printlogo


کد خبر: 223349تاریخ: 1399/11/4 00:00
سوژه

حمله شدید ذوب‌آهن به کمیته داوران
هفته دوازدهم لیگ برتر در شرایطی دنبال شد که گل ذوب‌آهن مقابل نفت مسجدسلیمان با پرچمی که کمک داور اول مسابقه به نشانه آفساید بالا برد، مردود شد و آنها برای چندمین بار تا آستانه کسب پیروزی رفتند ولی در رسیدن به آن ناکام ماندند. باشگاه ذوب‌آهن در واکنش به این اتفاق و همینطور اشتباهاتی که در گذشته علیه این تیم انجام شده، دست به انتشار یک بیانیه زده، بیانیه‌ای که با یک بیت از نظامی گنجوی آغاز شده است: «روز قیامت که بود داوری/ شرم نداری که چه عذر آوری... بار دیگر شاهد بودیم که چگونه سر تیم مظلوم ذوب‌آهن را در برابر دیدگان همه هواداران غیور، مردم اصفهان و ایران بریدند! به راستی آقایان مسئول، وقت آن نشده که فرصت را به جوان‌ترها بدهید و کمی خود در منزل بنشینید و آشی را که برای تیم‌ها از جمله ذوب‌آهن پخته‌اید را تماشا کنید؟! جواب این همه هوادار عاشق و زجر کشیده، از تصمیمات و اشتباهات فاحش داوری، را چگونه می‌دهید؟! اگر می‌خواهید بیکار نباشید ما هم پیشنهاد می‌دهیم شما را به عنوان مدرس داوری در دیگر کشورها به کار بگیرند تا حداقل در لیگ ایران هم نباشید. مسئولین کمیته داوران! اگر به ذوب‌آهن کمک نمی‌کنید حداقل دست از سر این تیم بردارید، ما هیچ گناهی نکرده‌ایم جز اینکه خواسته‌ایم به ورزش کشور و جوانان این مرز و بوم کمک کنیم. اشتباه کردید: لطفاً مسابقات را از این پس به جای ۶ داور با ۹ داور برگزار کنید. داور وسط، داورهای خط، داور چهارم، داورهای پشت دروازه، داور از روی هوا، داور ناظر بر ناظر داوری، داور ناظر بر چیدمان رئیس کمیته داوران و یک سخنگوی داوری هم برای بعد از مسابقات برای گفتن یک متن عذرخواهی و سرپوش گذاشتن بر مشکلات داوری. اینگونه نیازی هم به هزینه‌های زیاد برای نصب VAR نیست. مدلی جدید و قابل ارائه به سایر لیگ‌های معتبر دنیا. اگر کسی نیست که پاسخ ناداوری‌های انجام شده در حق ذوب‌آهن را بدهد تا جایی دیگر برویم و… .»
 
 
هفته هشتم لیگ برتر فوتبال زنان
کرمان فاتح بازی‌های حساس لیگ برتر
هفته هشتم لیگ ‌برتر فوتبال زنان دیروز (جمعه) برگزار شد و طی آن تیم‌های گروه اول و دوم به رقابت با یکدیگر پرداختند. در مهم‌ترین بازی گروه اول تیم شهرداری بم میزبان سپاهان اصفهان بود. نیمه اول این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم مونا حمودی از بم دروازه حریف را باز کرد تا ضمن پیروزی تیم خود اولین شکست سپاهان در فصل جاری لیگ را هم رقم بزند. ذوب‌آهن که تا قبل از این هفته در جایگاه دوم گروه اول قرار گرفته بود به مصاف همیاری آذربایجان غربی رفت و با پیروزی ۶ بر صفر به صدر جدول رسید. ذوب‌آهن با ۱۴ امتیاز، شهرداری بم با ۱۳ امتیاز و سپاهان با ۱۳ امتیاز (تفاضل گل کمتر نسبت به بم) سه تیم برتر گروه اول هستند. در مهم‌ترین بازی گروه دوم هم شهرداری سیرجان و وچان کردستان به عنوان تیم‌های اول و دوم این گروه برابر هم قرار گرفتند. نیمه اول این دیدار با تک گل وچان به پایان رسید. نیمه دوم هم با گلزنی تیم کردستان دنبال شد اما شاگردان مریم جهان‌نجاتی در سیرجان موفق شدند بازی را به تساوی ۲-۲  بکشانند. در ادامه گل‌به‌خودی بازیکن وچان باعث شد تا حریف ۳ بر ۲ پیروز میدان شود. در دیداری دیگر ملوان بندرانزلی میزبان پالایش گاز ایلام بود که به دلیل ناهماهنگی‌های قبل از بازی در مورد زمین، مسابقه با تأخیری دو ساعته آغاز شد و در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. در آخرین بازی این گروه سارگل بوشهر و قشقایی شیراز به مصاف هم رفتند که تیم بوشهر با ۶ گل پیروز شد. تیم شهرداری سیرجان با ۲۲ و وچان با ۱۶ امتیاز در رتبه‌های اول و دوم گروه دوم قرار دارند. نتایج کامل هفته هشتم لیگ برتر فوتبال زنان به این شرح است:
گروه اول
شهرداری بم یک - سپاهان اصفهان صفر
ذوب‌آهن اصفهان۶ - همیاری صفر
گروه دوم
وچان کردستان ۲ - شهرداری سیرجان 3
ملوان صفر - پالایش گاز ایلام صفر
سارگل بوشهر ۶ - صفر قشقایی شیراز
 
 
حسین خطیبی مدیرفنی ماشین‌سازی شد
حسین خطیبی مربی سابق تیم‌های تراکتور، گسترش و ماشین‌سازی با عقد قراردادی به عنوان مدیرفنی تیم ماشین‌سازی تبریز معرفی شد.  بعد از جلسه با اعضای هیأت مدیره و کادر فنی مقرر شد سعید اخباری که پیش از این به عنوان سرمربی موقت با این تیم همکاری می‌کرد، مسئولیت سرمربی قطعی این تیم را برعهده بگیرد. همچنین در این جلسه از کادرفنی تیم خواسته شد لیست مورد نیاز بازیکنان را در جهت تقویت تیم در نیم فصل به مدیریت باشگاه تحویل دهند تا اقدامات اولیه برای جذب بازیکنان مورد نیاز آغاز شود.
 
 
بازگشت خالقی‌فر به تمرینات صنعت‌نفت
رضا خالقی‌فر که در این فصل توانسته در ترکیب صنعت‌نفت آبادان موفق به ثبت سه گل شود، به دلیل مصدومیت، مدتی دور‌ از تمرینات گروهی قرار داشت که اکنون با پشت سر گذاشتن دوره درمانی بار دیگر به جمع زردپوشان و رقابت برای حضور در ترکیب اصلی پبوسته است. خالقی‌فر که در‌ بازی برابر نساجی مازندران و در چمن مصنوعی استادیوم شهید وطنی دچار آسیب شده بود، با بازگشت به تمرینات گروهی سیروس پورموسوی را امیدوار کرده تا از این مهره گلزن در جدال حساس خانگی مقابل سپاهان استفاده کند. صنعت‌نفت آبادان تاکنون در دیدارهای خانگی به رکورد صددرصد پیروزی دست یافته است.
 

Page Generated in 0.0059 sec