printlogo


کد خبر: 223028تاریخ: 1399/10/29 00:00
شروع امیدوارکننده جیمز هاردن پس از انتقال به بروکلین ‌نتس
تعیبر یک رویا

آدام زاگوریا
 
جیمز هاردن از تصمیمش برای ترک هیوستون راکتس، تیمی که معتقد بود شانسی برای قهرمانی در NBA  ندارد برنگشته و هنوز پای حرفی که زده ایستاده است. این گارد 31ساله‌ای که هفته گذشته راکتس را ترک کرد تا راهی نیویورک شود و برای تیم بروکلین نتس بازی کند، هنوز هم باور دارد تیمی که رهایش کرد شانسی برای قهرمانی ندارد و در عوض تیم جدیدش می‌تواند به او برای پایان دادن به حسرت کسب قهرمانی در NBA کمک کند.
هاردن برای اولین‌بار از زمانی که به ستاره‌هایی مانند کوین دورانت و کایری ایروینگ ملحق شد تا مثلث آتش موسوم به «بیگ تری» را در بروکلین نتس تشکیل دهد، از طریق اپلیکیشن زوم با طرفدارانش صحبت کرد و درباره تصمیمش برای ترک راکتس اینگونه توضیح داد: «بعد از حباب (برگزاری متمرکز بازی‌های فصل قبل در فلوریدا در پی شیوع کرونا در آمریکا) و بعد از آن باخت (شکست مقابل لیکرز در مرحله پلی‌آف) من تصمیم گرفتم ارزیابی مجدد درباره حرفه‌ خود و برنامه‌هایم برای آینده داشته باشم. باید درباره تیمی که می‌خواستم برای آن بازی کنم و مسیری که تیم در آن شروع به حرکت کرده بود، تصمیم می‌گرفتم و در چنین تصمیم‌گیری‌هایی باید از بالا تا پایین تیم را بررسی کنید. من هم با ارزیابی پرسنل و تغییراتی که در کادر مدیریت و فنی تیم رخ داد احساس کردم ما شانسی برای رقابت با بهترین تیم‌های لیگ نداریم و با توجه به شرایطم که بازیکن آزاد بودم از این تیم جدا شدم. من عاشق هیوستون و زندگی در آنجا بودم ضمن اینکه در این مقطع از حرفه‌ام مسأله مالی یا چنین چیزهایی مطرح نبود. من تنها برای رسیدن به هدف نهایی‌ام که داشتن شانس قهرمانی بود از راکتس جدا شدم. من فقط می‌خواستم جایی باشم که شانس کسب افتخار در بالاترین سطح را به من بدهد.»
با وجود اظهاراتش در مورد اینکه راکتس به اندازه کافی برای قهرمانی در لیگ قدرتمند نبود، هاردن اعتراف کرد که این تیم با او نهایت همکاری را برای انتقالش به یکی از گزینه‌های برترش انجام داده است. به نظر می‌رسد جدایی موری، رئیس فیلادلفیا سونی سیکسرز و دآنتونی که اکنون به‌عنوان دستیار به استیو نش، سرمربی تیم بروکلین نتس کمک می‌کند، نقش بسزایی در جدایی هاردن از راکتس داشتند تا جایی که او نتوانست به این سؤال پاسخ دهد که آیا اگر موری هنوز رئیس راکتس بود او هم برای این تیم بازی می‌کرد یا نه.
هاردن درباره گزینه‌هایی که برای ترک راکتش داشت گفت: «بله، نتس در صدر گزینه‌های من بود اما چند تیم دیگر هم پیشنهاد دادند. منظورم این است که اوضاع می‌توانست جنون‌آمیز شود اما به لطف هیوستون راکتس که تیمی باور نکردنی است، اوضاع در جهتی مناسب پیش رفت. آنها با من همکاری کردند تا وضعیتی که از بیرون می‌توانست بسیار بد به نظر برسد، پایانی خوب داشته باشد و پیوستن من به نتس قطعی شود. پس من از آنها بسیار متشکرم و قدردان‌شان هستم.»
هاردن سپس به اشتباه بودن بعضی از حرف‌هایش درباره راکتس اعتراف کرد؛ حرف‌هایی که تعدادی از هم‌تیمی‌های سابقش در هیوستون آنها را بی‌احترامی قلمداد کردند.
او گفت: «من قصد نداشتم به کسی بی‌احترامی کنم بخصوص به تیم هیوستون. از اینکه اینجا در بروکلین هستم بسیار هیجان‌زده‌ام و برای شروعی تازه اشتیاق دارم. من نسبت به راکتس و هیوستون هیچ حسی جز عشق و احترام ندارم. واقعاً برای آنها احترام قائلم.»
هاردن روی جمعه نتوانست در کنار هم‌تیمی‌های جدیدش تمرین کند چون بازیکنانی که به‌تازگی جابه‌جا شده بودند هنوز در حال انجام تست‌های پزشکی بودند. با این حال او برای بازی کردن مقابل اورلاندو مجیک در مسابقه‌ای که دیروز برگزار شد بسیار هیجان داشت. این در حالی است که ابهام‌های فراوانی درباره اینکه نتس چطور می‌خواهد سه ستاره در قواره دورانت، ایروینگ و دورانت را در کنار هم به زمین بازی بفرستد وجود داشت به همین دلیل هم بحث‌هایی درباره احتمال تغییر پست بازیکن جدید بروکلینی‌ها مطرح شد. دورانت هم ظاهراً خودش را برای این تغییر آماده کرده است چون می‌گوید برنامه دارد در برخی بازی‌ها به‌عنوان بازیساز ایفای نقش کند.
او گفت: «پست من به جریان بازی بستگی داد. بعضی بازی‌ها ممکن است بازیساز باشم، بعضی شب‌ها ممکن است جلوتر بروم و توپ را پرتاب کنم. این زیبایی چندپستی بودن و داشتن قابلیت‌های متنوع است. در مورد کوین و کایری هم همینطور است. هر بازی از بازی دیگر متفاوت خواهد بود.»
هاردن سرانجام مقابل اورلاندو بازی کرد و اتفاقاً به اولین بازیکن در تاریخ NBA  تبدیل شد که در اولین بازی‌اش برای یک تیم با کسب بیش از 30 امتیاز، تریپل‌دابل می‌کند. دارنده هشت حضور در تیم آل‌استار، در این بازی که نتس با نتیجه 122 به 115 اورلاندو را از پیش رو برداشت، 32 امتیاز گرفت، 14 پاس گل داد و 12 ریباند داشت و علاوه بر اینها 4 توپ‌ربایی هم انجام داد. او پس از بازی گفت: «این پیروزی احساس بسیار خوبی دارد. بازیکنان ما واقعاً برای کسب آن انگیزه داشتند. از نظر فردی هم من توانستم پیشرفت‌هایی در بازی‌ام داشته باشم که این حاصل تمرین و تماشای فیلم‌ بازی‌های مختلف است. خوشحالم که از اولین بازی‌ام چنین نتیجه‌ام گرفتم و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.»
منبع: فوربز
 

Page Generated in 0.0049 sec