printlogo


کد خبر: 223469تاریخ: 1399/11/6 00:00
خبر

 رحیمی در واکنش به شایعات درباره کیومرث هاشمی:
سؤال نکنید، محدودمان کرده‌اند
در حاشیه مجمع سالانه کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه شایعه شده کیومرث هاشمی مشاور وزیر محسوب می‌شود و نمی‌تواند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند. این موضوع را خبرنگاران با علیرضا رحیمی، عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در میان گذاشتند و او اینطور پاسخ داد: «اساسنامه می‌گوید تا صلاحیت‌ها مشخص نشود ما حق اظهارنظر در این مورد را نداریم. شما بگویید من چه کاری انجام دهم؟ از شما رسانه‌ها هم خواهش می‌کنم در این مورد سؤال نکنید چون برای ما محدومیت درست کرده‌اند. حتماً شما هم به ما حق می‌دهید.»
 
 
پاسخ وزارت ورزش به نامه فدراسیون فوتبال:
کیومرث هاشمی مشکلی برای حضور در انتخابات ندارد
فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته در نامه‌ای به وزارت ورزش خواستار مشخص شدن تکلیف کیومرث هاشمی برای حضور در انتخابات این فدراسیون شد. 
در این نامه به وزارت ورزش اعلام شده بود یکسری دلایل و شواهد مبنی بر فعالیت کیومرث هاشمی در این وزارتخانه وجود دارد که نشان می‌دهد او مشاور وزیر ورزش است و به همین دلیل نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند.
وزارت ورزش در پاسخ به این نامه اعلام کرد کیومرث هاشمی به‌ عنوان کارشناس در امور ایثارگری وزارت ورزش مشغول فعالیت است و مشاور وزیر نیست و حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال منعی ندارد.
حیدر بهاروند، کیومرث هاشمی، مصطفی آجورلو، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و علی کریمی 5 نامزد ریاست فدراسیون فوتبال هستند. قرار است انتخابات این فدراسیون روز 10 اسفند سال جاری برگزار شود. فدراسیون فوتبال اعلام کرده اسامی نهایی کاندیداهای پست‌های مختلف، روز 19 بهمن اعلام خواهد شد.
 
 
در صورت صدور مجوز وزارت بهداشت
بازی‌های تیم ملی با حضور تماشاگر
فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته است با کاهش شیوع ویروس کرونا بازی‌های تیم ملی را در ماه‌های آینده با حضور تماشاگر در استادیوم آزادی تهران برگزار کند.
سهیل مهدی از اعضای سازمان لیگ این خبر را تأیید کرده است. میزان مرگ و میر در ایران به خاطر کرونا روز به روز در حال کاهش است و اکنون این تعداد دور رقمی شده است و این به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و البته قوانین سختگیرانه‌ای است که اجرا می‌شود. بر همین اساس فدراسیون فوتبال قصد دارد در نامه‌ای برای وزارت بهداشت مجوز برگزاری بازی‌های تیم ملی در استادیوم آزادی با حضور تماشاگر را اخذ کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا مانعی برای برگزاری بازی‌های دوستانه و رسمی ایجاد نمی‌کنند و بر این عقیده‌اند در صورت صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت فدراسیون‌های ملی حتی می‌توانند بازی‌های لیگ برتر را با حضور تماشاگر برگزار کنند. البته حضور تماشاگران در بازی تیم ملی حداقلی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود. از جمله اینکه هر تماشاگری که خواهان حضور در استادیوم آزادی برای تماشای بازی تیم ملی است باید تست کرونا داده باشد.
تیم ملی در اولین بازی پیش رو 5 فروردین سال آینده در استادیوم آزادی میزبان هنگ کنگ است. بازی بعدی تیم ملی در خرداد ماه برگزار می‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا به تازگی به فدراسیون فوتبال عراق مجوز داده است بازی دوستانه با کویت را با حضور تماشاگر برگزار کند. صحبت از این است که رفته رفته تماشاگر به بازی‌های لیگ برتر هم برگردد. این اتفاق قرار است در نیم فصل دوم رخ دهد. اگر این موضوع به خوبی از سوی باشگاه‌ها مدیریت شود و میزان ابتلا به کرونا با حضور تماشاگر در استادیوم‌ها بیشتر نشود این روند ادامه خواهد داشت و بار دیگر شاهد حضور تماشاگر در استادیوم خواهیم بود. از این اتفاق هم تیم ملی سود می‌برد و هم باشگاه‌ها.

 


Page Generated in 0.0055 sec