printlogo


کد خبر: 217914تاریخ: 1399/8/12 00:00
پرورش اندام و انتخاباتی که زمان ندارد
بلاتکلیف تا کی؟

فدراسیون پرورش اندام نزدیک به شش ماه است که به طور موقت و با حضور سرپرست اداره می‌شود. اوایل اردیبهشت ماه بود که نامه بازنشستگی ناصر پورعلی فرد رسماً به او ابلاغ شد و او به ناچار بعد از سال‌ها حضور در این فدراسیون از مسئولیت خود کنار رفت. در اولین روزهای خرداد هم محمدتقی امیری خراسانی با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام منصوب شد.
وظیفه سرپرست فدراسیون فراهم کردن شرایط برای برگزاری انتخابات است و الان دوره شش‌ماهه او تقریباً رو به اتمام است اما هنوز خبری از برگزاری انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نیست. فدراسیونی که اگر به افراد بیمه شده در ورزش‌ها استناد شود الان ورزش اول ایران است چرا که بالای دو میلیون فرد بیمه شده دارد. این موضوع مهم نشان می‌دهد که این ورزش تا چه اندازه جامعه جوان ایران را تحت تأثیر خود قرارداده و نباید فدراسیون این رشته به حال خود رها شود اما ظاهراً این موارد فعلاً اهمیتی ندارد.
 البته این روزها به دلیل مشکلاتی که کرونا به وجود آورده، بسیاری از برنامه‌های ورزشی لغو شده و حتی مجامع هم تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته است اما گویا همه دلیل مسئولان برای عقب افتادن انتخابات این فدراسیون بیماری کرونا نیست. چرا که در همین روزهای کرونایی، دوومیدانی رئیس خود را شناخت و والیبال نشسته هم‌اندیشی برگزار کرد. ضمن اینکه جودو روزجهانی این ورزش را گرامی داشت. به همین دلیل این سؤال مطرح می‌شود که کرونا فقط برای پرورش اندام خطر دارد؟
ضمن اینکه کرونا نزدیک به 9 ماهه ایران را درگیر خود کرده و معلوم هم نیست که تا چه زمانی این روند ادامه داشته باشد؛ آیا باید همه برنامه‌های ورزش به حال تعلیق درآید؟ البته این چند هفته با توجه به اطلاعیه ستاد مقابله با کرونا نمی‌توان برنامه خاصی را برگزار کرد اما مسأله این است که به نظر می‌رسد به این زودی‌ها برنامه‌ای برای برگزاری این مجمع وجود ندارد.
مهدی انتظاری، حسین اخلاقی، کمال جوانمرد، کاوه درودی، یزدان راد، منوچهر رضاخانی، ایوب سنگ سفیدی، حسین شیروانی، آرش غلامرضایی راد، منصور عبدی، محمدرضا کاظمی آشتیانی، سید رضا میرابوطالبی، مهدی نصیبی، عبدالمهدی نصیرزاده، امید نوید و حسین یارمحمدیان، 16 نفری بودند که تا پایان روز 21 مرداد برای انتخابات ریاست فدراسیون ثبت‌نام کردند و حالا با گذشت تقریباً 3 ماه بر اساس شنیده‌ها جواب تأیید و یا عدم احراز صلاحیت تمامی کاندیداها آمده اما مسأله این است که مشخص نیست افراد تأیید صلاحیت شده، چه زمانی می‌توانند با هم رقابت کنند. تأخیر وزارت ورزش در برگزاری انتخابات باعث شده تا شبکه‌های خارجی هم به این ماجرا ورود کنند و این اصلاً نمی‌تواند پیامدهای خوبی را در پی داشته باشد.
 

Page Generated in 0.0056 sec