printlogo


کد خبر: 223047تاریخ: 1399/10/29 00:00
محرمی: چرا هیچ‌کس از خطای صددرصد مظاهری روی عبدی حرفی نزد ؟
گفته بودم از عبدی انتقاد نکنند، گل می‌زند

گفت و گو
امیرمحمدقراگزلو   
 
مجتبی محرمی مدافع اسبق تیم ملی و پرسپولیس که قبل از دربی 94 با ما در مورد مهدی عبدی حرف زده و اظهارنظر کرده بود، حرف‌های جالبی در مورد تساوی دربی که برگزار شده دارد. صحبت‌های او را در مورد بعضی از موارد خاص مربوط به دربی و داوری آن و کیفیت بازیکنان و سایر موارد می‌خوانید.
 
آقا مجتبی چه تحلیلی در مورد دربی 94 دارید؟
 پرسپولیس در دقایق اولیه روی یک اشتباه فردی گل بدی خورد اما تیم بعد از چند دقیقه از شوک گل خورده بیرون آمد و بازی را بازیکنان پرسپولیس کامل در اختیار گرفتند و چندین و چند موقعیت گل روی دروازه استقلال خلق کردند و نشان دادند فقط روی یک اشتباه فردی و اتفاق گل خوردند. پرسپولیس از هر لحاظ عالی کار کرد و بازیکنان از هر لحاظ لیاقت داشتند تا با نتیجه‌ای پرگل حریف را شکست دهند اما از دست دادن فرصت‌ها و بدشانسی و غفلت از بعضی موارد موجب شد تا پرسپولیس به جای یک برد پرگل در آخرین ثانیه‌های وقت‌های تلف شده، برد را با مساوی عوض کند و این هم به خاطر رعایت نکردن یک موضوع فنی ساده بود.
منظورتان دقیقاً چیست؟
 مجید نامجومطلق بازیکن استقلال زمان ما خیلی تکنیکی بود و شگردش هم این بود که توپ را از روی پای چپش بعد از مکث روی پای راستش می‌انداخت و بعد با دریبل یا ضربه‌اش، شرایط را سخت می‌کرد. ما هم که با این شگرد آشنا بودیم، راست مجید را می‌بستیم و او را خنثی می‌کردیم.
حالا چه شد که یاد مجید نامجومطلق و مهار او افتادید؟
 قایدی بازیکن استقلال هم شگردش آوردن توپ و بعد چرخش کوتاه و بعد هم انداختن توپ روی پای راستش است و بعد شوت می‌زند. بازیکنان پرسپولیس هم که از این شگرد قایدی خبر داشتند، می‌توانستند در آخرین لحظه هم جلوی چرخش و انداختن ناگهانی توپ روی پای راستش را بگیرند اما این کار را نکردند.
داوری کرمانشاهی را چگونه ارزیابی کردید؟
 من معتقدم داور بازی و داور پشت دروازه یک خطای صددرصد پنالتی مظاهری روی عبدی را نگرفت. دروازه‌بان استقلال پای عبدی را زد و بعد هم مدافع استقلال او را هل داد و زد اما در کمال تعجب دیدم که هیچ مانوری روی این خطای پنالتی صددرصد نشد و تازه استقلالی‌ها کلی به پنالتی روی امیری که اصلاً هم خطا نبود، اصرار می‌کردند.
شما خیلی از عبدی قبل از بازی دفاع کردید و مقابل انتقادات ایستادید؛ دفاعی که البته جواب هم داد.
 بله، روی عبدی هجمه زیادی درست کرده بودند اما من در مصاحبه قبل از دربی‌ام به شما گفتم عبدی که در دربی و آسیا گل زده باز هم گل می‌زند و دیدید که عبدی عالی بود و چه گل زیبایی زد و یک پنالتی صددرصد هم گرفت که متأسفانه داور آن را محاسبه نکرد. یک بار هم از مدافع استقلال گذشت و با خطای مسلم او متوقف شد که در کمال تعجب دیدیم فقط داور به مدافع استقلال کارت زرد داد و بعد هم گفتند فاصله موجب شده که داور مدافع استقلال را اخراج نکند که این هم یکی از مسائل عجیب رخ‌داده بود.
پرسپولیس در چهار بازی متوالی‌اش مساوی کرده و 8 امتیاز از دست داده. این مسأله نگران‌تان نمی‌کند که برخلاف سال‌های قبل در نیم فصل امتیازات لازم را نگیرد و قهرمان نشود؟
 پرسپولیس جدا از نیمه دوم بازی با ذوب‌آهن در بقیه بازی‌هایی که مساوی کرد، مستحق برد بود و باید پیروز می‌شد. الان هم از آنجا که به یحیی و تیمش اطمینان دارم، به شما می‌گویم پرسپولیس مقابل فولاد برنده می‌شود و دوباره بردهایش را شروع می‌کند. در واقع باید اینطور هم باشد و توقع دیگری هم جز این از پرسپولیس نمی‌رود. این بار هم اگر اتفاق خاصی نیفتد پرسپولیس چند هفته قبل از پایان فصل قهرمان خواهد شد. من به کار فنی یحیی و تیمش اعتقاد دارم و می‌گویم که پیشکسوتان هم مانند هواداران پشت تیم و سرمربی هستند و از آنها حمایت می‌کنند تا موفق شوند.
حرف آخر؟
 یادم رفت که در مورد عبدی از کار این مهاجم جوان بازهم دفاع کنم و بگویم که او بهترین است و همانطور که گفته بودم همه کار با دفاع استقلال کرد. او باز هم می‌تواند بدرخشد و به نظرم نباید از او خیلی انتقاد شود.

Page Generated in 0.0047 sec