printlogo


کد خبر: 217946تاریخ: 1399/8/12 00:00
در چنین روزی 12آبان 1380
لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران بالاخره شروع می‌شود

بالاخره پس از سال‌ها انتظار و حرف و حدیث‌های فراوان به‌ناچار فوتبال ایران حرفه‌ای شد و لیگ برتر فصل جدیدی را در فوتبال کشور گشود تا دو تیم پرسابقه فوتبال ایران که هرکدام بیش از نیم قرن قدمت دارند رودرروی هم قرار بگیرند.
برق شیراز در سال 1325 که چندی پیش پنجاه‌وپنجمین سالگرد خود را جشن گرفت و استقلال تهران در سال 1324 تأسیس شدند و باید منتظر ماند و دید چه نتیجه‌ای در پایان نخستین بازی حرفه‌ای هر دو تیم رقم خواهد خورد.
برق شیراز همراه با شرفی در لیگ گذشته علی‌رغم ارائه بازی‌های خوب، دوران ناموفقی را پشت سر گذاشت، یکسری مسائل حاشیه‌ای و بعضاً «داوری» دامان این تیم را گرفت تا محبوب‌ترین تیم دیار گل و بلبل در آستانه سقوط به دسته دوم قرار بگیرد.
زمانی که بحث شروع لیگ حرفه‌ای در سال جاری اوج گرفت و فدراسیون فوتبال مصمم شد هرچه زودتر این رقابت‌ها را آغاز کند، چانه‌زنی‌ها برای افزایش تعداد تیم‌ها شدت گرفت و بالاخره 14 تیم سند حضور در لیگ برتر را دریافت کردند تا دو تیم سقوط‌کننده یعنی برق شیراز و تراکتور تبریز در جمع حرفه‌ای‌ها مجال عرض‌اندام بیابند.
آنچه مسلم است برقی‌ها قدر این موقعیت به‌دست‌آمده را به‌خوبی می‌دانند و درصدد هستند تا تجربه تلخ گذشته تکرار نگردد. در همین راستا مربی و تنی چند از بازیکنان این تیم با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در شیراز به گفت‌وگو پرداختند.
مربی برق شیراز می‌گوید: «در مسابقات حرفه‌ای نظم و انضباط حرف اول را می‌زند که اگر بدون وقفه و با تفکرات حرفه‌ای برنامه‌ریزی شود تأثیر مثبت خود را در درازمدت نشان می‌دهد.»
وحید مرادی، سرگروه و مدافع باسابقه برق شیراز نیز گفت: «تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم تا یک بازی زیبا در مقابل استقلال تهران ارائه کنیم.» 
وی افزود: «اگرچه دیر به فکر حرفه‌ای شدن فوتبال افتادیم ولی همین که شروع کردیم می‌توان امیدوار بود در آینده کاستی‌ها رفع شود و ما هم در لیگ حرفه‌ای سعی می‌کنیم ناکامی‌های گذشته را جبران کنیم.»
محمد آقامحمدی، هافبک تیم برق نیز گفت: «همین که فوتبال ما حرفه‌ای شد می‌توان امیدوار بود دیگر شاهد مشکلات گذشته نباشیم، چون بازیکنان در شرایط حرفه‌ای تمام و کمال در اختیار باشگاه قرار می‌گیرند.»
ایران ورزشی: «این صحبت‌ها و امیدواری‌ها درباره برگزاری لیگ حرفه‌ای یا همان لیگ برترمان که اکنون ۲۰ سال از آن می‌گذرد نشانه امیدواری جمعی فوتبالیست‌ها و مربیان دو دهه پیش است که حالا بعد از برگزاری ۲۰ دوره از مسابقات می‌توان بهتر درباره‌اش قضاوت کرد. آیا فوتبال ایران بعد از برگزاری لیگ به‌اصطلاح حرفه‌ای در این سال‌ها واقعاً حرفه‌ای شده؟ بازیکنان تمام و کمال در اختیار باشگاه‌های‌شان هستند؟ نظم و انضباط حرف اول را می‌زند؟ انگار هنوز ماجرا همان است که ۲۰ سال پیش بود.»
 

Page Generated in 0.0054 sec