printlogo


کد خبر: 220674تاریخ: 1399/9/24 00:00
گفت‌وگو با سعید علی‌حسینی سرمربی جدید تیم جوانان وزنه برداری
فوت‌وفـن کار با جوان‌ها را بلــدم
من چون خودم در عین ناباوری حسرت حضور در المپیک و کسب مدال در این رویداد بزرگ به دلم ماند، هرچه در توان دارم برای آینده‌سازان وزنه‌برداری می‌گذارم تا آنها دیگر مثل سعید علی‌حسینی در عین شایستگی حسرت مدال یا حضور در مسابقه‌ای را به دل نداشته باشند

رضا عباسپور     @rez7462

سعید علی‌حسینی، ستاره سنگین‌وزن و بازنشسته سال‌های نه‌چندان دور وزنه‌برداری ایران با نظر شورای فنی و تأیید علی مرادی، رئیس این مجموعه سرمربی تیم وزنه‌برداری جوانان شد. این ستاره بدشانس در دوره قهرمانی حالا مهیاست تا بر خلاف آنچه در دوران قهرمانی بر او تحمیل شد، با تفکری نو و انگیزه‌ای مضاعف تیمی یکدست و آینده‌دار را ابتدا برای درخشش در رقابت‌های جوانان جهان در کشور عربستان و سپس رویدادهای مهم آتی ساخته و پرداخته کند. سعید علی‌حسینی تأکید دارد از همان ابتدا عاشق مربیگری و کشف و پرورش استعداد در وزنه‌برداری بوده است، به همین دلیل با انگیزه بالا مسئولیت سنگین سرمربیگری جوانان را پذیرفته تا دین خود را با تربیت آتیه‌سازان وزنه‌برداری به خانواده وزنه‌برداری ادا کند. با این مقدمه به سراغ سرمربی جوان و خوش‌فکر جدید جوانان رفتیم تا در خصوص نحوه و شرایط انتخاب شدنش به‌عنوان لیدر فنی جوانان نظرش را جویا شویم.
 
چه شد که سرمربی تیم جوانان شدی؟
 من در مقطع دکترای ورزش مشغول تحصیل هستم و از طرفی تجربیات خوب و کاربردی در بخش مربیگری وزنه‌برداران پایه (نوجوان و جوان) دارم؛ یعنی فوت‌و‌فن کار کردن و سروکله زدن با جوانان را بلدم، بخصوص تجربیات ارزشمندی که دوره نوجوانی و جوانی در اردوهای تیم ملی از اساتید ارزشمند و بزرگ خودم مثل پدر بزرگوارم که نخستین استاد و مربی من بود، همینطور استاد بزرگ و موفق وزنه‌برداری ایران ایوانف بزرگ به یادگار دارم و از همه مهم‌تر عشقی که از ابتدا به مربیگری و سازندگی داشتم، همه و همه باعث شد تا درخواست عزیزان حاضر در شورای عالی فنی و رئیس محترم فدراسیون وزنه‌برداری را بابت قبول هدایت تیم جوانان برای مسابقات قهرمانی جهان در کشور عربستان بپذیرم. بنابراین خیلی هم این اتفاق به اعتقاد من یکباره رخ نداد. اگر خاطرتان باشد من قبل از شیوع ویروس کرونا به‌عنوان مربی ادواری مدتی را در خدمت تیم‌های پایه و در اردوی تیم نوجوانان و جوانان بودم. بعد از آن به‌خاطر مشکلات کاری و مشغله تحصیلی همینطور بحث قرنطینه و تعطیلی اردوهای تیم‌های ملی و کلاً ورزش خیلی اتفاق خاصی نبود که من بخواهم در خدمت تیم‌های پایه باشم. به هر حال دلیل علاقه شخصی من و لطفی که مسئولان فدراسیون به من داشتند باعث شد آنها به سعید علی‌حسینی اعتماد کنند و هدایت آینده‌سازان وزنه‌برداری ایران را در اختیار من قرار دهند.
با توجه به زمان محدودی که وجود دارد، فکر نمی‌کنی هدایت تیم وزنه‌برداری جوانان در عربستان تهدید بزرگی برایت در اولین قدم مربیگری باشد؟
 قدم اول مربیگری پذیرش ریسک است. من هم شرایط را با دید باز دیدم و این مسئولیت را پذیرفتم. به هر حال قرار است اردوی آماده‌سازی را از ابتدای دی‌ماه استارت بزنیم؛ اگرچه کمی زمان را از دست داده‌ایم و قبول دارم که شرایط دشوار است. من در این رده سنی خودم رکورددار دنیا بودم و با تمام شرایط و فضای رقابتی در این رده سنی آشنا هستم. همین موضوع به نظرم خیلی کمکم می‌کند تا بهتر وضعیت و فضای اطرافم را درک و برای آینده تصمیم‌گیری کنم. به هر حال در اردوی 10 روزه ابتدایی خود اگر همه چیز خوب پیش برود می‌توانیم عیار وزنه‌برداران را بسنجیم و به جمع‌بندی واحدی برای برنامه‌ریزی در مسابقات جهانی عربستان برسیم.
چه نتیجه‌ای را برای جوانان در عربستان پیش‌بینی می‌کنی؟
 نمی‌شود چیزی را پیش‌بینی کرد، چون کرونا و تعطیلی اردو و باشگاه‌ها ضربه بزرگی به ورزشکاران زده است. اول باید بچه‌ها به اردو بیایند، تست بدهند و اگر از نظر دوپینگ و کرونا مشکلی نداشتند، مدتی باید روی آنها کار کنیم و بعد ببینیم چقدر می‌شود روی این بچه‌ها حساب باز کرد. مطمئناً برای اعزام به مسابقات جهانی تیمی را به جده اعزام می‌کنیم که برای وزنه‌برداری ایران در این رویداد مهم آبروداری کند. من چون خودم در عین ناباوری حسرت حضور در المپیک و کسب مدال در این رویداد بزرگ به دلم ماند، هرچه در توان دارم برای آینده‌سازان وزنه‌برداری می‌گذارم تا آنها دیگر مثل سعید علی‌حسینی در عین شایستگی حسرت مدال یا حضور در مسابقه‌ای را به دل نداشته باشند. تمام عشقم و انگیزه‌ام این است که با توکل به خدا بتوانم با حمایت فدراسیون، پیشکسوتان و خانواده بزرگ وزنه‌برداری، استعدادهایی را به تیم بزرگسالان تحویل بدهم که باعث سربلندی و افتخار وزنه‌برداری ایران در دنیا باشند.
 

Page Generated in 0.0062 sec