printlogo


کد خبر: 223083تاریخ: 1399/10/29 00:00
کشمکش گرم در سرمای تبریز
پله سوم و گام‌های لرزان فکری

میعاد نیک
 
تقابل امروز آبی‌های پایتخت و تراکتور در استادیوم یادگار تبریز، سومین آزمون سخت محمود فکری در لیگ بیستم خواهد بود. کادرفنی عریض و طویل تیم استقلال در 2 دیدار بزرگ پیشین تنها به یک امتیاز بسنده کرده و برای بقا روی نیمکت نیاز مبرمی به 3 امتیاز حساس در سرمای تبریز دارد. آبی‌ها گرچه مقابل شهرخودرو به پیروزی رسیدند و با خوش‌شانسی و البته درخشش بی‌حدوحصر رشید مظاهری توانستند از شکست مقابل تیم صنعت‌نفت بگریزند، اما 2 دیدار استقلال در برابر فولاد و پرسپولیس تقریباً پاشنه‌های آشیل این تیم را مشخص کرد.
شاگردان محمود فکری در هر 2 بازی فوق نتیجه پیروزی را با شکست عوض کردند و چه‌بسا اگر قریحه و استعداد فردی مهدی قایدی هم نبود، استقلال در شهرآورد پایتخت هم بازنده می‌شد. آبی‌پوشان در دربی 94 و در تقابل با شاگردان جواد نکونام توانستند نخستین گل مسابقه را به‌ثمر برسانند و برای دقایقی هم بوی پیروزی را بسیار نزدیک استشمام کنند، اما این تیم در نگهداری از فاصله برتری‌اش با رقیب بسیار ناتوان است؛ به‌گونه‌ای که از 2 بازی 6 امتیازی تنها یک امتیاز آن‌هم در دربی نصیب‌شان شد و بس. این ناتوانی و این ضعف بزرگ در رویارویی با تیم‌های پرمهره بیشتر به چشم می‌آید و همین موضوع است که باعث شده استقلال آنچنان هم در ابعاد تاکتیکی موفق نباشد.
محمود فکری اگر به فکر بقا روی نیمکت استقلال است و اگر کاهش هجمه‌های انتقادی را طلب می‌کند، باید در استادیوم یادگار به فکر چاره‌ای باشد که تابه‌حال نیاندیشیده و برای رقبا تکراری نیست. تقابل با تراکتوری که شرایط چندان مساعدی را سپری نمی‌کند، می‌تواند برای استقلالی‌ها به منزله یک موقعیت مناسب برای فرار از بحران و صعود به صدر جدول باشد اما تمام این اما و اگرها منوط به تصمیم‌های فکری در تبریز است. شاید این دیدار برای کادرفنی استقلال از دربی هم مهم‌تر باشد، استقلال اگر بتواند تراکتور را با اشکان دژاگه، احسان حاجی‌صفی و محمد عباس‌زاده آماده شکست دهد، قطعاً در حاشیه امنیتی به‌طول لااقل 5 بازی قرار خواهد گرفت که کار فکری را برای نیم‌فصل دوم هم راحت‌تر می‌کند.
تی‌تی‌ها هم در شرایطی پا به این دیدار سرنوشت‌ساز می‌گذارند که دیگر از پرشورها در استادیوم یادگار خبری نیست و امتیاز میزبانی برای‌شان کاربرد چندانی ندارد. گرچه تراکتوری‌ها از آخرین تقابل با استقلال در فینال جام حذفی خاطرات خوشی دارند اما در هر دو اردوگاه شرایط به‌کلی تغییر کرده و همان‌گونه که در رختکن آبی خبری از دیسیپلین و آرامش نیست، اردوی سرخ‌های تبریزی هم با حواشی بسیاری درگیر است. با برکناری علیرضا منصوریان از هدایت تیم تراکتور زمام امور به دست مسعود شجاعی افتاد و اتفاقاً روند اوج‌گیری تی‌تی‌ها هم از همان روزها شروع شد اما رسیدن به رده چهارم و تحمل تنها 2 شکست مقابل سپاهان و صنعت‌نفت نتوانسته مسائل جانبی را از این تیم دور کند. اردوی تراکتور این روزها آبستن حواشی بسیار زیادی‌ست که می‌تواند در همین تقابل هم به تیم ضربه بزند. یک بام و دو هوای برخی بازیکنان و سرمربی حاکی از بروز دودستگی در رختکن تراکتور است و شکسته شدن اتحاد تبریزی‌ها به سود فکری و استقلال خواهد بود. امروز بهترین فرصت در اختیار محمود فکری قرار گرفته تا با شکست دادن یکی از مدعیان قهرمانی، راه‌ها را بر گزینه‌های آلترناتیو تا پایان فصل ببندد.

Page Generated in 0.0046 sec