printlogo


کد خبر: 220675تاریخ: 1399/9/24 00:00
هفته پایانی دور رفت لیگ برتر والیبال
رقابت سه‌گانه برای قهرمانی نیم‌فصل

لیگ برتر والیبال در حالی امروز به پایان نیم‌فصل اول خود می‌رسد که رقابت در صدر جدول به حساس‌ترین شکل ممکن ادامه دارد. پیش از دیدارهای امروز سه تیم با شرایط برابر در صدر جدول قرار دارند و پس از آنها هم دو تیم با فاصله میلیمتری تعقیب‌شان می‌کنند. این یعنی یک رقابت پایاپای پنج‌تیمی در صدر که البته باید تیم ششم را هم در این شش‌ضلعی قدرت قرار داد تا یک جنگ تمام‌عیار را در ادامه لیگ شاهد باشیم. پس از دیدارهای روز شنبه، فولاد سیرجان ایرانیان یک‌بار دیگر به صدر جدول برگشت و شهرداری ارومیه هم با یک برد دیگر مانند تیم صدرنشین 10 برده شد. سپاهانی‌ها هم حالا درست همین شرایط را دارند و حالا در هفته پایانی نیم‌فصل اول که اکثر تیم‌ها (به‌جز دو تیم) رقابت سیزدهم خود را برگزار می‌کنند، جنگ تعیین قهرمان نیم‌فصل بین همین سه تیم جریان دارد. در رقابت‌های این هفته شاگران تندروان در تیم فولاد سیرجان ایرانیان باید به مصاف خاتم اردکان بروند؛ تیمی که اگرچه در این فصل شرایط چندان خوبی ندارد و به‌تازگی به کار با فرهاد نفرزاده پایان داده اما هیچگاه حریف دست‌و‌پا بسته‌ای نیست. البته آنها روز شنبه مقابل پیکان انتهای جدولی هم شکست خوردند و حالا انگیزه زیادی برای بازی مقابل صدرنشین دارند. از طرف دیگر شهرداری ارومیه باید به مصاف همتای قزوینی خود برود؛ تیمی که شاید در معادلات قدرت جایی نداشته باشد اما پس از برد اخیر خود مقابل شهرداری گنبد و البته حواشی آن، شرایط روحی بسیار خوبی برای رویارویی با تیم پیمان اکبری داشته باشد. سومین تیم 10 برده و بالانشین جدول هم در این هفته با یک تیم میانه جدولی بازی خواهد کرد؛ تیمی که البته شرایطش به نسبت بهتر از حریفان دو تیم دیگر است و با پنج برد در رده هشتم قرار دارد. به این ترتیب سه تیم اول جدول رده‌بندی در هفته پایانی دور رفت با تیم‌های هشتم، نهم و دهم جدول رقابت دارند؛ سه مسابقه‌ای که صدرنشینان لیگ در نیم‌فصل اول را مشخص خواهد کرد و البته روی کاغذ بعید به نظر می‌رسد تفاوت چندانی در نزدیکی این رقابت ایجاد کند.
حساس‌ترین رقابت هفته
پس از سه تیم بالای جدول که با 10 برد و دو باخت صدرنشین هستند، دو تیم 9 برده پشت سرشان حرکت می‌کنند که از قضا در این هفته باید رودرروی هم قرار بگیرند. شاگردان بهروز عطایی در هراز آمل از یک طرف و شهدابی‌ها از طرف دیگر شاید برگزارکننده حساس‌ترین رقابت این هفته به حساب می‌آیند؛ دو تیمی که شاید بار تجربه در هردوی آنها سنگین‌تر از جوانی باشد و همین عامل هم به نزدیکی و هیجان بازی اضافه کند. 
حالا باید دید در رقابت حساس این دو تیم که در 12 بازی گذشته نتایج یکسانی گرفته‌اند و شرایط مشابهی دارند، کدام‌یک برنده خواهد شد و جایگاه چهارمی را برای خود در پایان نیم‌فصل قطعی خواهد کرد؟  در این میان با توجه به استراحت سایپا در این هفته، هیچ بعید نیست که تیم بازنده حتی جایگاه پنجمی خود را هم طی هفته‌های آتی و با برگزاری رقابت عقب‌افتاده سایپا از دست بدهد. پس نتیجه این دیدار می‌تواند برای هر دو سرمربی اهمیت بسیاری داشته باشد.
در سایر رقابت‌های این هفته پیکان پس از کسب اولین پیروزی با کادر جدید، به مصاف راه‌یاب ملل مریوان می‌رود و آذرباتری ارومیه هم با شهرداری گنبد دیدار خواهد کرد.
در رقابت‌های امروز دو تیم سایپا و شهرداری ارومیه استراحت خواهند داشت؛ سایپایی که با رفتن مصطفی کارخانه، حالا ناصر شهنازی را به‌عنوان سرمربی می‌بیند و باید دید نارنجی‌پوشان با مربی جدید خود چه شرایطی در جدول پیدا خواهند کرد. این دو تیم رقابت بعدی خود را به‌عنوان آخرین بازی دور رفت با یکدیگر انجام خواهند داد.
 
برنامه دیدارهای امروز:
شهرداری قزوین - شهرداری ارومیه؛ ساعت 11، سالن فدراسیون
هورسان رامسر - فولاد مبارکه سپاهان؛ ساعت 11، خانه والیبال
آذرباتری ارومیه - شهرداری گنبد؛ ساعت 17، خانه والیبال
خاتم اردکان - فولاد سیرجان؛ ساعت 14، سالن فدراسیون
شهداب یزد - لبنیات هراز آمل؛ ساعت 17، سالن فدراسیون
راه‌یاب ملل کردستان - پیکان تهران؛ ساعت 14، خانه والیبال
 

Page Generated in 0.0050 sec