printlogo


کد خبر: 223525تاریخ: 1399/11/6 00:00
نبردهای پوشالی حاج محمود
از پیله بیرون بیـــا

سامان موحدی راد
 
خیلی عجیب است که شما 3 نفر از آماده‌ترین مهاجم‌های لیگ برتر را در اختیار داشته باشید و در یک ۹۰ دقیقه نتوانید به گل برسید. اتفاقی که برای محمود فکری و استقلال چند روز پیش و مقابل سایپا رخ داد.
 باخت استقلال صدرنشین برابر تیم میانه پایین جدولی شاید در بهترین زمان ممکن برای محمود فکری رخ داد. اگر او گوش شنوایی برای دیدن اشتباهات تیمش داشته باشد و مدام پشت نبردهای پوشالینش با دشمنانش قرار نگیرد به خوبی می‌تواند ایراد کار تیمش را ببینید چرا که شکست برابر سایپا یک اتفاق خاص فوتبالی بود. از آنهایی که تیم برتر میدان هرچه می‌زند به در بسته می‌خورد و در مقابل حریف ضعیف‌تر با یک فرصت کم‌اثر به پیروزی می‌رسد. شاید در بازی اخیر سایپا فرصت چندانی برای گلزنی نداشت اما نباید فراموش کنیم که استقلال هم عملاً بد بازی می‌کرد و فوتبال زیبایی به نمایش نمی‌گذاشت.
آنچه در دیدار با سایپا اتفاق افتاد همانی بود که در نیمه دوم بازی با پرسپولیس رخ داد. بازی با سه مهاجم بدون اینکه فکری برای تغذیه آنها شود و بدون اینکه ایده‌ای برای طراحی حمله‌ها صورت بگیرد. این را بگذارید کنار اینکه استقلال در فاز دفاعی تبدیل به یک تیم مبتدی شده است. تراکم بازیکنانی که می‌توانند در نقش دفاع میانی در استقلال بازی کنند هم موجب نشده تا استقلالی‌ها به ترکیبی ایده‌آل برای خط دفاعی‌شان برسند. خط دفاعی آنها زیر ساده‌ترین فشارها هم ناهماهنگ و بچگانه رفتار می‌کند و اگر بخت با استقلال تا کنون یار نبود و رشید مظاهری نبود ای‌ بسا وضع این تیم بسیار بدتر بود. این سرگردانی در خط هافبک استقلال هم البته که دیده می‌شود. محمد نادری یکی از کم‌اثرترین بازیکنان استقلال تا اینجای کار بوده. حداقل میلیچ یک گل سه امتیازی برای استقلالی‌ها به ثمر رسانده بود اما نادری با به کارگیری مکمل‌های اشتباه در کنارش به بازیکنی سرگردان در ترکیب استقلال بدل شده که نمی‌تواند به تیم کمک کند اما شاید مهم‌ترین ایراد استقلال در این بازی در خط حمله باشد. جایی که به اسم استقلال با سه مهاجم بازی می‌کند اما در عمل با یک مهاجم بازی می‌کند و قایدی و مطهری نقش هافبک‌ها را برای استقلال دارند.
آنچه مشخص است این است که پیوستگی بین خطوط در استقلال هنوز معنی ندارد و این تیم نمی‌تواند نه در مواقع برتری حفظ توپ کند و نه در مواقعی که بخواهد به حریف خود فشار وارد کند و خیمه سنگینی روی محوطه جریمه این تیم بزند. استقلال فکری تا کنون تنها خوب امتیاز کسب کرده ولی زیبا بازی نکردن این تیم موجب شده تا دل هواداران با تیم فکری صاف نشود. فکری باید فکری به حال تیمش بکند. از پیله دشمنان از صدرنشینی ما خوشحال نیستند بیرون بیایید و واقعیت‌های تیمش را ببیند. اشتباهات تیم فکری اگر برطرف نشود آنها حتی در جمع چهار تیم هم قرار نمی‌گیرند.

Page Generated in 0.0050 sec