printlogo


کد خبر: 223084تاریخ: 1399/10/29 00:00
احتیاط شرط اول است
جنگ نیمکت‌های نامتعادل

سامان موحدی راد
 
روز بازی‌های سخت استقلال هم فرا رسیده است. بعد از تساوی نفسگیر با پرسپولیس استقلالی‌ها باید در تبریز به مصاف تراکتوری بروند که با یک ترکیب جدید روی نیمکت روزگار پر فراز و نشیبی را سپری می‌کند. مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی و بازیکن باسابقه تراکتورسازی حالا چند بازی‌ است که روی نیمکت این تیم نشسته تا به عنوان مربی بازیکن بتواند مشکل هدایت تیم پرطرفدار تبریزی را حل کند. مسعود شجاعی در دو بازی ابتدایی ترجیح داد که از کنار زمین کار هدایت تیم را بر عهده داشته باشد و پا به میدان نگذارد. اما در بازی با ذوب‌آهن او در ترکیب اصلی تیم هم حضور پیدا کرد و علاوه بر نمایش خوبش درون زمین توانست تیمش را به عنوان سرمربی به سه امتیاز بازی برساند. حالا باید دید که او برای بازی برابر استقلال چه ایده‌ای دارد و آیا قرار است از کنار زمین تیم را هدایت کند یا خودش هم یکی از ستاره‌های درون زمین تبریزی‌هاست.
اما هرچه که باشد دیدار استقلال و تراکتور جدال تثبیت نیمکت‌هاست. هر دو مربی یعنی فکری و شجاعی هنوز نتوانسته‌اند خودشان را به عنوان چهره اصلی و نقش اول تیم‌شان تثبیت کنند و هر دو تیم هم از سوی هوادارانشان به شدت تحت فشار هستند تا جام قهرمانی را کسب کنند. همین مسأله موجب شده تا آنها در این فصل هر بازی را با احتیاط فراوان و با ترس و لرز پا به میدان بگذارند و در بیشتر مواقع همین بازی محافظه‌کارانه‌شان محل نقد منتقدان باشد.
نکته‌ای که در استقلال محمود فکری بیشتر به چشم می‌آید و بسیاری تیم او را بی‌برنامه و غیرجذاب می‌دانند. گرچه پاسخ فکری به این گروه واضح است. تیم او می‌برد و امتیاز کسب می‌کند و همین برای او مهم است. در مجموع این بازی احتمالاً تأثیری در سرنوشت نیمکت‌های لرزان دو تیم شاید نداشته باشد ولی ممکن است اتفاقات این بازی در آینده‌ نزدیک تأثیری بر چینش نیمکت‌ها داشته باشد. در حال حاضر تنها امیدواری ممکن این است که شاهد یک 90 دقیقه جذاب باشیم. همین.

Page Generated in 0.0048 sec