printlogo


کد خبر: 223313تاریخ: 1399/11/4 00:00
خبر

یخچالی بازیکن ماه لیگ بسکتبال آلمان شد
ستاره بسکتبال ایران به عنوان بهترین بازیکن ماه دسامبر لیگ دسته دوم آلمان شناخته شد. بهنام یخچالی، گارد رأس تیم ملی بسکتبال کشورمان که در تیم روستوک آلمان حضور دارد و یکی از چهره‌های تأثیرگذار این تیم شناخته می‌شود، بهترین بازیکن ماه دسامبر لیگ دسته دوم آلمان شناخته شد. سازمان لیگ بسکتبال آلمان ضمن تبریک به یخچالی از او خواسته زودتر بهبود پیدا کرده و به میادین بازگردد.
یخچالی این روزها دوران نقاهت خود را سپری می‌کند و پزشکان در تلاشند تا طی یک هفته آینده بتوانند او را به میدان بازگردانند.
تیم روستوک با هدایت دیرک بائرمن، سرمربی سابق ایران در صدر جدول لیگ دسته دوم آلمان حضور دارد.
 
 
ادامه صدرنشینی سپاهان در لیگ والیبال
تیم والیبال سپاهان با کسب یک‌ پیروزی دیگر در لیگ برتر، به صدرنشینی خود در این رقابت‌ها ادامه داد. در حساس‌ترین رقابت هفته بیست و سوم لیگ برتر والیبال، سپاهان اصفهان به عنوان صدرنشین‌ با نتیجه ۳ بر یک شهداب یزد را شکست داد. در این دیدار که مصاف مدعیان کسب عنوان قهرمانی بود، شاگردان رحمان‌ محمدی‌راد دو ست نخست را ۲۵-۲۰ و ۲۵-۲۱ پیروز شدند و سپس در ست سوم ۲۱-۲۵ تن به شکست دادند تا بازی به ست چهارم کشیده شود. با این‌ وجود اصفهانی‌ها توانستند در ست چهارم هم ۲۵-۱۶ شاگردان عمده‌غیاثی را شکست دهند و صدرنشینی خود در لیگ را ادامه دهند. به این ترتیب سپاهان که دو بازی هم کمتر از تیم‌های پایینی خود در جدول دارد، همچنان در صدر باقی ماند تا اصلی‌ترین شانس کسب عنوان قهرمانی در پایان دور برگشت باشد.
 
 
ایران خواهان میزبانی از انتخابی المپیک ناشنوایان
کیش به جای مالزی
در صورت موافقت کمیته بین‌المللی ناشنوایان، ایران به جای مالزی میزبان برگزاری انتخابی المپیک ناشنوایان در اردیبهشت سال آینده در کیش می‌شود. پژمان معتمدی دبیر فدراسیون ناشنوایان در این‌باره گفت: «با توجه به اینکه زمان برگزاری مسابقات انتخابی المپیک ناشنوایان در مالزی به دلیل کرونا دو بار به تعویق افتاد، از کمیته بین‌المللی ناشنوایان پیشنهاد برگزاری این مسابقات در اردیبهشت سال آینده به میزبانی ایران را دادیم که در صورت موافقت تصمیم داریم مسابقات انتخابی المپیک در رشته‌های فوتبال و بسکتبال را در کیش برگزار کنیم.» او همچنین با اشاره به پرداخت حقوق به ورزشکاران شانس کسب مدال در المپیک ناشنوایان، ادامه داد: «پرداخت حقوق به ورزشکاران شانس کسب مدال در المپیک با حمایت کمیته ملی المپیک از آذر امسال شروع شده و به مدت یک سال ادامه خواهد داشت. ورزشکارانی که لیست آنها با تأخیر از سوی انجمن‌های مربوطه به ما اعلام شود علاوه بر دریافت حقوق، طبق زمانبندی مشخص شده به آنها معوقه نیز پرداخت می‌شود.» دبیر فدراسیون ناشنوایان همچنین از برگزاری اردوهای تدارکاتی در رشته‌های کشتی، تکواندو، جودو و کاراته تا پایان سال خبر داد: «با توجه به برگزاری اردوی تیم‌های بسکتبال و فوتبال به دنبال دریافت مجوز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونای وزارت ورزش هستیم تا اردوی تیم‌های کشتی، جودو، تکواندو و کاراته را نیز تا پایان سال برگزار تا نفرات اعزامی به المپیک ناشنوایان را در این رشته‌ها زودتر مشخص کنیم.»
 
 
مرداد، رقابت هندبال زنان آسیا
کنفدراسیون هندبال آسیا تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی زنان آسیا را مرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد. کمیته اجرایی فدراسیون هندبال آسیا تاریخ برگزاری مسابقات هندبال قهرمانی جوانان و نوجوانان دختران آسیا، مسابقات قهرمانی زنان آسیا و مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی زنان و مردان آسیا را اعلام کرد. براین اساس هجدهمین دوره از مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا (انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۱، اسپانیا) از ۲۱ تا ۳۰ آگوست ۲۰۲۱ یعنی ۳۰ مرداد تا ۸ شهریور ۱۴۰۰ انجام می‌شود. هشتمین دوره از مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی مردان و زنان آسیا (انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۲) از ۳ تا ۱۰ جولای ۲۰۲۱ یعنی ۱۲ تا ۱۹ تیر ۱۴۰۰ انجام خواهد شد. همچنین شانزدهمین دوره از مسابقات دختران جوان آسیا (کسب سهمیه بیست و سومین دوره از مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۲، اسلوونی) و نهمین دوره مسابقات قهرمانی دختران نوجوان آسیا (انتخابی نهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۲) در مارس ۲۰۲۲ یعنی اسفند ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
کنفدراسیون آسیا از فدراسیون‌های عضو که علاقه‌مند به میزبانی این رویدادها هستند، خواسته است که با توجه به قوانین AHF در مورد میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا اعلام نظر کنند و درخواست خود را برای مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان دختر حداکثر تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ یعنی ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ و برای مسابقات ساحلی مردان و زنان و قهرمانی زنان تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ یعنی ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ارسال کنند.
 

Page Generated in 0.0046 sec