printlogo


کد خبر: 223381تاریخ: 1399/11/4 00:00
تاریخ‌سازی سنگربان کورنیا
اولین دروازه‌بانی که دو پنالتی بارسا را گرفت

رامون خوان در کوپا دل‌ری تاریخ‌ساز شد. این بازیکن کورنیا اولین دروازه‌بانی شد که در یک بازی دو ضربه پنالتی بازیکنان بارسلونا را می‌گیرد.
این دروازه‌بان جوان مدتی است که به دنبال قراردادی حرفه‌ای است و حالا این نمایش باعث می‌شود باشگاه‌ کورنیا بخواهد با او قرارداد حرفه‌ای امضا کند. خوان 21ساله در 90 دقیقه معمول بازی سدی محکم برابر بازیکنان بارسا بود و علاوه بر دفع دو ضربه پنالتی، چندین واکنش عالی هم داشت. او بود که باعث شد بازی به وقت اضافه برود، هرچند که بارسا در نهایت دو گل زد و پیروز شد.
دروازه‌بان کورنیا در نیمه اول پنالتی میرالم پیانیچ را گرفت و در نیمه دوم پنالتی عثمان دمبله را. او روی هر دو ضربه جهت را درست تشخیص داد. خوان روی پنالتی پیانیچ به سمت راست رفت و در صحنه پنالتی دمبله هم در وسط دروازه ایستاد. واکنش او روی هر دو پنالتی چنان بود که بازیکنان بارسلونا فرصتی برای ریباند پیدا نکردند.
او پس از بازی گفت: «تاکنون نشده بود دو پنالتی را دفع کنم، حتی در ضربات پنالتی آخر بازی. من و مربی دروازه‌بانان کمی درباره‌اش صحبت کردیم اما من طبق غریزه‌ام کار کردم. واقعیت این است که پنالتی‌های پیانیچ در یوونتوس را دیده بودم و او ضربات را به سمت راست می‌زند. روی پنالتی دمبله هم کاملاً غریزی رفتار کردم. مغزم گفت در وسط بمانم و البته خوش‌شانس هم بودم.»
 

Page Generated in 0.0044 sec