printlogo


کد خبر: 223169تاریخ: 1399/11/1 00:00
خبر

برطرف شدن اتهام دوپینگ از قایقران تیم ملی
نازنین ملایی محروم نشد
دختر ملی‌پوش روئینگ که به دلیل اشتباه در مصرف داروی ممنوعه دچار مشکل شده بود، از محرومیت معاف شد.
نازنین ملایی، ملی‌پوش روئینگ ایران برای بیماری خود دارویی مصرف کرده بود که  پس از گرفتن تست دوپینگ توسط نادو، این ورزشکار دچار مشکل شد. البته ملایی به مأموران نادو اعلام کرده بود که چنین دارویی مصرف می کند.
فدراسیون پزشکی - ورزشی نیز برای رسیدگی به این پرونده تشکیل جلسه داد و پس از اینکه مستندات ارائه شده توسط ورزشکار را مورد بررسی قرار داد، رأی خود را اعلام کرد.
مستندات ارائه شده مورد قبول فدراسیون پزشکی- ورزشی قرار گرفت و چون داروی مصرفی ملایی نیز نیروزا نبود، در نتیجه این ورزشکار از محرومیت معاف شد.
ملایی شانس کسب سهمیه المپیک در بخش زنان است و خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک آماده می‌کند.
 
 نشست ستاد مقابله با کرونا در ورزش برگزار شد
آموزش نماینده برای نظارت بر استخرها
چهل و یکمین نشست ستاد مقابله با کرونا در ورزش به ریاست غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در سالن جلسات این فدراسیون برگزار شد.
 در نشست ستاد مقابله با کرونا در ورزش که با حضور دکتر حاکمی، دکتر سعیدی، دکتر مرادی، دکتر ماهر، دکتر پورغریب، دکتر رضایی، دکتر اردیبهشت، خانم فرساد، دکتر لشکری، دکتر پورسعید، پیمان فخری، دکتر حامد عباسی، کریم حسینی و دیگر اعضای ستاد مقابله با کرونا در ورزش برگزار شد، موضوع از سرگیری فعالیت‌های ورزشی استان‌ها با توجه به رنگ‌بندی و شرایط جدید کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه مصوب شد به منظور تسهیل بازگشایی باشگاه‌ها و نظارت بر آنها، یک نماینده از استخر یا باشگاه در مورد کرونا آموزش دیده و گواهینامه دریافت کند. همچنین با توجه به تغییر شرایط در مورد بازنگری پروتکل‌ها جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و فدراسیون تشکیل شود.
مقرر شد نحوه بازگشایی باشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی ایمن از نظر کرونا به صورت پلکانی انجام شود. به این ترتیب که روند صدور گواهی باشگاه‌های ایمن از سوی دفتر امور باشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد و در مورد ورزش‌های کارگری و دانشجویی، ارائه مجوز به بازنگری شرایط و دستورالعمل‌ها موکول شود.
 
 
با کسب 10 رأی در مجمع انتخاباتی اردبیل
سعیدعلی حسینی رئیس هیأت وزنه‌برداری شد
نایب قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان و سرمربی فعلی تیم‌های پایه وزنه‌برداری ایران در مجمع انتخاباتی هیأت وزنه‌برداری استان اردبیل، رئیس شد.
انتخابات هیأت وزنه‌برداری استان اردبیل برگزار شد و نایب قهرمان فوق سنگین وزنه‌برداری جهان و بازی‌های آسیایی توانست برای چهار سال آینده رئیس این هیأت شود. سعید علی حسینی وزنه‌بردار پیشین تیم ملی وزنه‌برداری که سال گذشته از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، در انتخابات  هیأت استان اردبیل شرکت کرد و با ۱۰ رأی توانست رئیس شود. افشین عباسی دیگر کاندیدای این انتخابات هفت رأی آورد.
علی حسینی پس از دوری هشت ساله از وزنه‌برداری در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷  و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد اما به دلیل از دست دادن مسابقات گزینشی المپیک، شانس حضور در المپیک توکیو را از دست داد و پس از آن تصمیم گرفت اعلام بازنشستگی کند. او در حال حاضر سرمربی تیم‌های پایه وزنه‌برداری ایران است.
 
 
کابوس دوپینگ دست از سر وزنه‌برداری بر نمی‌دارد
2 نمونه دیگر مثبت شد!
سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) نام دو وزنه‌برداری را که برای انجام تست دوپینگ نمونه ادرار خود را جابه‌جا کرده بودند، فاش کرد.
سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) مدتی پیش اعلام کرد که نمونه ادرار ۱۸ وزنه‌بردار از شش کشور جابه‌جا شده است. آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ (ITA) تحقیقات خود را روی این ادعای وادا آغاز کرد و پس از بررسی‌ها، دو ورزشکار متهم به انجام این کار شدند.
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد که نجات رحیم‌اف وزنه‌بردار قزاقستان و دومیترو کاپتاری از رومانی توسط ITA متهم شده‌اند که نمونه‌های ادرار خود را جابه‌جا کرده‌اند. این دو ورزشکار تا مشخص شدن نتیجه نهایی تعلیق هستند.
قزاقستان به دلیل آمار بالای وزنه‌برداران دوپینگی که داشت در بخش مردان تنها یک سهمیه المپیک در توکیو دارد و رحیم اف گزینه اعزام به بازی‌ها بود که فعلاً دوپینگ، گریبان او را هم گرفته است. از آنجا که این اتهام برای سال ۲۰۱۶ است در صورت تأیید نهایی، IOC می‌تواند مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ را از وزنه‌بردار قزاق بگیرد.
 

Page Generated in 0.0049 sec