printlogo


کد خبر: 223622تاریخ: 1399/11/8 00:00
گزارش

مهاجمان رئال در باشگاه‌های دیگر می‌درخشند!
به‌جز کریم بنزما، سایر مهاجمان رئال‌مادرید در این فصل مقابل دروازه حریفان مشکل داشته‌اند اما مهاجمانی که به‌صورت قرضی به باشگاه‌های دیگر در سراسر اروپا رفته‌اند خوش درخشیده‌اند و به‌آسانی گل می‌زنند، به‌ویژه دو مهاجمانی که می‌توانستند ذخیره بنزما باشند، یعنی لوکا یوویچ و بورخا مایورال، عالی بوده‌اند.
یوویچ به‌صورت قرضی به آینتراخت فرانکفورت برگشته و تنها در 75 دقیقه حضور در میدان، سه گل به ثمر رسانده است، یعنی یک گل بیشتر از تعداد گل‌های او در یک فصل و نیم حضور در رئال‌مادرید (2). او در فرانکفورت هنوز در ترکیب ثابت قرار نگرفته اما سه‌بار به‌عنوان بازیکن جانشین به میدان رفته و میانگین یک گل در هر 25 دقیقه را ثبت کرده است. یوویچ اخیراً مقابل آرمینیا بیله‌فلد به گل رسید، به این ترتیب انتقال قرضی او طبق برنامه پیش رفته. یوویچ 23 سال دارد و فرصت کافی برای جا افتادن در مادرید را دارد اما او باید فرم خود را در ماه‌های آینده بازیابد تا رئال بتواند از این خرید 60میلیون یورویی‌اش نهایت استفاده را ببرد.
بورخا مایورال هم در رم اوضاع خوبی دارد. او هشت گل زده (و در این هفته مقابل اسپتزیا دو گل به ثمر رساند) و پنج گل هم ساخته است. نیمی از فصل باقی مانده و او تنها یک گل تا رسیدن به بهترین آمار شخصی‌اش در یک فصل فاصله دارد (این بازیکن فصل گذشته 9 گل برای لوانته به ثمر رساند). این مهاجم متولد پارلا بازیکنی است که زیدان به‌عنوان ذخیره بنزما می‌خواست اما چون رئال نتوانست یوویچ را در تابستان به تیم دیگری منتقل کند، مجبور به قرض دادن او شد. حالا رم می‌تواند درباره آینده او تصمیم بگیرد. آنها می‌توانند در پایان فصل با 15میلیون یورو، یا در تابستان 2022 با 20میلیون یورو انتقال او را دائمی کنند. البته اگر رم این بند را فعال کند و بعد بخواهد مایورال را بفروشد، باید ابتدا او را به رئال پیشنهاد کند و در صورتی که رئال او را نخواست به باشگاه دیگری واگذارش کند.
دیگر بازیکن مادرید که خوش می‌درخشد براهیم دیاز است که چهار گل برای میلان زده است، یعنی بیشتر از وینیسیوس، رودریگو، آزار، آسنسیو و لوکاس واسکس؛ بازیکنانی که حضورشان باعث شد رئال دیاز را قرض بدهد.
دو بازیکن دیگر هم گلزنی کرده‌اند؛ گرت بیل سه گل برای تاتنهام زده و تاکه کوبو هم یک گل به ثمر رسانده است. سه بازیکن قرضی دیگر، یعنی خسوس وایخو، دنی سبایوس، و رینیر گلی نزده‌اند.
 
 
بارسلونا، بدهکار به عالم و آدم
بارسلونا که دچار بحران مالی است، 126میلیون یورو به 19 باشگاه بدهکار است. غول‌های کاتالان اخیراً گزارش مالی سالانه خود را منتشر کرده‌اند. بیشترین بدهی بارسلونا 29میلیون یورو به لیورپول است، چراکه آنها هنوز بخشی از مبلغ انتقال فیلیپه کوتینیو، که سه سال پیش راهی بارسا شد را نپرداخته‌اند. کوتینیو گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه است اما این بازیکن برزیلی در بارسا جا نیفتاده و این باشگاه از او نفع خاصی نبرده است. آنها 120میلیون یورو را در ابتدای قرارداد به لیورپول پرداختند و قرار بر این شد که بقیه مبلغ را به‌صورت اقساط در سال‌های آینده پرداخت کنند. لیورپول بخش زیادی از این مبلغ را گرفته است اما گزارش‌ها نشان می‌دهد 29میلیون یورو مانده است.
کوتینیو در این فصل فرصت آن را یافته که در بارسا بماند و خود را اثبات کند اما او پس از سه گل و دو پاس گل در 14 مسابقه، حالا از ناحیه زانو مصدوم است و چهار ماه دور از میادین خواهد بود. بارسلونا همچنین 10میلیون یورو بابت مالکوم به بوردو، 8میلیون یورو به گرمیو بابت آرتور ملو (که حالا در یوونتوس است) و 16میلیون یورو به آژاکس بابت فرنکی دی‌یونگ بدهکار است. بارسلونا بابت همه‌گیری ویروس کرونا دچار بحران مالی شده و این چیزی است که همه از آن خبر دارند. این باشگاه در ماه‌های اخیر به سراغ ریاضت اقتصادی رفته است.
در هفته گذشته گزارش شد آنها از چندین بانک بزرگ خواسته‌اند فعلاً اقساط‌شان را پرداخت نکنند تا به این ترتیب از انحلال باشگاه جلوگیری شود. این خبری برای طرفداران باشگاه نگران‌کننده بوده است.
کاتالان‌ها از بانک‌های گلدمن ساکس، آلیانز، بارینگز، آموندی و پرودنتیال درخواست کرده‌اند فرصت پرداخت اقساط‌شان را داشته باشند. بدهی آنها به بانک‌ها 200میلیون یورو است. این تیم لالیگایی 622میلیون یورو کسری بودجه دارد و 100میلیون یورو دیگر هم به طرف‌های دیگر بدهکار است.
بارسلونا اعلام کرده بود در جریان فصل 20-2019 انتظار می‌رود اولین باشگاهی شود که به درآمد یک‌میلیارد پوند در یک سال می‌رسد اما شیوع ویروس کرونا بشدت به این باشگاه ضربه زده است.
در اکتبر گذشته بود که باشگاه اعلام کرد بدهی‌هایش دوبرابر شده است، در نتیجه آنها دستمزد بازیکنان تیم را کم کردند و با فروش نلسون سمدو، آرتور، ایوان راکیتیچ و مارک کوکوریا 80میلیون یورو به دست آوردند.
 

 


Page Generated in 0.0061 sec