printlogo


کد خبر: 223124تاریخ: 1399/10/30 00:00
گزارش

 ارسال طرح بازگشایی استخرها به استاندار تهران
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران می‌گوید که طرح این اداره کل برای بازگشایی مجدد استخرهای سرپوشیده با در نظرگرفتن نحوه فعالیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زودی به استانداری تهران ارسال می‌شود.
پریچهره، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره وضعیت بازگشایی استخرهای سرپوشیده توضیحاتی می‌دهد که قابل تأمل است. او می‌گوید: «هنوز دستورالعملی برای بازگشایی استخرهای سرپوشیده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت ورزش دریافت نکرده‌ایم اما به دنبال تهیه طرحی در این زمینه هستیم که پس از تصویب توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا و فدراسیون پزشکی - ورزشی به استانداری تهران ارسال می‌شود.»
او ادامه می‌دهد: «در این طرح فرایند استفاده از استخرها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده که اگر تا پایان این هفته نهایی و تصویب شود، هفته آینده به استانداری ارسال خواهد شد تا درباره استخرهایی که ظرفیت بازگشایی دارند، تصمیمات لازم گرفته شود. از یک سال گذشته به دلیل تعطیلی استخرها، زیان‌های مالی زیادی به این بخش‌ها وارد شده است. هر چند بازگشایی نیز هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد اما امیدوارم زودتر این اتفاق رخ دهد تا استخردارها بیش از این متضرر نشوند.»
پریچهره همچنین درباره این پرسش که در صورت تصویب، طرح مذکور چه زمانی عملیاتی می‌شود، می‌گوید: «در صورت تأیید استاندار و ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت ورزش، هر مجموعه آبی که ظرفیت بازگشایی را داشته باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.»
 
 
 در انتظار تأیید ستاد مقابله با کرونا
اصرار کمیته به برگزاری مجمع حضوری
هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک ابتدا اعلام کرد که مجمع عمومی این کمیته به صورت وبینار برگزار می‌شود اما حالا شرایط تغییر کرده و قرار است این مجمع به صورت حضوری برگزار شود. البته اگر فدراسیون پزشکی – ورزشی موافقت کند. «وبینار» یا «حضوری» بودن چهل و هشتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک که قرار است یکشنبه هفته آینده (۵ بهمن ماه) برگزار شود، یکی از محورهای مورد بحث در نشست دیروز اعضای هیأت اجرایی و هیأت رئیسه این کمیته بود. در این نشست که به ریاست سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد با در نظر گرفتن برگزاری حضوری مجامع انتخاباتی چهار فدراسیون طی هفته‌های اخیر، اینگونه مصوب شد که در صورت تأیید فدراسیون پزشکی- ورزشی، مجمع عمومی هفته آینده کمیته ملی المپیک هم به صورت حضوری برگزار شود. در همین راستا استعلام لازم از فدراسیون پزشکی- ورزشی اخذ خواهد شد تا بر اساس نتیجه دریافتی نسبت به چگونگی برگزاری مجمع اقدام شود.
در نشست اعضای هیأت اجرایی و هیأت رئیسه کمیته ملی المپیک همچنین در مورد شاخص‌های اعتباری برای توزیع بودجه ۱۴۰۰ فدراسیون‌ها بر اساس دستاورد آنها در بازی‌های المپیک و آسیایی، مسابقات قهرمانی جهان و آسیا، حجم اعزام به این رویدادها، اردوها، میزبانی‌ها و … بحث و بررسی و قرار بر این شد مصوبه نهایی در مجمع هفته آینده مطرح شود تا تأییدیه نهایی را بگیرد.
از دیگر موضوعات مطرح در نشست، بحث استخدام ورزشکاران المپیکی توسط کمیته ملی المپیک بود. تصویب نهایی این دستورالعمل هم منوط به تأییدیه اعضای مجمع شد. 

 


Page Generated in 0.0054 sec