printlogo


کد خبر: 223101تاریخ: 1399/10/30 00:00
خبر

دعوا سر 10 اوزیل
دو مهاجم تیم فوتبال آرسنال، پیر امریک اوبامیانگ و الکساندر لاکازات در فضای مجازی با یکدیگر برای اینکه کدام‌یک از آنها پیراهن شماره 10 این تیم را پس از رفتن مسعود اوزیل تصاحب کنند، با هم شوخی کرده‌اند. جدایی اوزیل پس از نزدیک به یک سال نیمکت‌نشینی در آرسنال قطعی شد و او به کشور آبا ‌و ‌اجدادی خود، ترکیه برگشت تا از این به بعد برای تیم فنرباغچه بازی کند. با رفتن او پیراهن شماره 10 آرسنال خالی می‌شود؛ پیراهنی که از سال 2018 در اختیار این ستاره آلمانی بود. ظاهراً اوبامیانگ، مهاجم گابنی آرسنالی‌ها که اکنون شماره 14 را می‌پوشد و همتای فرانسوی او لاکازات که شماره 9 تیم را در اختیار دراد، هر دو مایل هستند شماره 10 توپچی‌ها را از آن خود کنند. لاکازات با انتشار عکسی از خودش و اوبامیانگ در تمرینات که به یکدیگر اشاره کرده‌اند، صحنه معروف اشاره مرد دو عنکبوتی به یکدیگر را شبیه‌سازی کرده‌اند. لاکازات در شرح این عکس هم نوشته است: «وقتی هر دوی شما شماره 10 را می‌خواهید.» اوبامیانگ هم به شوخی جالب هم‌تیمی فرانسوی‌اش اینگونه پاسخ داده است: «گفته‌اند قرار است آن را کنار بگذارند.» اوبامیانگ کنار این جمله چند ایموجی خنده گذاشته و خطاب به لاکازات نوشته است: «تمامش برای تو برادر من.» لاکازات سپس به مسعود اوزیل اطمینان خاطر داد که به‌خوبی مراقب پیراهن او باشد و نوشت: «پیراهن شماره 10 از این پس تحت مراقبت خواهد بود.» لاکازات در تیم لیون هم پیراهن شماره 10 را به تن می‌کرد.
 
 
کین: مورینیو به ما نمی‌گوید دفاعی بازی کنیم
هری کین، مهاجم انگلیسی تیم فوتبال تاتنهام از سرمربی پرتغالی خود ژوزه مورینیو دفاع کرد و گفت اگر تاتنهام گاهی اوقات در لاک دفاعی فرو می‌رود و با این سبک بازی‌اش گاهی هوادارانش را ناراحت می‌کند، تقصیر آقای خاص نیست. پس از تساوی یک بر یک اخیر تاتنهام در بازی مقابل فولام، خیلی‌ها مورینیو و تاکتیک‌های تدافعی او را مقصر از دست دادن امتیاز سفیدپوشان لندن دانستند. این بازی سومین‌بار در چند وقت اخیر بود که تاتنهام مقابل رقبایی از نیمه پایین جدول (پس از بازی برابر کریستال‌پالاس و ولورهمپتون) ابتدا از حریف خود پیش می‌افتد و سپس به تساوی بسنده می‌کند. امتیازات از دست رفته در این بازی‌ها می‌توانست به تاتنهام کمک کند که اکنون صدرنشین جدول باشد.
هری کین که یکشنبه‌شب به تاتنهام برای کسب پیروزی 3 بر یک مقابل شفیلد یونایتد کمک کرد و گل دوم تیمش را زد، تأکید کرد این مورینیو نیست که به بازیکنان می‌گوید در لاک دفاعی فرو بروند. او به شبکه BBC گفت: «عملکرد تک‌تک اعضای تیم ما استثنایی بود. شروع‌‌مان عالی بود. هجومی بودیم و حریف را پرس کردیم و تا زدن گل دوم هم قدر فرصت‌های‌مان را به‌خوبی دانستیم. حتی در نیمه دوم هم وقتی حریف گل زد، ما وحشت نکردیم. گل اندومبله استثنایی بود و بازی را هم به‌خوبی به پایان رساندیم. در کل طوری بازی کردیم که در هفته‌های اخیر نظیرش را انجام نداده بودیم. البته در آن بازی‌ها هم هرگز مربی به ما چیزی درباره اینکه عقب بنشینیم و دفاعی بازی کنیم نگفت. این خود ما بودیم که به محض جلو افتادن از حریف فکر کردیم باید وارد فاز دفاعی شویم و از گل‌مان دفاع کنیم. ما بازیکنان هستیم که به میدان می‌رویم و باید مسئولیت اتفاقاتی که در بازی رخ می‌دهد را قبول کنیم.»
 
 
شروع توفانی یوویچ در آینتراخت با تکرار یک رکورد
برای لوکا یوویچ یک بازی کافی بود تا به رئالی‌ها ثابت کند نیمکت‌نشین کردن او در لالیگا اشتباه بود. او که به‌تازگی به اینتراخت فرانکفورت برگشته تا به‌عنوان بازیکن قرضی تا پایان فصل برای تیم سابقش بازی کند، در اولین بازی خود در دومین دوره حضورش در فرانکفورت دو گل از سه گل پیروزی 3 بر یک اینتراخت مقابل شالکه را زد. عملکرد مهاجم صرب طوری بود که انگار او اصلاً از اینتراخت جدا نشده است حال آنکه دو سال از انتقال 60میلیون یورویی‌ این بازیکن 23ساله به مادرید می‌گذرد. یوویچی که در رئال‌مادرید کاملاً زیر سایه کریم بنزما قرار دارد و در تمام 32 بازی‌اش برای این تیم در تمامی رقابت‌ها 2 گل زده بود، در دقیقه 62 از روی نیمکت به میدان رفت و با گل‌هایی که در دقایق 72 و 1+90 زد، پیروزی را برای تیمش به ارمغان آورد. به این ترتیب او در عرض 28 دقیقه همان تعداد گلی‌ را برای اینتراخت به ثمر رساند که در نزدیک به دو سال حضورش در رئال‌مادرید برای این تیم زد.
فردی بوبیچ، مدیر ورزشی باشگاه اینتراخت فرانکفورت پس از بازی به شبکه اسکای اسپورت گفت: «شما کاملاً می‌توانید ببینید هوای اینجا به لوکا می‌سازد. گل‌هایی که زد تراز اول بودند. در واقع تمام حرکاتش که منجر به گل شدند عالی بوند. او هنر فوق‌العاده‌اش را به نمایش کشید. من همیشه از اینکه مجبوریم بهترین بازیکنان‌مان را بفروشیم ناراحت می‌شوم. یوویچ حالا برای مدت کوتاهی به جمع ما برگشته است و من از این بابت بسیار خوشحالم.» یوویچ مقابل شالکه تنها دو شوت به سمت دروازه حریف زد که هر دوی آنها به گل تبدیل شد. او همچنین 17تا از 18 پاسش را به مقصد رساند.
 

Page Generated in 0.0054 sec