printlogo


کد خبر: 223106تاریخ: 1399/10/30 00:00
رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی:
فقط نایب رئیس اول می‌‌تواند بازنشسته باشد
سمت‌هایی که در آن یک سوم حقوق کامل را دارند و جنبه مشاوره‌ای هستند، منعی برای حضور بازنشستگان ندارند

«فدراسیون فوتبال، همانند سایر فدراسیون‌ها به عنوان یک مؤسسه عمومی غیر دولتی دارای استقلال، ملزم به رعایت قوانین و مقررات داخلی کشور است و طبیعتاً در رابطه با مسئولیت‌هایی که در هیأت رئیسه به عنوان شغل تلقی می‌شود، حتماً باید قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اجرا شود و این دسته افراد نمی‌توانند حضور داشته باشند.» این صحبت‌های مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان است در مصاحبه‌ای که دیروز(دوشنبه) با خبرگزاری ایسنا داشت. سلطانی‌فر در این بخش از صحبت‌های خود به مسئولیت‌هایی اشاره کرد که در هیأت رئیسه به عنوان شغل تلقی می‌‎شود. 
یعنی نه تنها بازنشسته‌ها اجازه ندارند در سمت ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدا شوند که برای نامزد شدن در بخش هیأت رئیسه هم محدودیت‌هایی برای کاندیداها در نظر گرفته می‌شود.
کدام یک از مسئولیت‌های هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اما شغل محسوب می‌شود؟ در این رابطه با رحیم زارع، رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس صحبت کرده‌ایم. او می‌گوید: «ما موظف هستیم که بر اساس قانون از حضور بازنشستگان در سمت‌هایی که شغل محسوب می‌شود، جلوگیری کنیم. به جز ریاست فدراسیون فوتبال که شغل به حساب می‌آید، نایب رئیسی دوم و سوم هم شغل است چون نایب رئیس دوم و سوم باید به صورت 24 ساعته در فدراسیون فوتبال حضور داشته باشند. نایب رئیس اول اما فقط در جلسات هیأت رئیسه حضور دارد و به همین خاطر تنها بازنشستگی نایب رئیس اول است که از نظر قانونی منعی ندارد.»
زارع همچنین می‌گوید: «به طور کلی سمت‌هایی که در آن یک سوم حقوق کامل را دارند و جنبه مشاوره‌ای هستند، منعی برای حضور بازنشستگان ندارند. این موضوع درباره رؤسای کمیته‌ها هم صدق می‌کند. گاهی اوقات می‌بینید که رئیس کمیته‌ای به طور مداوم حضور ندارد و تنها در جلسات شرکت می‌کند. در این مواقع بازنشسته بودن او هم ایرادی ندارد.»
تا پیش از این، کشمکش‌ها بر سر حضور بازنشستگان در هیأت رئیسه به نتیجه مشخصی نرسیده بود. فدراسیون فوتبال اصرار داشت که عضویت هیأت رئیسه شغل محسوب نمی‌شود. صحبت‌های وزیر ورزش اما گویای این نکته بود که حتی در هیأت رئیسه هم برخی مسئولیت‌ها شغل تلقی می‌شود.
این همان موضوعی است که زارع به آن اشاره کرده و بر اساس تعاریف شغل و شرح مسئولیت‌های اعضای هیأت رئیسه مشخص است که فقط نایب رئیس اول می‌تواند بازنشسته باشد.
 

Page Generated in 0.0063 sec