printlogo


کد خبر: 223480تاریخ: 1399/11/6 00:00
پپ طرفدار تیم‌های کمتر در لیگ
گواردیولا: کیفیت را فدای کمیت نکنید

چند روز است که بحث تشکیل سوپرلیگ اروپا دوباره داغ شده و حالا پپ گواردیولا خواهان کاهش تیم‌های لیگ برتر شده تا کیفیت بازی‌ها بالاتر برود. طرح اولیه تشکیل سوپرلیگ که امثال رئال مادرید و منچستریونایتد در آن سهیم هستند، شامل حضور 15 تیم ثابت به اضافه پنج تیم دیگر که صعود می‌کنند، می‌شود.
مربی اسپانیایی منچسترسیتی در این فصل به برنامه فشرده بازی‌ها و اثر منفی‌اش روی میزان مصدومیت بازیکنان به شدت معترض بوده. این نگرانی به همراه علاقه به پیشرفت کلی در لیگ برتر به معنای میل گواردیولا به کاهش تیم‌ها است. او که هفته گذشته 50 ساله شد، قبل از دیدار با تیم دسته چهارمی چلتنهام در جام حذفی گفت: «کاری که باید در هر لیگ اروپایی انجام شود، این است که قویتر از وضعیت فعلی شود، تیم‌های کمتر، بازی‌های نزدیک‌تر و تقویت تیم‌های دسته‌های پایین‌تر. به جای کمیت به فکر کیفیت باشیم. شما باید یک سوپرلیگ برتر درست کنید و برای آن باید تیم‌ها را کم کنید اما نمی‌توانیم لیگ‌های پایین‌تر را نابود کنیم. این اهمیت زیادی دارد، نباید تنها به فکر منافع باشیم بلکه باید هر لیگ متناسب با آن کشور باشد.»
در سوپرلیگ اروپا، دو گروه 10 تیمی وجود دارد و 15 تیم ثابت را شش تا از انگلیس، سه تا از اسپانیا و ایتالیا، دو تا از آلمان و یکی از فرانسه تشکیل می‌دهند.
 

Page Generated in 0.0047 sec