداف بزرگی در سر دارند. آلگری سوابق زیادی در قهرمانی در سری آ دارد و تجربه او به کمک باشگاهی می‌آید که از سال 2008 تاکنون قهرمانی کسب نکرده است.
فوتبال فونسکا جذاب و چشم‌نواز است اما بعید به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات دفاعی تیم او، رم با او به قهرمانی برسد. رم با این مربی پرتغالی به سقف رسیده است اما اگر آلگری بیاید، سقف رم آسمان خواهد بود.
منبع: فوتبال ایتالیا
 

Page Generated in 0.0053 sec