printlogo


کد خبر: 223034تاریخ: 1399/10/29 00:00
خبر

مقررات بسیار سختگیرانه کرونایی در اوپن استرالیا
یک تنیسور حاضر در اوپن استرالیا اخطار گرفته، چراکه در اتاقش را باز کرده تا با دوستانش صحبت کند. بازیکنان حاضر در استرالیا از مقررات بسیار سختگیرانه قرنطینه در این کشور شاکی هستند.
در میان بازیکنان و دیگر افرادی که با هواپیماهای چارتر به استرالیا آمده‌اند چهار نفر دچار ویروس کرونا بوده‌اند، به همین دلیل هر 47 تنیسور حاضر در این رقابت‌ها تحت قرنطینه مطلق قرار دارند و برای 14 روز نمی‌توانند تمرین کنند. چندین بازیکن گفته‌اند تصور نمی‌کردند از انجام تمرین منع شوند. آنها به این ترتیب ممکن است با مصدومیت روبه‌رو شوند. 47 بازیکن حاضر در این رقابت‌ها به‌همراه 143 نفر دیگری که سوار بر هواپیماهای آنها بوده‌اند برای 14 روز در اتاق‌های‌شان محبوس هستند.
در حال حاضر تست ویروس کرونای هیچ بازیکنی مثبت اعلام نشده است، اما هیچ‌کدام از افراد حاضر در پرواز‌ها حق ترک اتاق‌های‌شان را ندارند. تمامی افرادی که با پروازهای خارجی وارد استرالیا می‌شوند، از جمله افراد تابعه خود استرالیا، باید 14 روز را در هتل در قرنطینه باشند. اما در ابتدا قرار بود بازیکنان تنیس حاضر در اوپن اجازه آن را داشته باشند که پنج ساعت در روز از اتاق خارج شده و تمرین کنند. آلیزه کورنه، تنیسور فرانسوی گفته است 14 روز اقامت در هتل بدون تمرین، آن هم پیش از یک تورنمنت بزرگ، می‌تواند منجر به مصدومیت شود. یولیا پوتینتسوا، تنیسور قزاقستانی هم گفته هیچ‌کس به آنها نگفته بود ممکن است کل بازیکنان قرنطینه شوند و اگر می‌دانست این اتفاق می‌افتد، احتمالاً راهی ملبورن نمی‌شد. کورنه همچنین گفت سازمان‌دهندگان این مسابقات به بازیکنان قول داده بودند چنین اتفاقی برای‌شان نیفتد. اما کاسار، مسئول قرنطینه ایالت ویکتوریا گفته قوانین برای بازیکنان تغییری نکرده است. او گفته دو نفر از افرادی که در قرنطینه هستند، که یکی از آنها بازیکن بوده، مقررات را به‌صورت خفیف زیر پا گذاشته‌اند و ممکن است پلیس ویکتوریا آنها را جریمه کند. او می‌گوید: «یک بازیکن در اتاقش را باز کرد و تلاش کرد با دوستانش در راهرو صحبت کند. دیگری هم فردی بود که از بیرون غذا سفارش داده بود. این کارها خطاهایی جزئی اما خطرناک هستند و نمی‌توانیم آنها را تحمل کنیم.»
 
 
دشان: حرف‌های بنزما را فراموش نمی‌کنم
دیدیه دشان از زمان ماجرای کریم بنزما و متیو والبوئنا در سال 2015 مهاجم رئال‌مادرید را به تیم ملی فرانسه دعوت نکرده است. او گفته حرف‌های بنزما را فراموش نمی‌کند. بنزما منتظر دادگاهش است. او متهم است در اخاذی از والبوئنا نقش داشته است. اما این بازیکن 33ساله گفته بود اصالت الجزایری‌اش باعث شده از تیم ملی دور بماند. او در سال 2016 گفت: «دشان تحت فشار یک بخش نژادپرست از مردم فرانسه تسلیم شده است.» دشان این اتهام را سنگین می‌داند، به‌ویژه که باعث شد خانواده او هم تهدید شوند. دشان گفته: «حرف‌های او اثرش را گذاشت. حتی با آنکه با گذر زمان کمی از سنگینی آن حرف‌ها کم شده، اما من نمی‌توانم فراموشش کنم. مسأله فقط کریم بنزما نیست. بحث صحبت‌های دیگر افراد هم هست که تهدید به خشونت علیه خانواده من کردند.» به خانه دشان حمله شده و او تلاش کرد از بنزما غرامت بگیرد، اما دادگاه این شکایت او را رد کرد.
اریک کانتونا هم یکی از افرادی بود که گفت نژاد بنزما در تصمیم دشان نقش داشته است. او در سال 2016 گفته بود: «بنزما و حاتم بن‌عرفه دو نفر از بهترین بازیکنان فرانسه هستند و در جام ملت‌های اروپا حضور ندارند. البته که هر دو نفر ریشه در شمال آفریقا دارند. پس در این زمینه جای بحث وجود دارد.»
 
 
نامزدهای ریاست بارسا حاضر به خرید گارسیا نشدند
کارلس توسکتس، رئیس موقت بارسلونا به سه نامزد اصلی ریاست این باشگاه این فرصت را داده بود که اریک گارسیا را با قیمت 8میلیون یورو بخرند. توسکتس با ویکتور فونت، خوان لاپورتا و تونی فریشا دیدار کرده و به آنها گفته بود این بازیکن را می‌تواند برای‌شان در ژانویه بخرد. انتخابات ریاست بارسلونا قرار بود هفته آینده برگزار شود، اما مقررات ویروس کرونا در کاتالونیا آن را به تعویق می‌اندازد. به این ترتیب بارسلونا احتمالاً تا پایان پنجره نقل‌و‌انتقالات ژانویه رئیس دائم نخواهد داشت. اریک گارسیا هدف اصلی بارسلونا در ژانویه بود، چراکه قیمتش پایین و قراردادش با منچسترسیتی هم رو به پایان است. این مدافع منچسترسیتی تنها شش ماه دیگر با این تیم قرارداد دارد و در پایان فصل به‌صورت آزاد راهی بارسلونا خواهد شد. اما لاپورتا و فریشا حاضر نشده‌اند توسکتس این بازیکن را همین حالا جذب کند تا در ادامه فصل به کمک بارسا بیاید. فونت از پیشنهاد جذب گارسیا حمایت کرد، اما چون هر سه نامزد موافق این خرید نبودند، توسکتس کار را به پیش نبرد. به این ترتیب رونالد کومان باید فصل را با بازیکنانی که دارد به پایان برساند.
 

Page Generated in 0.0055 sec