printlogo


کد خبر: 223520تاریخ: 1399/11/6 00:00
تحلیل‌های فکری علیه استقلال

مازیار گیلکان
 
استقلال روز بازی با سایپا دوباره فهمید دچار چه مشکلات خودساخته‌ای است و چقدر سخت می‌تواند از بندهایی که برای خود ساخته آزاد شود. پیش از این بازی، محمود فکری فرصتی پیدا کرد که با صدرنشینی انتقادات را فراموش کند و پاسخی به نام نتیجه پیدا کند.
استقلال در حل مشکلات فنی خود چندان موفق نیست و این دلیلی روشن دارد. اصلاح بازی استقلال با خوش‌سلیقگی در چیدن بازیکنان رابطه‌ای مستقیم دارد، کاری که از محمود فکری و همکارانش هنوز برنیامده است. استقلال در چیدن مهره‌های ارزشمند خود به اندازه کارآیی دقیق آنها با دقت نیست. هر بار ترکیب‌ها مشکلاتی را در ارائه بهترین کیفیت بازیکنان پدید می‌آورد و این هر هفته تکرار می‌شود. محمود فکری و همکارانش انگار ارزیابی دقیقی از نیروی انسانی تیم ندارند و در استفاده از آنها تبحر کافی را به کار نمی‌برند.
محمود فکری در حالی‌که یکی از بهترین تیم‌های سالیان اخیر استقلال را در اختیار دارد اما همواره کوشش می‌کند تا بگوید تیم را در شرایطی سخت تحویل گرفته است. این حرف‌های او اما کمکی به استقلال نمی‌کند و این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که تیمی پرستاره و باکیفیت در اختیار فکری قرار گرفته است.
فکری باید با کنار گذاشتن این تحلیل، به ارائه بهترین کیفیت با نیروی انسانی بسیار ارزشمند استقلال فکر کند و البته این کار تا امروز با همفکری حنیف عمران‌زاده و آرش برهانی و حتی صمد مرفاوی موفقیت‌آمیر نبوده و معلوم نیست در آینده به کجا ختم شود و چه کیفیتی خلق شود.
حرف‌های فکری نشان می‌دهد که او موضوع مشکلات فنی استقلال را نمی‌خواهد جدی بگیرد و نتیجه شکست مقابل سایپا را به بدشانسی تقلیل می‌دهد: «بازی خوبی بود. حیف شد بازی‌ای که در آن خوب بازی کردیم و می‌توانستیم برنده از آن بیرون بیاییم، متأسفانه تمرکز لازم را نداشتیم و سه امتیاز را دادیم. زمانی که گل را دریافت کردیم، بازیکنان به خودشان آمدند و فشار زیادی وارد کردند تا گل را جبران کنند ولی با توجه به اینکه تمرکز کافی را نداشتند و یک مقدار عجله کردند، از موقعیت‌هایی که در 18 قدم حریف ایجاد کردیم، استفاده نبردیم تا در یک بازی که می‌توانستیم برنده بازی باشیم، ببازیم. روی بد فوتبال امروز به ما رو کرده بود.»
این تحلیل‌ها علیه استقلال است و با این حرف‌ها، استقلال نمی‌تواند به مشکلات فنی خود مسلط شود و نمی‌تواند مشکل را در خود پیدا کند.
 

Page Generated in 0.0053 sec