printlogo


کد خبر: 217915تاریخ: 1399/8/12 00:00
مجمع دوچرخه‌سواری، باز هم پر خبر شد
خداحافظی زودتر از موعد

 
ایران ورزشی- مجمع سالیانه فدراسیون دوچرخه سواری چند ماهی بعد از مجمع سال قبل و در حالی برگزار شد که با اتفاق‌های جالبی همراه شد. زمستان سال قبل وقتی، مهدی علی نژاد به تازگی به معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش آمده بود، در مجمع دوچرخه سواری طوری مقابل رئیس فدراسیون و گزارش عملکردش موضع گرفت که کاملاً نشان داد عملکرد خسرو قمری، نظر مسئولان وزارت را جلب نکرده است. واکنش تند معاون وزیر البته این بار کمی تلطیف شده بود و به تذکر او در مورد بخش زنان خلاصه شد اما به نظر می‌رسد این واکنش آرام‌تر نسبت به قبل، ریشه در توافق‌های پشت پرده دارد. توافقی که حکایت از رفتن قمری از این فدراسیون دارد.
او که کمتر از دو ماه دیگر دوره چهارساله مدیریتش در فدراسیون دوچرخه سواری به پایان می‌رسد در مجمعی که به صورت وبینار برگزار شد، از اعضای مجمع خداحافظی کرد که این می‌تواند پیغامی برای مجمع داشته باشد.
البته تجربه بجا مانده از رفت و آمدهای ورزشی نشان می‌دهد که تا اعلام تعداد آرا در مجمع انتخاباتی نمی‌توان از چیزی مطمئن بود اما با توجه به حرف‌های قمری، می‌توان اینطور نتیجه گرفت که دوران حضور این کارمند وزارت در فدراسیون دوچرخه سواری هم به پایان رسیده و او بهتر از بقیه در جریان این موضوع است. قمری در جمع اعضای مجمع گفت: «در آخرین روزهای فعالیتم در فدراسیون از همه هیأت‌ها تشکر می‌کنم و اگر اتفاق ناخوشایندی هم رخ داد قطعاً خودم را مقصر می‌دانم و از همه خداحافظی می‌کنم.»
این صحبت قمری با واکنش خاصی از سوی مسئولان حاضر در مجمع همراه نشد ضمن اینکه از سوی اعضای مجمع هم نقدهایی در زمینه دوپینگ، دوچرخه سواری زنان و بی‌توجهی به این بخش و ناتمام ماندن پیست‌ها مطرح شد. حتی موضوع پرداخت دستمزد سال 97 داوران در سال جاری هم مطرح شد که قابل تأمل است. به هر حال قمری بعد از مجمع نیز حرف‌هایی به زبان آورد که مهر تأییدی زد بر جدایی‌اش از این فدراسیون: «من کارمند وزارت ورزش هستم و باید بدانم که در مأموریت‌هایی که اعلام می‌شود، براساس آن باید اطاعت و دستورات مافوق را قبول کنم. اتفاقات ارزشمندی در دوچرخه‌ سواری افتاد و وظیفه داشتم که امروز از اعضای مجمع تشکر کنم. به هرحال براساس دستوراتی که مافوق اعلام می‌کند که بمانم یا بروم و همچنین مشورت‌هایی که خواهم کرد، در زمان مقتضی تصمیم‌گیری خواهد شد. بنابراین خداحافظی‌ام قطعی نیست و در آینده مشخص می‌شود.»
مجمع دوچرخه سواری در حالی با این شرایط به پایان رسید که در بیشتر فدراسیون‌ها که مجمع‌شان برگزار شده یا نزدیک است، شاهد تغییر افراد بوده و هستیم و به نظر می‌رسد وزارت ورزش همین رویه را در دوچرخه سواری هم دارد تا با ایجاد تغییراتی بتواند موفقیت‌های گذشته را به این رشته برگرداند. زمانی رکابزنان ایران حداقل در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند اما در چند سال اخیر این روند نزولی بوده تا جایی که هم در رقابت‌های آسیایی شرایط مثل قبل نیست، هم اینکه آنقدر سطح رکابزنان ایران پایین آمده که فدراسیون به تک سهمیه برای المپیک دلخوش است. این شرایط دلیل محکمی است برای وزارت ورزش تا به دنبال تغییرات در این فدراسیون باشد.

Page Generated in 0.0056 sec