printlogo


کد خبر: 217923تاریخ: 1399/8/12 00:00
مرفاوی: مشکلی نیست، به زودی قرارداد می‌بندم
ارزان‌ترین کادر فنی استقلال
کادرفنی کنونی استقلال را می‌شود یکی از کم‌هزینه‌ترین کادر‌های تاریخ نامید، به گونه‌ای که دستمزد فکری از بسیاری از بازیکنان استقلال کمتر است

در سال‌های اخیر اغلب مربیانی که در استقلال مشغول به فعالیت شدند رقم‌های قابل توجهی از این باشگاه دریافت کردند. حتی برخی مربیان ایرانی نیز به دلیل پیشینه یا محبوبیتی که داشتند از این دایره مجزا نبودند و پول‌های خوبی از استقلال گرفتند که به تبع آن، همکاران این مربیان نیز مبالغ قابل توجهی به جیب زده‌اند. وینفرد شفر و همکارانش یکی از پرهزینه‌ترین کادرهای فنی تاریخ باشگاه بودند؛ به گونه‌ای که این مربی آلمانی حتی برای پسرش که هیچ مدرک مربیگری نداشت برای فصل اول 100 و برای فصل دوم 120 هزار دلار از باشگاه استقلال دستمزد گرفت که معادل ریالی آن اکنون نزدیک به فصلی 2ونیم تا 3 میلیارد تومان می‌رسد. کادرفنی کنونی استقلال را اما می‌شود از این حیث یکی از کم‌هزینه‌ترین کادر‌های تاریخ نامید، به گونه‌ای که حتی شنیده می‌شود دستمزدی که قرار است به محمود فکری داده شود از نیم بیشتری از بازیکنان استقلال کمتر است. فکری اما به دلیل عشق و علاقه‌ای که به استقلال دارد و با نیت‌های قلبی گام به این باشگاه گذاشته، درباره مسائل مالی با باشگاه استقلال چانه‌زنی‌های آنچنانی نکرده و به نوعی ریش و قیچی را به دست باشگاه‌نشین‌ها سپرده است اما این مسأله فقط به او اختصاص ندارد و باشگاه استقلال برای دستیاران فکری هم دستمزدهای حداقلی تعریف کرده است. در روزهای اخیر سیروس دین‌محمدی به همین دلیل از کادر فنی استقلال جدا شد و پیشنهاد مالی باشگاه استقلال به حدی پایین بود که او خانه‌نشینی را به کار در استقلال ترجیح داد. دستمزدی که برای دیگر اعضای کادر فنی نیز در نظر گرفته شد چندان آش دهان‌سوزی نیست و هیچ بعید نیست تنها مسأله‌ای که باعث شده آنها صحبتی در این خصوص به زبان نیاورند، قولی باشد که به محمود فکری داده‌اند. اکنون صمد مرفاوی به عنوان دستیار اول فکری در استقلال مشغول به کار است. اخیراً نیز فردی به نام امید علی دفتری به کار گرفته شده و در کنار آنها آرش برهانی و حنیف عمران‌زاده نیز حضور دارند. به جز مرفاوی دیگر گزینه‌ها تازه در ابتدای راه مربیگری خود قرار دارند و چندان آوازه‌ای در این حرفه ندارند. در این شرایط طبیعی است که باشگاه استقلال برای این نام‌ها نیز مبالغ آنچنانی در نظر نگیرد که همین اتفاق هم رخ داده و قرار نیست مبالغ قابل توجهی به دستیاران فکری داده شود. شاید یکی از دلایلی که باعث شد برخی تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال امید نمازی را به فکری پیشنهاد کنند همین مسأله بود اما در نهایت حضور این مربی در استقلال منتفی شد. حضوری که شاید به قول بهتاش فریبا اختلاف‌هایی را در استقلال به وجود می‌آورد که یقیناً یکی از عمده‌ترین آنها مسائل مالی بود. شاید اگر نمازی می‌آمد، میان اعضای کادر فنی تضاد‌هایی ایجاد می‌شد اما حداقل فایده‌ای که حفظ همین کادر فنی دارد، این است که باشگاه استقلال از لحاظ حقوق و دستمزد شرایط خاص و ویژه‌ای برای این افراد در نظر نگرفته است و به شکلی تلاش شده همه یکسان دیده شوند.
 
مرفاوی: مشکلی نیست و قراردادم را امضا می‌کنم
درباره دلخوری مرفاوی از پیشنهاد مالی باشگاه استقلال حرف و حدیث‌هایی در روزهای اخیر شنیده می‌شد اما کمک اول محمود فکری درباره این شایعات اینچنین واکنش نشان داده است: «من مشکلی با باشگاه ندارم و به زودی قراردادم را امضا می‌کنم. قصد دارم در زمان مناسب قراردادم را با باشگاه استقلال امضا کنم. امسال تیم خوب و یکدستی داریم و همه در تلاش هستیم تا استقلال را در اوج آمادگی راهی لیگ بیستم کنیم. به امید خدا تیم خوبی را خواهیم بست و از این نظر مشکلی وجود نخواهد داشت. من با عشق و علاقه به استقلال آمدم و سعی‌ام خدمت به این باشگاه است. امیدوارم شرایط بهتر شود و تیم خوبی در هفته‌های آغازین راهی لیگ شود چون استقلال در سال‌های گذشته از نتایج بد هفته‌های اول لطمه دیده است.»
 

Page Generated in 0.0048 sec