printlogo


کد خبر: 223080تاریخ: 1399/10/29 00:00
آزمون جسارت حاج محمود و مسعود
گرگ بازی در دره گرگ‌ها

علی کمانگری
 
حتی روی سکوهای سرد و خالی تبریز، مصاف استقلال و تراکتور یکی از رویارویی‌های مثال‌زدنی فوتبال باشگاهی ما از حیث تنش و هیجان می‌تواند باشد. حتی فارغ از این که پرشورهای تبریز می‌توانند با غلبه بر استقلال به کورس قهرمانی نیم‌فصل اضافه شوند یا این حقیقت که آبی‌های پایتخت با فتح دره گرگ‌ها خود را از سایر رقبای بالانشین جدا می‌کنند، استقلال – تراکتور را از همین اکنون باید بازی بزرگ هفته بدانیم؛ از این رو که نبرد این دو باشگاه نه از تبریز، بلکه از غرفه‌های بازار نقل‌وانتقالات تابستانی، به‌شکلی جنجالی آغاز شد.
پسران آبی، با یک رشید مظاهری در اوج پا به شمال غرب ایران می‌گذارند؛ سنگربانی که حواشی پیرامون نحوه فسخ قراردادش با تراکتور و شکایت طرف تبریزی از قرارداد وی تا ماه‌ها گردوخاک به پا کرد. هایجک سعید واسعی از استقلال، پاتک تراکتور برای جبران این باخت نقل‌وانتقالاتی بوده. حال، مظاهری ستاره بی چون‌وچرای آبی‌ها لقب گرفته و واسعی با محرومیت چهارماهه بابت فسخ غیرقانونی با پیکان می‌سوزد و می‌سازد. مضاف بر این جدال حقوقی طاقت‌فرسا، بازی محمد نادری و مهدی مهدی‌پور، ستاره‌های سابق سال‌های نه‌چندان دور تراکتور، با پیراهن آبی و از طرفی دیگر، حضور استقلالی‌های سابق، میثم تیموری و میلاد شیخ‌فخرالدینی در تراکتور، این بازی را پررنگ‌تر از یک نبرد شش‌امتیازی بر سر صدرنشینی می‌سازد.
آبی‌های تهران و قرمزهای تبریز، هیچ‌یک خارج از مستطیل سبز شباهتی به یک مدعی قهرمانی لیگ برتر و درخشش در لیگ قهرمانان آسیا ندارند. استقلالی‌ها روزبه‌روز با اختلافات و درگیری‌های تودرتوی اعضای کادر مدیریتی و حتی فنی تحلیل می‌روند و گلگی بازیکنان از عدم پرداخت مطالبات در میان این حواشی به‌چشم هم نمی‌آید. در سوی مقابل، پرشورهای تبریزی حتی از انتخاب جانشین علیرضا منصوریان عاجز مانده‌اند و با کاپیتان-سرمربی‌ای که مایل به سرمربیگری دائم تیم نیست، تعویض مکرر مدیرعامل، و اتکا به مثل «هرچه پیش آید خوش آید، ما که خندان می‌رویم» روزگارشان را می‌گذرانند.
با این حال، جنگندگی و انسجام شاگردان محمود فکری و مسعود شجاعی، کلیدی بود که تا این لحظه، قفل عبور از بحران‌های خارج از زمین را برای هر دو گشوده. تراکتور و استقلال، هر دو پس از پرسپولیس، برترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارند؛ آن‌هم با دریافت کمی بیشتر از نیم گل در هر بازی به‌طور میانگین.  جدا از دو هم‌تیمی سابق که برای تداوم شکست‌ناپذیری قفس توری خود، عصر دوشنبه رودرروی هم قرار می‌گیرند، مهدی قایدی که پیشنهاد بایر لورکوزن را نیز در جیبش دارد، با محمد عباس‌زاده احیا شده نفسگیرترین رقابت گلزنی هفته یازدهم را برپا خواهدکرد.
متأسفانه باید باور کنیم که وضعیت دو نماینده فوتبال کشورمان در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا، به گونه‌ای پیش نمی‌رود که بگوییم این دو در حال تدارک برای یک حضور قدرتمند در این تورنمنت چالش‌برانگیز هستند. اما یک نمایش شجاعانه از تقابل تفکرات محمود و مسعود، انتظاری است که می‌توانیم منتظر برآورده‌شدن آن در ورزشگاه یادگار امام (ره) باشیم. هر دو طرف بازی بزرگ هفته، با وجود تمرکز روی دفاع منسجم و کم‌اشتباه خود، نشان‌دادند که هرگاه گزینه جسارت را انتخاب کنند، توانایی حمله بی‌رحمانه به هر دروازه‌ای را دارند. با جدلی که چند ماهی بین این دو باشگاه رنگی تازه به خود گرفته و رقابتی که بر سر رتبه‌های بالای جدول وجود دارد، این نمایش جسورانه، تنها انتخاب فکری و شجاعی خواهند بود.

Page Generated in 0.0044 sec