printlogo


کد خبر: 223466تاریخ: 1399/11/6 00:00
لژیونرها

گزارش سایت انگلیسی درباره آینده ستاره ایرانی
جهانبخش در مسیر رایان و برناردو
با اعلام یک رسانه انگلیسی، علیرضا جهانبخش در آستانه جدایی از برایتون و بازگشت به لیگ هلند است. سایت «brightonandhoveindependent» گزارش مفصلی را درباره شرایط علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی تیم فوتبال برایتون منتشر کرده است؛ بازیکنی که در این تیم تحت هدایت گراهام پاتر فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرده و از شرایطش رضایت ندارد.
این رسانه گزارش خود را با عنوان «ستاره ۱۷ میلیون پوندی و ناامید برایتون در آستانه جدایی در ماه ژانویه و دنبال کردن متئو رایان و برناردو است» آغاز کرد و نوشت: «جهانبخش ممکن است بازیکن برجسته دیگری باشد که برایتون را ترک می‌کند؛ بعد از جدایی برناردو و پیوستنش به ردبول و متئو رایان با انتقال شگفتانه‌اش به آرسنال. جهانبخش گفت که تابستان گذشته پیشنهادهای خوبی داشت اما از طرف مسئولان باشگاه برایتون به او قول داده شد که شانس بیشتری پیدا خواهد کرد. جهانبخش در مسابقات جام کارابائو خوب شروع کرد و مقابل پورتسموث و پرستون گلزنی کرد اما مصدومیت‌ها بار دیگر مانع پیشرفت او شد. او در این فصل ۱۵ بازی در تمام مسابقات انجام داده و آخرین بار برای برایتون مقابل نیوپورت در جام حذفی به میدان رفته است، جایی که او مصدومیت جزئی دیگری را تجربه کرد. به رایان و برناردو اجازه داده شده است که در این پنجره (زمستانی) به صورت قرضی بروند و همه نشانه‌ها حاکی از این است جهانبخش نفر بعدی خواهد بود که احتمال بازگشت او به هلند زیاد است.»
اوایل ماه جاری جهانبخش گفت: «پیشنهادهایی برای من در هر پنجره وجود دارد اما من با باشگاه برایتون قرارداد دارم و همه کارها باید با اطلاع و نظر آنها انجام شود.»
پاتر در پاسخ به این سؤال که آیا بازیکنان بیشتری در ماه ژانویه تیم برایتون را ترک می‌کنند، گفت: «شما هرگز نمی‌توانید بدانید. باید تا پایان پنجره نقل و انتقالات منتظر باشید. همیشه باید توجه داشته باشید که بازیکنان ممکن است در مرحله‌ای از حرفه خود باشند که می‌خواهند بیشتر بازی کنند، شاید برای باشگاه هم بهتر باشد که بازیکنانش مرتباً در جای دیگری بازی کنند. در ژانویه همیشه مواردی وجود دارد که باید آنها را در نظر داشته باشید و در صورت نیاز آماده سازگاری باشید.»
جاکوب مودر، پرسی تائو و مایکل کاربوینک از تیم‌هایی که قرضی در آن بازی می‌کردند، فراخوانده شده‌اند. بخصوص ورود تائو مهاجم آفریقایی بطور خاص می‌تواند زمینه‌ساز خروج جهانبخش باشد.
 
 
مهاجم کره‌ای، بهترین بازیکن بین‌المللی آسیا
سون بالاتر از طارمی و سردار
سون هیونگ مین به عنوان لژیونر سال فوتبال آسیا در سال 2020 انتخاب شده و «جایزه هواداران» توسط کاربران سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) را به خود اختصاص داد. سون 25 درصد آرا را به خود اختصاص داده و بالاتر از مهدی طارمی که 34/19 درصد آرا را کسب کرد، این عنوان را به دست آورد. علاوه بر مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو که با کسب 34/19 درصد رأی کاربران، در جایگاه دوم ایستاد، سردار آزمون و کاوه رضایی نیز با 88/12 و 62/0 درصد رأی مخاطبان سایت AFC، به ترتیب رتبه‌های پنجم و هشتم این نظرسنجی را به خود اختصاص دادند.
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد سون نوشت: «سون که تا کنون سه بار جایزه بهترین بازیکن بین‌المللی AFC را کسب کرده در سال تقویمی که گذشت با زدن 22 گل در کنار هری کین یک همکاری استثنایی را به وجود آورد. او در ماه اکتبر به عنوان بهترین بازیکن ماه لیگ برتر انتخاب شد و تیم ملی کشورش را در بازی‌های محدود ملی که در سال گذشته برگزار شد مقابل قطر و مکزیک همراهی کرد.»
 
 
سهم حسینی از برد ترابزون اسپور
هفت دقیقه در هفتمین حضور
در چارچوب بازی‌های هفته بیستم سوپر لیگ ترکیه، تیم ترابزون اسپور که برخلاف مسابقه قبل مجید حسینی را در فهرست و روی نیمکت داشت، در ورزشگاه اِریامان آنکارا مقابل گنچلربیرلیگی رده هجدهمی قرار گرفت. یاران حسینی در ادامه نتایج خوب خود طی چهار هفته اخیر که یک مساوی و سه پیروزی داشتند، مقابل گنچلربیرلیگی نیز توانستند به برتری دو بر یک خارج از خانه برسند و شرایط خود را در جدول بهتر کنند. ترابزون اسپور با تداوم شکست‌ناپذیری برای پنج بازی پیاپی و پیروزی مقابل گنچلربیرلیگی ۳۳ امتیازی شد و با صعود دو پله‌ای در جدول سوپر لیگ ترکیه، موقتاً در رده پنجم قرار گرفت. مجید حسینی، مدافع ایرانی ترابزون اسپور که پس از سه حضور ثابت در ترکیب تیمش با آسیب‌دیدگی مواجه شد و در دیدار اخیرشان جزو فهرست قرار نگرفته بود، مقابل گنچلربیرلیگی از دقیقه ۸۴ به زمین رفت و هفتمین بازی‌اش در فصل 2021-2020 لیگ ترکیه را انجام داد.

Page Generated in 0.0053 sec