printlogo


کد خبر: 217942تاریخ: 1399/8/12 00:00
نگاه
مسی واقعاً در کار مربی‌اش دخالت می‌کرد

رومینا تیموری  

در سال‌های گذشته همیشه صحبت از این شده که مسی در امور باشگاه بارسلونا و تیم‌ ملی آرژانتین دخالت می‌کند. برای آنهایی که از فوتبال جهان برداشتی ایده‌آلیستی دارند و یکسری حرف‌های کلی را ملکه ذهن‌شان کرده‌اند که آنجا هرکسی جایگاه خودش را می‌داند و بازیکن‌سالاری وجود ندارد، باور این حرف سخت است. 
آنها که اساساً سن و سالی هم ازشان گذشته و گه‌گداری به‌عنوان کارشناس تلویزیونی در برنامه‌های ورزشی حضور دارند، همیشه می‌گویند: «مگر می‌شود در باشگاهی مثل بارسلونا بازیکن در کار مربی و مدیر دخالت کند؟»
اما آنهایی که ریزبینانه‌تر فوتبال اروپا را دنبال می‌کنند خوب می‌دانند بازیکنان بزرگی مثل مسی و رونالدو قدرتی فراتر از سایرین دارند. دیروز کیکه ستین، سرمربی فصل پیش بارسلونا هم در مصاحبه‌ای بالاخره این ادعاها را -هرچند ملایم- تأیید کرد: «مسی به نظر من بهترین بازیکن تاریخ است. بازیکنان بزرگ زیادی در تاریخ فوتبال بوده‌اند ولی استمرار درخشش این پسر در چنین دوره طولانی سابقه نداشته. مدیریت کردن لئو سخت است. من کی بودم که می‌خواستم او را تغییر بدهم. بارسا سال‌ها او را همینطور که هست قبول کرده بود و تغییرش نداده بود. مسی شخصیت خیلی توداری دارد ولی کاری می‌کند شما هرچه او می‌خواهد را ببینید و انجام بدهید. مسی خیلی کم صحبت می‌کند ولی کارش را بالاخره انجام می‌دهد.»
قاعدتاً بعد از بازنشستگی لیونل مسی صحبت‌های اینچنینی بیشتری از مدیران و مربیان بارسلونا و آرژانتین در این‌باره خواهیم شنید.
 

Page Generated in 0.0059 sec