printlogo


کد خبر: 223099تاریخ: 1399/10/30 00:00
نخستین پیروزی برابر یوونتوس
کونته: این تازه اول راه است

اینترمیلان دربی ایتالیا را با 2 گل به سود خود به پایان رساند تا امیدهایش برای رسیدن به نخستین قهرمانی لیگ بعد از سال 2010 تقویت شود. آرتورو ویدال و نیکولو بارلا گل‌های اینتر را زدند تا این تیم برای نخستین‌بار بعد از چهار سال و هفت بازی موفق به شکست یوونتوس شود. آن موقع مربی اینتر، فرانک دی بوئر بود. آنتونیو کونته بعد از جدایی از یوونتوس در سه بازی با این تیم شکست خورده بود و حالا برای نخستین‌بار برابر تیمی که سال‌ها برایش بازی و مربیگری کرد به پیروزی رسیده. او بعد از این برد باارزش برابر پرقدرت‌ترین تیم ایتالیا درباره مسائل مختلفی صحبت کرد.
 
یوونتوس تیم هر سال نیست با یک مربی جوان در اولین تجربه مربیگری. این برد واقعاً اهمیت زیادی دارد؟
حتماً همینطور است. برای بردن تیمی مثل یوونتوس که برای همه باشگاه‌های ایتالیا مرجع و الگو به حساب می‌آید، شما باید بهترین بازی‌تان را انجام دهید و ما دقیقاً اینطور بودیم. خودمان را خوب آماده کردیم و رضایت‌بخش است وقتی می‌بینید تفکرات‌تان درباره نقاط ضعف حریف درست و مفید بوده. بچه‌ها برنامه را عالی دنبال کردند و خیلی برای‌شان خوشحالم، چون در چنین بازی‌هایی شما اعتماد به نفس پیدا می‌کنید و متوجه می‌شوید در مسیر درست حرکت می‌کنید.
روند رو به رشد اینتر از فصل قبل شروع شد و ادامه یافت...
ما فصل قبل ثمرات این فرآیند را دیدیم و حالا می‌خواهیم این فصل ادامه دهیم. یوونتوس تیمی است که 9 سال سری A را تحت سلطه خود داشته و به‌عنوان یک باشگاه فوتبال کارش در زمین و بیرون آن استثنایی بوده. هنوز هم باور دارم که اینتر نه‌تنها با یوونتوس بلکه با همه تیم‌های دیگر فاصله دارد هرچند تلاش می‌کنیم این فاصله را کم کنیم. همه دیدیم اینتر اعتبارش را به دست آورد، چه در رقابت‌های داخلی و چه اروپایی، چون ما به فینال لیگ اروپا رسیدیم. حذف از لیگ قهرمانان زخمی کاری بود که با ما همراه خواهد بود اما بچه‌ها حالا خیلی خوب آموخته‌اند که باید از این درس‌ها تجربه کسب کرد و آنها را به کار برد تا دوباره چنین چیزی اتفاق نیفتند. این یک شروع عالی برای ماست و شکست یوونتوس با ستاره‌های بسیار از جمله کریستیانو رونالدو به ما این باور را می‌دهد که در مسیر صحیح قرار داریم. هرگز به‌عنوان مربی، یوونتوس را نبرده بودم، خیلی وقت‌ها باخت‌های تحقیرآمیزی مقابل این تیم متحمل شدم و این را برای خودم یک پیشرفت تلقی می‌کنم.
آیا این پایان دوران یوونتوس است که خود شما یک دهه قبل آن را آغاز کردید؟
دوران تیم‌ها وقتی تمام می‌شود که بازسازی نکنند و ابداع نداشته باشند، اما یوونتوس در طول این سال‌ها عملکرد خیلی خوبی داشته تا اسکلت تیم متشکل از امثال کیلینی، بونوچی و بوفون را حفظ کند تا در تیم تجربه و حس تعلق را به وجود بیاورد. کارشان درآوردن موراتا، کولوسفسکی، مک کنی و کیزا در این فصل به‌همراه آرتور عالی بود. این یعنی برنامه دارند و مدیرانی سر کار هستند که می‌دانند چه می‌کنند و سعی می‌کنند نیازها را برطرف کنند. این باورکردنی نیست که یوونتوس 9 سال پیاپی قهرمان شده و برای رسیدن به دهمی تلاش می‌کند. فکر می‌کنم هنوز فاصله دارند اما سایر تیم‌ها در تلاشند خودشان را نزدیک کنند. من نهایت احترام را برای یوونتوس قائلم و آنها را کاملاً شایسته این موفقیت‌ها می‌دانم.
می‌توانستید گل‌های بیشتری بزنید بخصوص لوتارو مارتینس که چند فرصت را خراب کرد...
در این بازی از طریق مهاجمان به گل نرسیدیم اما فکر می‌کنم بیشتر به‌خاطر بدشانسی لوتارو و روملو (لوکاکو) بود. این تیم برای خودش خلق موقعیت می‌کند اما آن فرصت‌طلبی را نداریم و معمولاً باید سه چهار موقعیت ایجاد کنیم تا یکی گل شود. از طرف دیگر تیمی داریم که می‌تواند از فضاهای مختلف و بازیکنان متعدد به گل برسد و این قطعاً نگرانم نمی‌کند.
اینتر در یک بحران مالی شدید گیر افتاده و گفته می‌شود در پرداخت دستمزدها هم مشکل داشته. کمپانی سونینگ هم در حال انجام مذاکره برای فروش باشگاه است. شرایط تیم‌تان را چطور می‌بینید؟
نمی‌توانیم بگوییم تلاش برای فروش باشگاه از روی میل و علاقه بوده چون اگر بگوییم دروغ بزرگی گفته‌ایم. اما در همین شرایط هم با تمام کسانی که در باشگاه کار می‌کنند صداقت و صراحت داشته‌ام. ما باید تلاش خودمان را بکنیم و کاری کنیم که تیم مایه افتخار هواداران باشد، بعد ببینیم چه می‌شود. من از شش ماه پیش می‌دانستم مشکلاتی وجود دارد. امیدوارم بهترین راه‌حل برایش پیدا شود؛ چه اینتر و چه ما.
آیا می‌توان اینتر را مدعی اصلی قهرمانی دانست؟
شما می‌توانید یک سال و نیم کار را در زمین مسابقه ببینید. همانطور که گفتم این گام مهمی است، ما باید یاد می‌گرفتیم چطور بازی را کنترل کنیم و به نفع خود تغییر دهیم. داستان این فصل با فصل قبل خیلی فرق می‌کند چون یوونتوس در آن بازی به ما اجازه نداد. این تازه اول راه است اما ما شروعی مقتدرانه داشتیم. عده‌ای فکر می‌کنند ما مدعی اصلی قهرمانی هستیم، تصور کنید اگر در بازار نقل‌و‌انتقالات تابستانی بهتر عمل می‌کردیم، خود قهرمان بودیم.
منبع: فوتبال ایتالیا

Page Generated in 0.0062 sec