printlogo


کد خبر: 220680تاریخ: 1399/9/24 00:00
دو تیم منچستر، پایین‌تر از انتظارات
رقابت بر سر رده پنجم!

گزارش
 مارک آگدن  
 
همیشه برای منچسترسیتی و طرفدارانش ناراحت‌کننده بوده که زیر سایه منچستریونایتد بوده‌اند. یونایتد به خاطر تاریخچه غنی‌اش و طرفداران پرشمارش در سطح دنیا، بیشتر مواقع تیترها را از آن خود می‌کند، در حالی که در سال‌های اخیر، این سیتی بوده که رکوردها را شکسته و قهرمانی‌ها را به دست آورده است.
سیتی در سال‌های اخیر با پپ گواردیولا موفقیت‌های بسیاری داشته اما مرتباً با یونایتد سر الکس فرگوسن مقایسه شده است اما گاهی تمرکز روی نیمه سرخ شهر منچستر باعث شده که اتفاقات منفی در ورزشگاه اتحاد نادیده گرفته شوند و گواردیولا و بازیکنانش از این موضوع بهره برده‌اند.
یونایتد در این فصل تیمی نشان داده که در آستانه بحران است. مردان اوله گونار سولشر در خانه مقابل تاتنهام با نتیجه تحقیرآمیز شش بر یک شکست خوردند، از مرحله گروهی لیگ قهرمانان کنار رفتند و در خانه‌شان تنها یک برد در لیگ برتر کسب کرده‌اند که آن هم مقابل تیم تازه ‌صعودکرده وست‌بروم بوده است. آنها همچنین باید حرف‌های ایجنت مشهورترین بازیکنشان، پل پوگبا، را هم تحمل می‌کرده‌اند که در این هفته گفت این هافبک دوست دارد در تیم دیگری فوتبالش را احیا کند.
با این حال، پیش از سوت آغاز دربی منچستر و البته پس از 90 دقیقه نمایش مصیبت‌بار دو تیم که به تساوی بدون گل انجامید، یونایتد در جدول بالاتر از سیتی قرار داشته است. با وجود تمام بحران‌ها و ابهام‌هایی که درباره آینده سولشر به عنوان مربی یونایتد وجود دارد، آنها از بالا به تیم همشهری نگاه می‌کنند و در پنج بازی اخیر مقابل سیتی در تمامی رقابت‌ها، تنها یک شکست را تجربه کرده‌اند.
سولشر پس از بازی گفت: «در دوران من، این بهترین عملکردی است که مقابل منچستر سیتی داشته‌ایم. آنها البته در جریان بازی فرصت‌های بهتری داشتند اما همه باید از این تساوی راضی باشند.»
سیتی و گواردیولا طبق معیارهای بسیار بالایشان، در این فصل دچار مشکلات فراوانی بوده‌اند و این بار عملکردشان مقابل یونایتد فاجعه‌بار بود. آنها رقیبی جدی برای لیورپول یورگن کلوپ و تاتنهام ژوزه مورینیو به شمار نمی‌روند.
یکی از بزرگترین نقاط قوت سیتی با گواردیولا این بوده که می‌توانسته تیم‌ها را با قاطعیت شکست دهد و هر زمان که بخواهد گل بزند و بازی مقابل یونایتد اولین تساوی بدون گل آنها در لیگ پس از 79 بازی را رقم زد اما آنها دیگر نمی‌توانند به‌راحتی گل بزنند. سیتی تا هفته یازدهم فصل گذشته 34 گل به ثمر رسانده بود اما در این فصل نصف این تعداد گل زده، یعنی 17 گل. مقابل یونایتد هم به نظر نمی‌رسید که به گل‌هایشان بیفزایند.
نبود سرخیو آگوئرو هم مزید بر علت شد، ولی این مهاجم در این فصل لیگ تنها 110 دقیقه بازی کرده است و سیتی فرصت کافی داشته تا راه‌های گل‌زنی بدون او را پیدا کند. این بازیکن 32ساله در پایان فصل آزاد خواهد شد و مشکل سیتی هم کوتاه‌مدت است و هم بلندمدت. چه او بماند و چه برود، سیتی نیاز به خرید یک گل‌زن دارد. گابریل ژسوس هم مقابل یونایتد تأثیر چندانی نگذاشت، ولی سیتی در کل در ایجاد امواج حمله مشکل داشته است.
در گذشته، مدافعان کناری سیتی به پیش می‌تاختند و هافبک‌هایی نظیر کوین ده‌بروینه، داوید سیلوا، یایا توره و برناردو سیلوا خطوط دفاعی حریف را نابود می‌کردند اما توره و سیلوا از این تیم جدا شده‌اند و جانشینی هم برایشان پیدا نشده و ده‌بروینه هم در این فصل تنها دو گل در لیگ زده. تعداد گل‌های برناردو سیلوا هم صفر بوده است.
در حال حاضر شاید فیل فودن سرزنده‌ترین هافبک سیتی در یک‌سوم هجومی باشد اما او در فصل 21-2020 تنها چهار بار در لیگ در ترکیب ثابت قرار گرفته و مقابل یونایتد هم نیمکت‌نشین بود.
هرچند کسب یک امتیاز در اولد ترافورد برای هر تیمی که رویای قهرمانی ندارد، نتیجه خوبی است اما سیتی در این بازی واقعاً دو امتیاز را از دست داد، چرا که تیم سولشر در این فصل بارها متزلزل نشان داده، به ‌ویژه در خانه.
کریستال پالاس، تاتنهام و آرسنال توانسته‌اند در خانه یونایتد پیروز شوند و چلسی هم در این زمین به تساوی بدون گل رسیده است. یونایتد مقابل آن تیم‌ها خطرساز نشان نداد، ولی سیتی طوری بازی کرد که انگار از یک امتیاز راضی است.
گواردیولا پس از بازی گفت: «ما سه، چهار موقعیت آشکار گل‌زنی ساختیم. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مقابل تیمی مانند یونایتد فرصت‌های پرشماری داشته باشید. در نهایت یک امتیاز خوب کسب کردیم.»
یونایتد فعلاً بالاتر از سیتی قرار گرفته است اما سیتی در حال حاضر بسیار قوی‌تر است اما اگر آنها نتوانند به آمار گل‌زنی خود اضافه کنند و بازی‌های نزدیک را ببرند، ممکن است برای اولین بار پس از بازنشستگی سر الکس فرگوسن در سال 2013، در پایان فصل پایین‌تر از یونایتد قرار بگیرند. با این شرایطی که حالا می‌بینیم، این دو تیم ممکن است به جای آنکه برای اول و دوم شدن بجنگند، بر سر پنجم و ششم شدن رقابت کنند.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0070 sec