printlogo


کد خبر: 223081تاریخ: 1399/10/29 00:00
از دایــی‌ها تا داعــــی‌های این فوتبال‌!

شهرام وزیری
 
کی میگه ما علی دایی داریم‌!؟ اگه منظور همون باباییه که میگن با 109 گل زده فعلاً آقای گل جهانه، اگه میگن همونی که 149 بازی ملی کرده و رونالدو دربه‌در دنبالش کرده، اگه میگن همونی که روز و روزگاری زد و رفت فرنگستون تا سر از بایرن مونیخ و هرتابرلین دربیاره، همونی که توسط    AFC بهترین مهاجم تاریخ آسیا و همونی که عضو FIFA شد و رفت بغل دست سپ بلاتر نشست تا همه عالم تو بوق کنن این بابا شناسنامه فوتبال ایرانه؛ هرکی این اراجیف‌ها را در این دیار گل و بلبلی ما گفته غلط زیادی کرده. این‌ها همه جعل و جعلیاته و این بابا که هی میگن علی دایی علی دایی اون اصلیه نیس، بدلشه. این همه شهرت هم همه‌اش شعر و شعار و ساختگیه. همه‌اش زیر سر اون رسانه‌های استکباره که با بوق وکرنا تو چشم و چار ما مردم ساده دل کردند. اگه میگی نه برو از همین اهالی فدراسیون فخیمه مون بپرس ببین چی میگن؟ مگه ندیدی که همین چند وقت پیش بدجوری حال علی دایی جعلی رو گرفتن و شناسنامه‌اش رو به عنوان جاعل باطل کردن؟ مگه ندیدی که به اندازه تمام هیکلش مهر بطالت به فوتبالش زدن؟ چی شد مگه کک فوتبال‌مون گزید؟‌! حالا هم که چی هی میگن باید این علی دایی بدلی بیاد رئیس فوتبال مون بشه پدرجان مگه رئیس شدن الکیه. رئیس شدن بند می‌خواد و باند می‌خواد و بند‌باز و چترباز. مگه الکیه تازه باید قبلش هم دم این و اونو ببینندکه بده بستان‌شون جور بشه تا رئیس مربوطه را با میز مبارکش از لای درز فرو کنند تو صندوق تا بعدش رأس رأس درش بیارن‌!
حالا هم که دیدند این یکی علی جعلی زود حالیش شد و جا زد و گفت ما نیستیم، این ملت ساده دل بند کردند به علی کریمی جادو‌گر که بیا با رمل و اسطرلابت جادو کن تا این فوتبال درست بشه. اون علی دایی زود فهمید و دم به تله نداد اما این علی کریمی ساده دل نمی‌دونه این‌ها همه بازیه خودشون تا دلت بخواد جادوگر دارند و همه جور علی داعی پر مدعا دارند. از آن علی داعی‌های همیشه خندان‌مون بگیر تا علی داعی‌های شوالیه شمشیرزن و یه سری داعی‌های دیگه‌ای که تا بوده خود را اصل اصیل و رکن رکین این فوتبال جا زده‌اند. تو از ساکت‌های مسکوت بگیر تا مدیران ماکت‌نما هیأت رئیسه‌ای که میز‌شان هست پنداری خودشان نیستند‌!
حالا ما اینارو گفتیم که این ملت دلش زیاد شور این فوتبال خانه خراب به گرو رفته را نزنه. از کوزه این جامعه همان برون طراود که در اوست شمیم دلنشین این فوتبال هم مثل بقیه بوها‌!

 


Page Generated in 0.0049 sec