printlogo


کد خبر: 223102تاریخ: 1399/10/30 00:00
سوژه و مصاحبه

در انتخابات فدراسیون بی‌طرف هستیم
سلطانی‌فر: وزارت از هیچ گزینه‌ای حمایت نمی‌کند
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان از جمله افرادی است که می‌تواند درباره انتخابات به سؤالات متعددی پاسخ بدهد. او در گفت و گو با ایسنا، ابتدا درباره ماجرای تصویب اساسنامه که حرف و حدیث‌های فراوانی هم پیرامون آن شکل گرفت، می‌گوید: «از نظر بنده در ادامه فعالیت‌ها، تصویب اساسنامه فدراسیون پس از حدود ۱۵-۱۴ سال در یک کش و قوس یکساله، نهایتاً از سال گذشته تاکنون، به تصویب فیفا رسید و باید خاطرنشان کرد که فوتبال ایران همواره با یک اساسنامه تأیید نشده اداره شده و این مبنای کار بود. حتی دو مجمع انتخاباتی بر اساس آن برگزار شده و فیفا همواره در ارتباط با آن اشکالاتی را وارد می‌کرد. این بار هم فیفا خیلی سختگیری کرد و شاید فشار وارده به ایران را در ارتباط با مستقل بودن و غیر دولتی بودن در مورد بسیاری از کشورهای منطقه وارد نکرد و ما می‌دانیم که اصلاً چنین فشاری در رابطه با کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس وجود نداشته و حتی در کشورهای آسیای میانه نیز اینگونه نیست. به هر حال برخی نیز از داخل خط می‌دادند و FIFA و AFC را حساس می‌کردند که این مسأله قابل تأمل بود. در نهایت با تدابیر صورت گرفته توانستیم تأییدیه فیفا را اخذ کنیم و امیدواریم در فرآیند انتخابات با بررسی صلاحیت‌ها، انتخابات آزاد، رقابتی و خوبی داشته باشیم و بتوانیم مجموعه موفقیت‌های‌مان را طی چهار سال گذشته در عرصه فوتبال تکمیل کنیم.»
طی روزهای اخیر شایعه شده که وزارت ورزش و جوانان از یک کاندیدا حمایت خواهد کرد تا او رئیس فدراسیون شود. سلطانی‌فر اما این مسأله را تکذیب می‌کند: «وزارت ورزش و جوانان در این انتخابات کاملاً بی‌طرف است و هر کاندیدایی در هر کجایی اعلام کند که از طرف وزارت ورزش حمایت می‌شود، شدیداً این مسأله را تکذیب خواهیم کرد. وزارت ورزش در مورد هیچ کاندیدایی نظر خاصی ندارد و به دنبال برگزاری یک انتخابات کاملاً آزاد و رقابتی است.»
 
 
واکنش فدراسیون به یک شایعه
هیچ کاندیدایی رد صلاحیت نشده است
فدراسیون فوتبال به خبر رد صلاحیت برخی کاندیدا‌های انتخابات این فدراسیون واکنش نشان داد. سایت رسمی فدراسیون فوتبال در این باره نوشت: «در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی پیرامون رد صلاحیت نامزد‌های محترم هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به اطلاع می‌رساند موارد مطروحه فاقد واقعیت و بی‌اعتبار بوده و کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال پس از بررسی کامل درباره صلاحیت کاندیدا‌ها مراتب را در مهلت قانونی تعریف شده در اساسنامه و مقررات انتخاباتی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد. بدیهی است؛ رسانه‌های رسمی فدراسیون تنها منابع رسمی پیرامون پیگیری معتبر در این باره محسوب می‌شوند و اساساً طرح چنین موضوعاتی که در راستای تضعیف ارکان فدراسیون قلمداد می‌گردد، صحیح نمی‌باشد.»
 
 
فوتسال ایران بدون بازی در جام جهانی!
لغو جام ملت‌ها به ضرر تیم ملی است؟
با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا لغو شد و این بازی‌ها در سال ۲۰۲۱ نیز برگزار نمی‌شود. این رقابت‌ها قرار بود ابتدا به میزبانی ترکمنستان برگزار شود اما با همه‌گیری ویروس کرونا دو بار به تعویق افتاد تا کویت میزبانی آن را بر عهده بگیرد و با میزبانی این کشور هم زمان بازی‌ها دو بار تغییر کرد تا در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به لغو مسابقات بگیرد. لغو جام ملت‌های آسیا می‌تواند مثل تعویق یا لغو اکثر رویدادهای ورزشی تلقی شود اما از این بابت که این دوره از رقابت‌ها انتخابی جام جهانی۲۰۲۱ لیتوانی نیز بود این اتفاق در نوع خود عجیب است. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که ساز و کار مشخصی را برای انتخاب پنج نماینده آسیا و معرفی به جام جهانی در نظر می‌گیرد که با هر ساز و کاری قطعاً ایران یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی است. با این حال لغو بازی‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا نباید چندان برای فوتسال ما خوشایند باشد. گرچه تیم ملی بدون دردسر راهی جام جهانی می‌شود اما حضور در این مسابقات بدون آماده‌سازی مناسب به اعتبار فوتسال ما لطمه می‌زند. سرمربی تیم ملی معتقد است چون تیم ملی آماده‌سازی مناسبی برای مسابقات جام ملت‌های آسیا نداشت لغو این بازی‌ها به سود ما است، چون شاید ممکن بود نتیجه لازم را از این بازی‌ها نگیریم، غافل از اینکه ما برای حضور در جام‌جهانی هم نمی‌توانیم آماده‌سازی مناسبی داشته باشیم. اردوهای تیم ملی پشت سر هم لغو می‌شود و حریفان تدارکاتی مناسبی برای ایران پیدا نشده است. با ادامه این شرایط تیم ملی بدون بازی مناسب به جام‌جهانی می‌رود اما در صورت برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا انجام شش هفت بازی در این تورنمنت خودش یک بازی تدارکاتی و آماده‌سازی برای تیم ملی تلقی می‌شد.
 

Page Generated in 0.0054 sec