printlogo


کد خبر: 223509تاریخ: 1399/11/6 00:00
به صعود و پرورش استعدادها فکر می‌کنیم
رضا صاحبی: ستارگان آژند پاک‌ترین تیم ایران است

حضور چهره‌های مطرح فوتبال ایران در دسته‌های پایین‌تر باعث شده تا مسابقات با کیفیت و حساسیت بالایی پیگیری شود. به عنوان نمونه رضا صاحبی، مهاجم سال‌های دور فوتبال مشهد و همچنین کاپیتان پیشین ذوب‌آهن که در زمان خود یکی از بهترین گلزنان لیگ بود، مربیگری ستارگان آژند آذربایجان را در لیگ سه بر عهده دارد. صاحبی درباره حضور در باشگاه ستارگان آژند آذربایجان می‌گوید: «معمولاً همه شهرها نسبت به مربیان بومی یک مقدار غریبه‌پرست هستند اما فلفل مشهد تندتر است. خودم را نمی‌گویم اما مثل من خیلی از مربیان هستند که می‌توانند به فوتبال خراسان کمک کنند. فوتبال خراسان شش هفت سال است که منوط شده به پدیده و الان شهرخودرو. یک مدت هم سیاه‌جامگان بود که با سقوط به دسته پایین‌تر پرونده‌اش بسته شد. بازیکنان شهرخودرو اغلب غیربومی هستند که البته این موضوع در دنیای فوتبال حل شده است. به همین خاطر جا برای بومی‌ها نیست و من هم به خاطر دوستی چندساله با آقای کلاهدوز که علاقه‌مند به فوتبال هستند، تصمیم گرفتیم در لیگ سه شرکت کنیم. با هماهنگی آقای کلاهدوز قصد داریم در تیم ستارگان آژند آذربایجان ساختارسازی کنیم و روی این مسأله هم مصر هستیم. هدف‌مان این نیست که یک سال بیاییم، عرض‌اندام کنیم و برویم. آقای کلاهدوز عرق خاصی نسبت به تبریز و جوان‌های این شهر که فوتبال بلدند، دارند و به همین دلیل در این راه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.»
رضا صاحبی درباره نوع شکل‌گیری تیم ستارگان آژند و همچنین مراحل تست‌گیری صحبت‌های جالبی می‌کند: «فکر می‌کنم حدود هفتاد و چند روز قبل تصمیم‌مان را گرفتیم و الان کمتر از یک ماه است که تمام بازیکنان کنار یکدیگر حضور دارند. در مرحله اول سعی کردیم از میان تمام استعدادها تست بگیریم و جالب است بدانید که بیشتر بازیکنان فعلی را در این مرحله جذب کردیم که اغلب 18،17 یا 20 سال دارند. یعنی یک تیم امید بستیم، منهای پنج شش بازیکن بزرگسال. خود آقای کلاهدوز هم تأکید داشتند شرایط طوری رقم بخورد که جوان‌ها بتوانند مطرح شوند و زمینه‌ای برای پیشرفت آنها مهیا شود. من هم چون در زمان بازی مهاجم بودم، کمی روحیه تهاجمی دارم و می‌توانم به بازیکنان جوان انگیزه بدهم. به همین دلیل یک تیم جوان و بی‌حاشیه را تشکیل دادیم، بدون یک بازیکن ریالی و پولی. پاک‌ترین تیم ایران هستیم و برای جذب 24، 25 بازیکنی که در تیم هستند، هزار تومان هم رد و بدل نشده است. خیلی‌ها خودشان را کنار تیم رساندند تا این کار را انجام بدهند اما آقای کلاهدوز و من تا الان ایستاده‌ایم و می‌خواهیم پاک کار کنیم. حداقل از 1500 بازیکن تست گرفته و این رویه را پیش گرفته‌ایم تا به موفقیت برسیم. هیچ بازیکنی با پول و ارتباط نیامده و الان هم در دو بازی نخست، یک تساوی خارج از خانه و یک برد خانگی به دست آورده‌ایم و وضعیت خوبی داریم. باید بازی به بازی نگاه‌مان ویژه باشد تا از این مرحله صعود کنیم و به دور بعد برسیم. در جام حذفی هک موفق شدیم حریف را شکست دهیم»
سرمربی ستارگان آژند در پایان از مالک این تیم تشکر می‌کند: «جا دارد از آقای کلاهدوز تشکر ویژه کنم. با اینکه بیزینس ایشان چیز دیگری است اما به فوتبال علاقه دارند و خیلی هم روشنفکر هستند. اطراف تیم را دودستی چسبیده‌ایم تا خدشه‌ای به ایشان وارد نشود. ایشان از جیب شخصی‌شان هزینه می‌کنند که جای تقدیر دارد. ما هم سعی می‌کنیم این روند را ادامه بدهیم تا هم آقای کلاهدوز به خواسته‌اش برسد و هم چند بازیکن جوان به فوتبال ایران معرفی شوند. به شما هم قول می‌دهم تا پایان مسابقات چند بازیکن تیم ما به فوتبال ایران معرفی خواهند شد.»
 

Page Generated in 0.0059 sec