printlogo


کد خبر: 223482تاریخ: 1399/11/6 00:00
خبر

شکست مفتضحانه مبارز ایرلندی
مک‌گرگور ضربه فنی شد
داستین پویری‌یر، یکی از مبارزان UFC که شاید نسبت به دیگر ستاره‌های این رشته کمتر شناخته شده باشد، به اهالی و دوستداران UFC قول داده بود که آنها را شوکه کند و این کار را هم با شکست دادن کانر مک‌گرگور کرد. این ورزشکار 32 ساله آمریکایی، ستاره نامدار ایرلندی را در شب بازگشتش به UFC با ضربه فنی در راند دوم شکست داد.
خیلی‌ها منتظر بودند ببینند مک‌گرگور 32 ساله که بعد از بازنشستگی و یک سال دوری از اکتاگون، دوباره برای مبارزه برگشته چه کار می‌کند و پیش‌بینی‌‌ها درباره نتیجه دومین مبارزه‌اش با پویری‌یر هم به نفع مبارز ایرلندی بود اما اتفاقی که در پایان این مبارزه رخ داد، خلاف تصورات بود چرا که ورزشکار آمریکایی توانست انتقام شکستی که سال 2014 متحمل شده بود را از او بگیرد.
نکته جالب درباره دومین مبارزه این دو نفر آن بود که مک‌گرگور در رجزخوانی‌های پیش از مبارزه ادعا کرده بود که نمی‌گذارد این مبارزه حتی به راند دوم کشیده شود و در همان 60 ثانیه راند اول حریفش را ضربه فنی خواهد کرد، همان کاری که 7 سال پیش انجام داده بود.
اوج مهارت پویری‌یر در این مبارزه، ضربه آپرکات او به سر مک‌گرگور بود که قهرمان دو دوره UFC را گیج کرد. او بلافاصله با یک هوک راست قوی دیگر، سرپا ایستادن را برای مک‌گرگور سخت‌تر کرد و تنها چند ثانیه بعد بود که داور مبارزه، پایان مسابقه را اعلام و پویری‌یر را به عنوان برنده این مبارزه دسته سبک‌وزن اعلام کرد. پیروزی پویری‌یر یک بار دیگر او را در جایگاه بسیار خوب برای مبارزه جهت رسیدن به کمربند قهرمانیUFC قرار داد. دفعه قبلی ماه سپتامبر سال 2019 بود که او این فرصت را به دست آورد اما با قبول شکست برابر حبیب نورمحمدف نتوانست این عنوان را کسب کند. پویری‌یر گفت: «خوشحالم که این مبارزه را بردم اما تعجب نمی‌کنم. من خیلی تمرین کردم. حالا من و او بی‌حساب شدیم و هر کدام‌مان یک بار مقابل هم برنده شدیم. پس شاید لازم شود یک بار دیگر هم با یکدیگر مبارزه کنیم.»
شکست مک‌گرگور ضربه سنگینی به امیدهای او برای پس گرفتن عنوان قهرمانی دسته سبک‌وزن زد. او امید داشت که با پیروزی مقابل پویری‌یر بتواند یک مبارزه دیگر با رقیب قدیمی‌اش نورمحمدف انجام دهد و انتقام باختش به این مبارزه داغستانی در ماه اکتبر سال 2018 را بگیرد. با این حال او نه تنها به هدف دست پیدا نمی‌کند بلکه به خاطر قبول اولین باختش در UFC با ضربه فنی، حالا اعتبارش را بیش از پیش زیر سؤال می‌بیند. در همین حال فیلمی از او پس از مبارزه منتشر شده است که نشان می‌دهد دارد با عصا و به زحمت راه می‌رود که این نشانه‌ای از آسیب‌دیدگی شدید او در این مبارزه است.
 
 
پیروزی لیکرز با بهترین رکورد دیویس
سریال پیروزی‌های تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز در فصل جدید NBA ادامه پیدا کرد و این تیم موفق شد در دومین بازی از هفت بازی متوالی خارج از خانه‌اش میزبان خود شیکاگو بولز را با نتیجه 101 به 90 شکست دهد. این سیزدهمین پیروزی در هفدهمین بازی لیکرز بود که این تیم را نه به صدرنشین جدول رده‌بندی کنفرانس غرب که به بهترین تیم از حیث امتیاز‌گیری در هردو کنفرانس شرق و غرب تبدیل کرد. در ثبت این پیروزی اما ستاره لیکرز کسی نبود جز مهاجم آن آنتونی دیویس که یک تنه بیش از یک سوم امتیازات مدافع عنوان قهرمانی را کسب کرد. دیویس 27 ساله در این بازی 37 امتیاز گرفت، 3 پاس گل و 6 ریباند داشت و این در حالی بود که او 28 دقیقه در میدان حضور داشت. او در بازی مقابل تیم شهری درخشید که در آن متولد و بزرگ‌شده آن است و اگر محدودیت‌های کرونایی نبود، قطعاً خانواده‌اش را روی سکوها می‌دید.
37 امتیازی که دیویس در این بازی کسب کرد، بیشترین امتیازی بوده که او از ابتدای فصل تاکنون در یک بازی به ثبت رسانده است. پس از او لبران جیمز دومین بازیکن امتیاز‌آور لیکرز بود. ارزشمندترین بازیکن مسابقات پلی‌آف فصل گذشته، 17 امتیاز گرفت، 6 پاس گل داشت و 11 ریباند. او نیز مانند دیویس 28 دقیقه در زمین بازی حضور داشت. این نهمین باخت بولز در شانزدهمین بازی‌اش بود که این تیم را در رده نهم جدول کنفرانس شرق قرار داد.
دیگر نکته مهم درباره بازی، ارتقای رکورد پیروزی‌های متوالی لیکرز در بازی‌های بیرون از خانه‌اش در این فصل بود که به 9 تا افزایش پیدا کرد و این در حالی است که قهرمان فصل قبل در این فصل هنوز باخت بیرون از خانه نداشته است. علاوه بر این 13 پیروزی و 4 شکست ثبت شده در 17 بازی لیکرز بهترین آمار ثبت شده توسط این تیم در این مقطع از فصل در تمامی ادوار است.
 

Page Generated in 0.0073 sec