printlogo


کد خبر: 217965تاریخ: 1399/8/14 00:00
لایپزیگ - پاری‌سن‌ژرمن
به دنبال مرهم برای زخم شیاطین سرخ

یکی از بازی‌های مهم هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا، امشب در آلمان برگزار می‌شود، جایی که لایپزیگ بساط پذیرایی از نایب قهرمان فصل گذشته این رقابت‌ها، پاری‌سن‌ژرمن را آماده کرده است. با توجه به وضعیتی که این دو تیم در جدول گروه H دارند کسب پیروزی در این بازی برای هردوی آنها بعد از باختی که مقابل منچستریونایتد تجربه کردند، بسیار حیاتی است. در حال حاضر پس از منچستریونایتد 6 امتیازی، پاری‌سن‌ژرمن و لایپزیگ هر دو با 3 امتیاز و برحسب تفاضل گل (PSG مثبت یک و لایپزیگ منفی یک) به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.
از آخرین رویارویی این دو تیم زمان زیادی نمی‌گذرد چرا که آنها در مرحله نیمه نهایی همین رقابت‌ها در فصل گذشته با هم روبه‌رو شدند که در آن بازی پاری‌سن‌ژرمن به آسانی و با نتیجه 3 بر صفر حریف آلمانی‌اش را شکست داد و راهی فینال شد.
یولیان ناگلسمان در حالی شاگردانش را به مصاف هموطن خود توماس توخل می‌فرستد که در هفته قبلی این رقابت‌ها با نتیجه 5 بر صفر مغلوب منچستریونایتد شدند که در آن بازی مارکوس رشفورد، مهاجم انگلیسی شیاطین سرخ که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت هت تریک کرد. ضد حملات برق‌آسای منچستری‌ها آنقدر خطرناک بود که مدافعی مانند دایوت اوپامکانو – کسی که به حق در فصل گذشته به خاطر عملکردش در همین رقابت‌ها مورد توجه و تحسین همگان قرار گرفت – کاملاً سردرگم و درمانده به نظر می‌رسید. این همان اتفاقی بود که در پاریس‌ هم برای پاری‌سن‌ژرمن رخ داد.
دیگر وجه اشتراک دو تیم پاری‌سن‌ژرمن و لایپزیگ پیروزی آنها مقابل قهرمان فصل گذشته ترکیه، تیم استانبول باشاک شهیر با نتیجه 2 بر صفر است. با توجه به خانگی بودن این بازی برای لایپزیگ، نماینده آلمان اگر می‌خواهد برای دومین فصل متوالی شانسی برای صعود به مرحله حذفی داشته باشد، باید از این بازی سه امتیاز بگیرد. ناگلسمان و تیمش قطعاً باید عملکردی بهتر از آنچه در ماه آگوست ارائه کردند را به نمایش بگذارند. در رویارویی ماه‌ آگوست‌شان با پاریسی‌ها، آنخل دی‌ماریا بال آرژانتینی PSG سوهان روح نماینده آلمان بود و با فرار‌هایش از کنار میدان بارها دروازه این تیم را به خطر انداخت.
و اما در سمت مقابل پاری‌سن‌ژرمن اگرچه مانند لایپزیگ مغلوب منچستریونایتد شده است اما باختش به این تیم در پارک د پرنس به هیچ عنوان مانند باخت آلمانی‌ها نبود و با حداقل اختلاف و با نتیجه 2 بر یک رقم خورد. پاریسی‌ها البته این باخت که در هفته نخست رقابت‌ها متحمل شدند را در هفته قبلی مقابل نماینده ترکیه جبران کردند که در آن کیلیان امباپه پاس هر دو گل مویزه کین را در نیمه دوم داد. کسب آن پیروزی سبب شد که احتمال اولین ناکامی پاری‌سن‌ژرمن برای صعود به مرحله حذفی در دوران مالکیت قطری‌ها بر این تیم کاهش پیدا کند.
توخل اما برای کسب پیروزی در این بازی مشکلاتی هم دارد چرا که نیمار و دی‌ماریا هر دو ممکن است به این بازی نرسند. غیبت این دو نفر با توجه به نقشی که در پیروزی ماه آگوست مقابل لایپزیگ داشتند می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد. مائورو ایکاردی، لئوناردو پاردس، مارکو وراتی و یولیان دراکسلر، خوان برنات و الکساندر لتیه دیگر بازیکنان غایب PSG هستند.
ناگلسمان هم برای بازی امشب بدون مارسل هالستنبرگ، فابریس هارتمان، لوکاس کلاسترمان و کنراد لایمر که همگی مصدوم هستند تیمش را به میدان می‌فرستد اما انتظار می‌رود که امیل فورسبرگ که در ابتدای هفته در شکست یک بر صفر لایپزیگ مقابل بوروسیا مونشن‌گلادباخ تعویض شد به ترکیب برگردد.
ترکیب احتمالی دو تیم
لایپزیگ: گولاچی، هنرش، اوربان، اوپامکانو، آنجلینو، کامپل، سابیتزر، انکونکو، فورسبرگ، اولمو و پولسن
پاری‌سن‌ژرمن: ناواس، فلورنزی، دیالو، کیمپمبه، کورزاوا، اررا، مارکینیوش، گوئیه، سارابیا، کین و امباپه
 

Page Generated in 0.0060 sec