printlogo


کد خبر: 220678تاریخ: 1399/9/24 00:00
بوکسور بریتانیایی حریف بلغارش را ضربه فنی کرد
جاشوا در انتظار مبارزه با فیوری

آنتونی جاشوا با غلبه بر کوبرات پولف در راند نهم مبارزه‌ای که شنبه شب در لندن برگزار شد به فرم بی‌رحمانه خود بازگشت و آماده مصاف با تایسون فیوری در سال 2021 شد. دارنده کمربند قهرمانی دسته سنگین وزن اتحادیه جهانی بوکس، فدراسیون جهانی بوکس و سازمان جهانی بوکس با دو بار انداختن پولف به کف رینگ در راند نهم مبارزه همه عناوین‌اش را پس گرفت و در عین حال برای رقبای بعدی‌اش هم خط و نشان کشید. این اولین پیروزی جاشوا با ضربه فنی از ماه سپتامبر سال 2018 بود که آن مبارزه هم در خاک کشور خودش برگزار شد.
در نتیجه ضربات آپرکات راست سنگین جاشوا، پولف به دیواره رینگ چسبید و در نهایت جاشوا خیلی راحت و بدون حرف و حدیث برنده اعلام شد. بوکسور انگلیسی این مبارزه را در حضور هزار تماشاگر در سالن SSE‌آره‌نا لندن برد و یکی از آن تماشاگران قهرمان آمریکایی دسته سبک وزن بوکس، فلوید می‌ودر جونیور بود که از آمریکا به انگلیس سفر کرده بود و اولین نفری هم بود که در کنار رینگ پیروزی جاشوا را به او تبریک گفت.
جاشوا از دو سال پیش که الکساندر پووتکین، را شکست داد، به خاطر یک باخت غیرمنتظره به اندی روییس آمریکایی عناوین‌اش را از دست داد و البته او یک سال پیش دوباره با پیروزی مقابل او با کسب امتیازات بیشتر آنها را پس گرفت. مبارزه شنبه شب او مقابل پولف اما نمایشی انفجاری‌تر از مبارزه مجددش با روییس بود چرا که بوکسور انگلیسی در راند سوم و نهم مبارزه دو بار حریف بلغارستانی‌اش را کف رینگ انداخت و در حضور تماشاگرانی که برای اولین بار از ماه مارس - پیش از شیوع همه‌گیری کرونا - به سالن می‌آمدند، مسابقه را به سود خود به پایان رساند.
این دومین دفاع جاشوا از عناوین قهرمانی‌اش در دسته سنگین وزن بود و به این ترتیب راه برای مبارزه او با هموطن و رقیب دیرینه‌اش در این دسته، تایسون فیوری باز شد. البته ممکن است که او با اولکساندر اوسیک از اوکراین روبه‌رو شود، مبارزه‌ای که در سال 2021 برگزار خواهد شد. فیوری که شبکه ESPN او را پس از پیروزی‌اش مقابل دونتای وایلدر بر سر کمربند قهرمانی شورای جهانی بوکس در ماه فوریه، به عنوان مرد شماره یک بوکس سنگین وزن جهان معرفی کرد، گزینه ارجح جاشوا است اما از طرفی این احتمال وجود دارد که اوسیک، قهرمان سابق میان‌وزن جهان اولین نفری باشد که سال آینده مقابل جاشوا روی رینگ برود.
جاشوا گفت: «برای من مهم نیست که حریفم چه کسی است. برای من مهم است که چه کسی کمربند را داشته باشد و اگر تایسون فیوری کمربند را دارد، پس با تایسون فیوری مبارزه می‌‌کنم. هر بار با یک نفر می‌‌توانم مبارزه کنم، پس یکی یکی باید با آنها روبه‌رو شوم.»
در این حال ادی هیرن، مسئول برگزار کننده مبارزات اعتراف کرد که ترجیح می‌دهد که فیوری حریف بعدی جاشوا باشد و این در حالی است که موانعی برای برگزاری این مبارزه وجود دارد، از جمله اقدام حقوقی وایلدر که فیوری را مجبور کرده یک مبارزه سوم را با او انجام دهد.
 

Page Generated in 0.0056 sec