printlogo


کد خبر: 223131تاریخ: 1399/10/30 00:00
نگاهی به کارنامه فکری مقابل مدعیان
صدرنشینی و بازگشت شیخ به ریل گلزنی

علی مغانی
 
حتی زیر فشار بودن استقلال در نیمه دوم دربی هم باعث نشد محمود فکری از عقیده خود صرف‌نظر کند و باز هم در همان چیدمان 1-3-2-4 محبوبش، دیاباته را به نوک حمله فرستاد تا ارسلان مطهری و مهدی قایدی، وینگرهای راست و چپ آبی‌ها باشند، اما آنچه سرنوشت استقلال را در این بازی تغییر داد، پرس سنگینی بود که خط سوم استقلال در نیمه زمین تراکتور اعمال می‌کرد. در واقع اشتباه بزرگی که مسعود شجاعی مرتکب شد تا گل اول استقلال شکل بگیرد، حاصل پرسینگی بود که برای بازیکنان تراکتور گزینه‌های زیادی برای پاس دادن باقی نمی‌گذاشت.
فارغ از گلی که فشار روانی را از روی استقلال برداشت، آنچه دیروز مایه امیدواری بود، واکنش مناسب استقلالی‌ها بعد از چند دقیقه حمله حریف در آغاز نیمه دوم بود. این‌بار و بر خلاف بازی‌هایی که استقلال پیش می‌افتاد و هافبک‌ها از جریان بازی خارج می‌شدند، دیگر خبری از تجمع در یک‌سوم دفاعی خودی محافظت تمام‌وقت از گل نبود. اگر گل دوم استقلال را یک‌بار دیگر مرور کنیم، می‌بینیم همین بالا آمدن هافبک‌ها بود که دفاع پراشتباه تراکتور را بار دیگر به اشتباه انداخت و قایدی را در موقعیت گل قرار داد. مهدی اگرچه در چیدمان جدید فکری، در کانال چپ حبس شده و کمتر از همیشه صاحب توپ می‌شود اما هرگاه موقعیتی برای او پیش می‌آید، بیشترین استفاده را می‌برد. این یکی از خوشبختی‌های استقلال در لیگ بیستم است که قایدی در شمایل فوق‌ستاره ظاهر شده و در هر بازی، اثربخشی خود را اثبات می‌کند.
نکته امیدوارکننده بازی دیروز، بازگشت شیخ دیاباته به ریل گلزنی بود. دیاباته بی‌تردید یکی از چارچوب شناس‌ترین مهاجمان حال حاضر لیگ است و اگر در شرایط ایده‌آل بدنی باشد، همان گلزن مهار نشدنی فصل گذشته است. در لیگ نوزدهم دیاباته ماشین گلزنی‌اش را از هفته نهم و در ورزشگاه یادگار امام روشن کرد و امسال با دو هفته تأخیر، همان مسیر را آغاز کرد. حضور او در پیشانی خط حمله، هدیه بزرگی به محمود فکری است. استقلال با شیخ، ارسلان و مهدی صاحب زهردارترین خط حمله لیگ است و با تکیه بر همین نفرات می‌تواند مدعی جدی قهرمانی لیگ باشد. استقلال دیروز در تبریز سه امتیاز بسیار حساس گرفت اما کادر فنی استقلال هنوز در بخش دفاعی تیم به نتیجه مشخصی نرسیده است. خروج عارف غلامی و فیکس شدن دوباره محمد دانشگر شاید آخرین تغییر استقلال در قلب خط دفاع نباشد اما آنچه واضح است، فکری باید هرچه زودتر از میان چهار مدافع میانی که در اختیار دارد، دو نفر را به دیگران ترجیح دهد.

Page Generated in 0.0057 sec