printlogo


کد خبر: 223521تاریخ: 1399/11/6 00:00
تلنگر به‌هنگام به استقلال فکری
حیلــــت رهــــا کــــن
حاج‌ محمود آبی‌ها باید شکرگزار باشد که استقلال از یک پلی‌آف چالشی با العین معاف شد و مستقیماً به دور گروهی آسیا رفت

شکست مقابل سایپای جوان و جسور، صرفاً یک باخت ساده نبود. شاید به ‌واسطه‌ این شکست، صدر جدول و استقلال از هم غریبه‌تر شوند ولی مهم‌تر از آن، این باخت خانگی ضعف‌های فردی و تیمی شاگردان محمود فکری را یادآور شد؛ ضعف‌هایی که پشت نتایج درخشان آبی‌ها در چهار بازی اخیرشان پنهان می‌ماند. 
این ضعف‌ها هنگامی خطرناک‌تر هم به‌نظر می‌رسند که جملات سرمربی استقلال پس از بازی، از همان المان‌های نخ‌نمای همیشگی تشکیل می‌شوند؛ از یورش به داوری و تئوری بی‌اساس توطئه.
انکار نمی‌کنیم که استقلال تا اندازه‌ای به غرور خودش باخت، در نشستن توپ‌هایش به قفس توری نارنجی‌پوشان هم چندان خوش‌اقبال نبود، یا اینکه سیوهای معجزه‌آسای محمدحسین اکبرمنادی مانع گلزنی مهاجمین میزبان شدند اما در نامی به بزرگی استقلال، این متغیرهای محیطی توجیه خوبی برای ناکامی نیستند. در همین بازی، سایپا از فضای پست 14 برای گلزنی به آبی‌پوشان استفاده کرد؛ منطقه‌ای که پیش‌تر پرسپولیس و تراکتور نیز روی آن سرمایه‌گذاری کردند تا نشان دهند بازیکنان دفاعی استقلال تا چه اندازه نسبت به پوشش آن بی‌تفاوت هستند. بازی با سایپا اثبات کرد که نمی‌توان انتظار داشت تمام این ایرادات با ابر واکنش‌های رشید مظاهری خنثی شوند؛ کما اینکه بهتر است استقلال یک‌ بار بابت اشتباهاتش در لیگ تنبیه شود تا برای آسیا عبرت بگیرد.
بازی شنبه عصر، دومین نمایش استقلال در لیگ بیستم بود که در آن موفق به گشودن دروازه رقیبش نمی‌شود. برخلاف دفعه قبل که دیدار مقابل پیکان بود، فکری تمام مهره‌های هجومی‌اش را در اختیار داشت. حرکات مهدی قایدی تکراری، انفرادی و در خدمت خود (به‌جای تیم) بودند. محمد نادری در کنترل توپ یکی ‌از ضعیف‌ترین‌های میدان بود. مهدی مهدی‌پور و شیخ دیاباته در خط میانی و هجومی دو ستاره کم ‌تأثیر بودند. در فاز حمله، تنها فرشید اسماعیلی بود که به ‌نوعی تعویض مثبت فکری بود. هوش و تکنیکش هرچند برای استقلال گل نساخت ولی آبی‌دل‌ها را هم به بازگشت تیم‌شان امیدوارتر ساخت و هم به اوج‌گیری دوباره خودش.
حال که نقصان‌های فنی واضحی در بازی فردی و تیمی استقلال دیده می‌شود، محمود فکری و دستیارانش نباید به صدرنشینی لیگ در یک کورس نزدیک و پایاپای اکتفا کنند.
 اگر آبی‌پوشان می‌خواهند در فصل جدید لیگ قهرمانان خاطرات خوشایندی بر جای بگذارند، باید از همین اکنون آنالیز و اصلاح خود را جدی ‌بگیرند. غول‌های آسیا تیم‌هایی نیستند و ستارگانی ندارند که از فرصت‌طلبی بپرهیزند و از این ایرادات به سود خود استفاده‌ نکنند. حاج‌ محمود آبی‌ها باید شکرگزار باشد که استقلال از یک پلی‌آف چالشی با العین معاف شد و مستقیماً به دور گروهی آسیا رفت؛ ولی حال که به او و استقلالش زمان هم داده شده، فرصت چندانی ندارد تا تیمش را از نظر فنی بازبینی کند تا تیم آبی پایتخت، تیم بازی‌های دشوار هم باشد.

Page Generated in 0.0054 sec