printlogo


کد خبر: 217880تاریخ: 1399/8/12 00:00
درخشش شکیری و ژوتا
ذخیره‌های طلایی لیورپول

 نیل جونز     

 بازیگران عوض می‌شوند اما نمایشنامه همان است.
لیورپول مانند همیشه به کار ادامه می‌دهد و هیچ‌ ورزشگاهی به اندازه قلعه آنفیلد مخوف نیست. آنها حالا 63 بازی پیاپی بدون باخت در لیگ را در این ورزشگاه تجربه کرده‌اند و با پیروزی مقابل وستهم که با سختی و با نتیجه دو بر یک حاصل شد، با رکورد باشگاه برابری کرده‌اند.
تیم یورگن کلوپ چند تعویض نیاز داشت تا بازی را ببرد. آنها در اوج نبودند اما با پاس درخشان ژردان شکیری و ضربه خونسرد دیوگو ژوتا، آب رفته به جوی بازگشت. هیچ چیز به اندازه پیروزی آرامش‌بخش نیست.
لیورپول درخشان نبود اما حالا بازیکنانی ذخیره دارد که روند بازی را تغییر می‌دهند. اگر محمد صلاح و سادیو مانه نمی‌توانند قفل دروازه حریف را بشکنند، اگر روبرتو فیرمینو گل نمی‌زند و اگر مدافعان کناری سرنوشت‌ساز نیستند، کلوپ می‌تواند به نیمکتش نگاه کند، در حالی که می‌داند که بازیکنان باکیفیتی در اختیار دارد.
او در این بازی به آن کیفیت نیاز داشت. لیورپول دچار مشکل شده بود تا اینکه ژوتا و شکیری به زمین رفتند. 20 دقیقه تا پایان بازی مانده بود. لیورپول با گل پابلو فورنالس عقب افتاده بود اما با ضربه صلاح به گل تساوی رسیده بود. صلاح در اواخر نیمه اول یک پنالتی گرفت و خودش آن را گل کرد.
اما وستهم منسجم بود و سازمان‌یافته و عقب نشست تا به ضدحملات بپردازد. به این ترتیب لیورپول نیاز به راهکاری جدید داشت.
فیرمینو بار دیگر خوب نبود و کرتیس جونز 19ساله هم خلاقیت لازم را در خط میانی ایجاد نمی‌کرد. مانه و صلاح هم شب آرامی را پشت سر می‌گذاشتند و حتی اندی رابرتسون و ترنت الکساندر-آرنولد هم در حد همیشه نبودند.
تا اینکه یک بازیکن سوئیسی و یک بازیکن پرتغالی وارد میدان شدند.
ژوتا یک گل زد که پس از بازبینی با VAR به دلیل خطای مانه روی لوکاژ فابیانسکی مردود اعلام شد اما این خرید 45 میلیون پوندی گل چهارم خود با پیراهن لیورپول را کمی بعد به ثمر رساند. او پاس عالی شکیری را گرفت و در میان مدافعان فشرده حریف، توپ را به گل تبدیل کرد.
این بازیکن سابق ولوز در زمانی که تیمش نیاز به گل دارد گلزنی می‌کرد. او حالا چهار گل برای این تیم زده، آن هم تنها در 9 بازی. تمامی این گل‌ها در آنفیلد بوده است و همه آنها اهمیت بسیاری داشته‌اند. این بازیکن 23ساله خریدی خوب به شمار می‌رود و ارزشش را داشته است. کلوپ گفت: «ما سخت تلاش کردیم تا او را بخریم. او بسیار بهتر از آنی بود که تصور می‌کردم.»
کلوپ همچنین خوشحال است که باشگاه نتوانست خریداری برای شکیری پیدا کند. این بازیکن 28ساله در هفته‌های پیش رو به کار لیورپول خواهد آمد. او که یکی از معدود بازیکنان خوب لیورپول مقابل میتیلاند در لیگ قهرمانان بود، این بار هم تکنیک خود را به رخ کشید. کمتر کسی انتظار داشت او روی گل پیروزی به چنان پاسی فکر کند، چه برسد به اینکه آن را ارسال هم کند.
فیرمینو این روزها در حد خودش نیست و لیورپول باید از ژوتا یا شکیری، یا هر دو در ترکیب استفاده کند. آنها سه‌شنبه در خانه آتالانتا و سپس در خانه منچستر سیتی بازی دارند. هر دو بازی پرچالش هستند.
در این بازی، نت فیلیپس در اولین بازی‌اش به عنوان مدافع میانی برای لیورپول خوش درخشید. کلوپ گفت: «او که مسی نیست اما چه اهمیتی دارد؟» با این حال کلوپ خوشحال می‌شود اگر یوئل ماتیپ برگردد. لیورپول در هفت بازی نخست این فصل 15 گل دریافت کرده و بعد از شفیلد ونزدی در فصل 29-1928، هیچ تیمی در دسته برتر نتوانسته با چنین شروع ضعیفی قهرمان شود. آنها منتظر بازگشت تیاگو و نبی کیتا هم هستند اما در حال حاضر لیورپول می‌تواند به مشکلات فکر نکند. مشکلات را فراموش کنید. بیل شنکلی یک بار گفت: «ما اینجا مشکل داریم و صدرنشین لیگ هستیم.» لیورپول هم مشکلاتی دارد اما صدرنشین است. آن هم به لطف ذخیره‌های طلایی.
منبع: سایت گل
 

Page Generated in 0.0042 sec