printlogo


کد خبر: 223549تاریخ: 1399/11/7 00:00
واکنش کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون به میزبانی لیگ قهرمانان آسیا:
هیچ نامه و ابلاغ رسمی از AFC دریافت نکرده‌ایم

با اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به‌صورت متمرکز برگزار خواهد شد اما هنوز تکلیف میزبان بازی‌ها مشخص نشده است؛ همینطور وضعیت برگزاری بازی‌های پلی‌آف. طبق اعلام رسانه‌های قطر، ممکن است یک کشور در هر گروه میزبانی مسابقات آن گروه را بر عهده بگیرد. پیش از آن اما قطر، امارات و عربستان برای میزبانی مسابقات در صورت برگزاری مسابقات به‌صورت متمرکز اعلام آمادگی کرده بودند.
حمیرا اسدی، رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در این خصوص توضیح می‌دهد: «هنوز هیچ نامه‌ای در این خصوص از AFC برای ما ارسال نشده است. ایمیل فدراسیون مقابل من باز است و به ایران نامه‌ای نفرستاده‌اند. شاید یکسری از سایت‌های خارجی در این خصوص پیش‌بینی کرده باشند.»
او درباره اینکه چقدر احتمال دارد فولاد در ایران میزبان این مسابقه باشد؟ تأکید می‌کند: «نمی‌دانم. این بستگی به پروتکل‌های بهداشتی برای رعایت ویروس کرونا دارد. باید دید سیاست AFC چیست. اینکه یک بخش از مسابقات در یک کشور و بخشی از آن به‌صورت متمرکز باشد، همخوانی ندارد.»اسدی می‌گوید: «درباره نحوه برگزاری بازی‌ها ابلاغی صورت نگرفته است. آخرین چیزی که ما داریم، سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان و تاریخ برگزاری قرعه‌کشی است که روز چهارشنبه این هفته انجام می‌شود. فکر می‌کنم بعد از قرعه‌کشی، بخشنامه‌ای بدهند و تکلیف همه را مشخص کنند.»
برگزاری اردوهای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران هم از دیگر دغدغه‌های فدراسیون است. تیم ملی فروردین‌ماه ۱۴۰۰ با هنگ‌کنگ و کامبوج بازی می‌کند و «دراگان اسکوچیچ» قبل از برگزاری این مسابقات، نیاز به بازی تدارکاتی دارد.
آیا فدراسیون موفق شده تاکنون بازی تدارکاتی برای تیم ملی فراهم کند؟ رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «این موضوع در حیطه اختیار دپارتمان تیم ملی است. آنها در حال رایزنی هستند. چیز خاصی در این خصوص نمی‌دانم. یکسری پیشنهادهایی بوده است که در حال بررسی هستند.»

Page Generated in 0.0052 sec