printlogo


کد خبر: 223476تاریخ: 1399/11/6 00:00
فتیله پیچ

 طلایی: بدنساز استقلال می‌گفت کشتی‌گیران چیپس و نوشابه بخورند

مدیر فنی استقلال نسبت به جریمه خود و جمعی از کشتی‌گیران این تیم واکنش نشان داد و گفت: «مربی بدنساز تیم بعد از وزن‌کشی به کشتی‌گیران ما می‌گفت چیپس و نوشابه بخورند.»
محمد طلایی در واکنش به خبر اعلام شده از سوی استقلالی‌ها مبنی بر جریمه هفت کشتی‌گیر و دو عضو کادر فنی این تیم گفت: «استقلال از دید خودش ما را جریمه کرده، ما هم با ادله خودمان از آنها شکایت می‌‌کنیم. هم رضا یزدانی و هم نصیری می‌دانند از این تیمی که نایب قهرمان لیگ شد، غیر از علی سوادکوهی و پهلوان جابر صادق‌‌زاده که خودش دوست داشت برای استقلال کشتی بگیرد، همه کشتی‌‌گیران این تیم را ما آوردیم. هادی حبیبی با آنها توافق کرد، چون رضا یزدانی می‌خواست تیم بدهد و آنها کشتی‌گیر نداشتند و اسپانسر ما هم دچار مشکل شده بود.»
او با تأکید بر اینکه همچنان روی حرف و اصول خود پایبند است، ادامه داد: «تا آخر عمرم هم حرفم همین است، اگر با هر کسی دعوا داری، نباید از دیگران خرج کنی. نگران مسأله خودم نیستم، بلکه به خاطر کشتی‌گیرانی که جریمه شده‌اند می‌گویم، بالاخره فدراسیون کشتی مرجعی خواهد بود که حرف ما را بشنود و حرف حساب را بداند. استقلال بچه‌ها را چون کشتی گرفته‌اند جریمه کرده است.»
طلایی با تأکید بر اینکه مربی بدنسازی که در کنار تیم قرار گرفته بود، توصیه‌های عجیبی به کشتی‌گیران داشت، گفت: «استقلالی‌ها یک مربی بدنساز آورده بودند که بعد از وزن‌کشی به کشتی‌گیران می‌گفت چیپس و نوشابه بخورند. او این حرف را به سرمایه‌های مملکت می‌گفت. من به بچه‌ام چیپس و نوشابه نمی‌دهم، بعد به کشتی‌گیری که وزن کم کرده بعد از وزن‌کشی بگویم چیپس و نوشابه بخورد؟ این کار هرگز کارشناسی نیست و تا حالا ندیده‌ام هیچ کجای دنیا چنین چیزی بگویند. باشگاه استقلال؛ چطور می‌توانی کشتی‌گیری که به وظیفه‌اش عمل کرده، را جریمه کنی؟»
سرمربی تیم ملی نوجوانان گفت: «از رئیس فدراسیون کشتی می‌‌خواهم در اتاق دربسته حرف‌های ما را بشنود تا مشخص شود تمام این خط‌ها از طرف چه کسی بوده است. این جمله هم از من به یادگار بماند که ورزش پهلوانی که در آن حرمت بزرگتر و کوچکتری رعایت نشود، نباشد بهتر است.»
 
 
دباغی: توجه به پیشکسوتان کشتی قابل تقدیر است
محمدحسین دباغی، عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران در اوایل دهه 80 میلادی در وزن 52 کیلوگرم و دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی 1982 دهلی نو، کار فدراسیون کشتی در توجه به پیشکسوتانی که کمتر دیده شده‌اند را قابل تقدیر دانست و گفت: «بسیاری از پیشکسوتان کشتی هستند که دستشان از مدال‌های جهانی و المپیک کوتاه مانده اما در کشتی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته‌اند.»
دباغی که یکی از مربیان سازنده کشتی آزاد استان مازندران است، برای اثبات گفته خود ادامه داد: «به عنوان مثال در حال حاضر چند کشتی‌گیر مطرح در وزن 86 کیلوگرم پشت سر حسن یزدانی وجود دارند که اگر آنها هم به مسابقه‌های قهرمانی جهان اعزام شوند قطعاً صاحب مدال می‌شوند اما با توجه به توانمندی‌های بسیار بالای یزدانی، آنها پشت خط مانده‌اند.»
دباغی در مورد خود گفت: «در شرایطی که من نایب قهرمان و نفر سوم المپیک را برده بودم، با توجه به شرایط کشور به خاطر وقوع جنگ تحمیلی ایران و عراق نتوانستیم در مسابقه‌های جهانی و بازی‌های المپیک حضور یابیم و دستمان از مدال‌های جهانی و المپیک کوتاه ماند.»
این مربی سازنده مازندرانی همچنین گفت: «خیلی‌ها مانند من هستند که به همین گونه‌اند اما در کشتی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.»

 


Page Generated in 0.0064 sec