printlogo


کد خبر: 223127تاریخ: 1399/10/30 00:00
تراکتور یک - استقلال 3
آتش‌بازی استقلال در تبریز

دوشنبه، 29/10/1399، هفته یازدهم بیستمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه یادگارامام(ره) تبریز، ساعت:14:30، تماشاگر: بدون تماشاگر
تراکتور: یک
محمد عباس‌زاده (79)
استقلال: 3
گل‌ها: شیخ دیاباته (38 و65)، مهدی قایدی (60)
داور: بیژن حیدری
کمک‌ها: حسن ظهیری، سیدیعقوب حجتی
اخطار: محمد نادری، مسعود ریگی (استقلال)، سعید مهری، میلاد فخرالدینی (تراکتور)
بازیکن برتر: شیخ دیاباته (استقلال)
تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی (73- محمد خانزاده)، اکبر ایمانی، مسعود شجاعی، سعید مهری (73- محمد قادری)، مهدی تیکدری، میثم تیموری (61- احسان حاجی‌صفی)، وفا هخامنش، حمید بوحمدان (80- عکاشه حمزاوی)، میلاد فخرالدینی (73- اشکان دژاگه)، محمد عباس‌زاده
سرمربی: مسعود شجاعی
استقلال: رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند (69- سیاوش یزدانی)، محمد دانشگر، محمد نادری (88- متین کریم‌زاده)، وریا غفوری، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان (74- فرشید اسماعیلی، 88- بابک مرادی)، شیخ دیاباته، مهدی قایدی، ارسلان مطهری
سرمربی: محمود فکری
1: باد به سود استقلال
نیمه اول در حالی آغاز شد که وزش شدید باد عمیقاً جلب توجه می‌کرد. حتی زمان‌هایی که بازیکنان قصد کاشتن توپ روی نقطه کرنر را داشتند باد توپ را حرکت می‌داد. شاید همین فعل و انفعال جوی بود که تراکتور را بیش از استقلال در زمین خود محبوس کرد؛ وضعیتی که در نیمه اول کاملاً مشهود بود و بازیکنان تراکتور برای دور کردن توپ و حتی ارسال پاس به یکدیگر با مشکلات بسیاری مواجه بودند و به‌ناچار شدت بیشتری به خرج می‌دادند تا پاس به بازیکن هم‌دسته خود برسد.
 2: اشتباه بزرگ آقای مربی - بازیکن
مسعود شجاعی که در اصل سرمربی تراکتور هم به حساب می‌آید، در این میدان نیز با اندیشه‌های خود تیمش را ارنج کرد. او که با موهای خاص و بازوبند کاپیتانی در میانه زمین بیش از هر زمان دیگری جلب توجه می‌کرد به‌رغم آنکه در اغلب صحنه‌ها پاس‌های سالمی را به بازیکنان ارسال می‌کرد اما دقیقه 38 دچار اشتباهی مهلک شد و در حالی که چند بازیکن تراکتور روی دستش قرار داشتند پاس تمیزی به شیخ دیاباته داد تا مهاجم استقلال که در این میدان عطش بالایی برای باز کردن دروازه داشت با یک دریبل نرم و در نهایت یک بغل پای صحیح دروازه تراکتور را فرو بریزد. این گل آب سردی بود بر پیکر تراکتور که تلاش می‌کرد در نیمه اول لااقل دروازه خود را بازشده نبیند.
 3: نقش تازه قایدی در جناح چپ
محمود فکری برای اینکه نقش تازه‌ای در نیمه اول بر عهده مهدی قایدی گذاشته بود، در شرایطی که توأمان دیاباته و مطهری هم در میدان حضور داشتند، قایدی در جناح چپ به‌عنوان گوش چپ برای استقلال ایفای نقش کرد. مهدی در این جناح تلاش می‌کرد بیشتر برای استقلال موقعیت‌سازی کند. او دقیقه 8 فرصت خوبی را برای دیاباته فراهم کرد که مهاجم بلندقامت آبی‌ها نتوانست از این فرصت بهره کافی ببرد. البته این پایان کار شماره 10 استقلال نبود. او درنیمه دوم یک گل زد و یک پاس گل به دیاباته داد تا یکی از مؤثرترین بازیکنان تیمش در این بازی مهم باشد.
 4: شیخ پیروزی را قطعی کرد
تراکتور که در نیمه اول نشانه‌هایی از آشفتگی تاکتیکی را در خود نشان می‌داد در نیمه دوم به‌واسطه بازی هماهنگ استقلال بخصوص عطش مهاجمان در شرایط اسفبار تاکتیکی قرار گرفت و دوبار دیگر دروازه خود را به روی حملات مهاجمان استقلال بازشده دید. گل اول را مهدی قایدی به ثمر رساند؛ گلی که حاصل پاس مطهری بود و شماره 10 به‌خوبی قدر این فرصت را دانست و دقیقه 60 گل دوم را به ثمر رساند. گل سوم هم 5 دقیقه بعد از این گل توسط دیاباته به ثمر رسید تا بار دیگر ناهماهنگی میان مدافعان تراکتور به چشم بیاید و استقلال دقایقی رویایی را سپری کند.
 5: تراکتور بعد از حضور دژاگه و حاجی‌صفی
بعد از گل سوم استقلال، تراکتور دست به تعویض‌هایی زد تا شاید اختلاف را کاهش دهد. مسعود شجاعی که در این بازی نمایش خوبی نداشت، کنترل این تعویض‌ها را در دست داشت و دستور حضور بازیکنانی همچون دژاگه، حاجی‌صفی و حتی خانزاده را به میدان داد تا شاید کفه ترازو به سود تیمش تغییر کند. این تعویض‌ها اما دیر انجام شد و تراکتور تنها توانست یکی از گل‌ها را توسط عباس‌زاده که روی پاس در عمق شجاعی به ثمر رسید جبران کند. در دقایق باقی‌مانده نیز تراکتور فشار بی‌امانی روی دروازه استقلال وارد کرد و حتی تا آستانه زدن گل دوم هم پیش رفت اما واکنش مظاهری روی بغل پای سریع عباس‌زاده باعث شد همین نتیجه باقی بماند و استقلال در نهایت با بردی شیرین میدان بازی با تراکتور را ترک کند. این 3 امتیاز استقلال را به صدر جدول برد تا آبی‌ها دوباره در همان نقطه آرمانی قرار بگیرند و با امید‌های بیشتری چشم به قهرمانی در لیگ بیستم بدوزند.

Page Generated in 0.0061 sec