printlogo


کد خبر: 217876تاریخ: 1399/8/12 00:00
زاهدی:برای آقای گلی خیلی امید دارم
این شادی گل یعنی ریزبین و دقیق هستم
برای کسب عنوان آقای گلی خیلی امیدوارم با تیم خیلی خوب و مربی کاربلد و تمرینات خاصی که انجام می دهیم من خیلی به موفقیت بیشتر خودم و تیمم امیدوارم

ناصرقراگزلو     

شهاب زاهدی، مهاجم ایرانی تیم المپیک اوکراین در رقابت‌های این فصل لیگ اوکراین عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است و با گلی که مقابل تیم کلوس به ثمر رساند به عنوان آقای گلی مشترکش با یکی دیگر از بازیکنان شاغل در اوکراین ادامه داد؛ بازیکنی که معتقد است همه کار برای رسیدن به پیراهن تیم ملی ایران انجام داده و حتی به دینامو کی‌یف، یکی از تیم‌های بزرگ اوکراین هم گل زده، اما عملکرد موفقش برای رسیدن به تیم ملی به چشم نیامده و به تیم ملی دعوت نشده است. به بهانه درخشش این بازیکن و گلزنی‌اش در بازی هفته هشتم اوکراین مقابل کلوس گفت‌و‌گویی با زاهدی داشتیم.
 
چرا چند هفته‌ای از تو خبری نبود و تلفن همراهت را هم جواب نمی‌دادی؟
 بعد از چند هفته بسیار خوبی که در لیگ اوکراین از ابتدای فصل شروع کرده بودیم در دو هفته قبل نتایج خوبی نگرفتیم و بازی‌ها را واگذار کردیم، به همین دلیل سعی داشتم تمرکز بیشتری داشته باشم و به‌نوعی غرق در کارم، عملکردم و فوتبالم باشم، اما با بردی که در بازی‌مان مقابل کلوس داشتم و موفق شدیم با نتیجه 2 بر یک این تیم را در زمین خودش شکست دهیم و خودم هم گل دوم تیمم را به ثمر برسانم، خوشبختانه شرایط‌مان خوب شد.
با گلی که به کلوس زدی چندگله شدی و جایگاهت را به‌عنوان آقای گل حفظ کردی؟
 بله، من پنج‌گله شدم و با یک بازیکن دیگر از لیگ اوکراین به‌طور مشترک آقای گل هستیم.
تیم کلوس چه شرایطی در رقابت‌های لیگ این فصل اوکراین داشته؟
 حریف ما در هفته هشتم تیم خوب و متمولی به‌لحاظ مالی محسوب می‌شود و اتفاقاً در رقابت‌های لیگ اروپا هم حضور دارد. این تیم تا قبل از بازی در جدول یک پله بالاتر از ما قرار داشت و در واقع آنها پنجم و ما ششم بودیم، اما با برد اخیرمان ما جای این تیم را گرفتیم و در جدول پنجم شدیم و کلوس ششم شد.
تیم‌تان در هفته‌های اول با صدر فاصله امتیازی خیلی کمی داشت اما در حال حاضر پنجم هستید!
 در حال حاضر هم چند تیم بالای جدول به‌لحاظ امتیازی بسیار به هم نزدیک هستند و فاصله ما هم با صدر زیاد نیست و شرایط این فصل‌مان بسیار خوب و امیدوارکننده است.
شاختار پیروزی خیلی بزرگی مقابل رئال‌مادرید کسب کرد که نشان می‌دهد لیگ اوکراین پیشرفت خیلی خوبی داشته.
 دقیقاً همینطور است که می‌گویید. لیگ اوکراین در سال‌های اخیر جهش خیلی خوبی داشته و جزو چند لیگ برتر اروپا بوده و شاهد آن هم پیروزی بزرگ تیم شاختار در مقابل رئال‌مادرید بود که در عین شایستگی با ارائه یک بازی حساب‌شده موفق به پیروزی مقابل تیم کهکشانی رئال‌مادرید شد، البته در بازی که مقابل تیم بزرگ اسپانیایی برگزار کرد تیم شاختار دو بازیکن اصلی‌اش را هم همراه نداشت.
نمایندگان اوکراین همگی چهره خوبی در اروپا داشتند و اتفاقاً تیم زوریا هم موفق شده چهره خوبی از خودش ارائه دهد. در بازی برگشت هم به نظر مادرید بازی سختی در زمین شاختار خواهد داشت.
 دقیقاً همینطور است و بازی آنها در اوکراین برای هر دو تیم بخصوص مادرید سختی مضاعفی به‌همراه خواهد داشت. شاختار تا همین‌جا هم کار بزرگی انجام داده که از دو تیم غول اروپا یعنی مادرید و اینتر چهار امتیاز باارزش کسب کرده و با وجود اینکه چهار هفته دیگر از مسابقات این گروه باقی مانده فعلاً خودش را به‌عنوان تیم اول گروهش مطرح ساخته است.
امسال با توجه به بازی‌هایت رسانه‌های اوکراینی چه مطالبی در رابطه با تو نوشته و منعکس کرده‌اند؟
 خدا را شکر در مجموع هم من و هم تیمم در 8 هفته‌ای که گذشت عملکرد خوبی داشتیم به همین دلیل مانور رسانه‌ای در اوکراین روی من و تیمم بسیار مثبت بوده است. خودم هم امسال عملکرد خیلی خوبی داشتم که این امر موجب شده حضورم انعکاس خیلی خوبی داشته باشد، به شکلی که من جز پنج گلی که زدم 2 پاس گل داشتم و 2 پنالتی هم برای تیمم گرفتم.
چرا با وجود گلزنی مقابل دینامو کی‌یف و تیم‌های بزرگ و عملکرد خوبت هیچ‌وقت مانند بعضی لژیونرهای دیگر شاغل ایرانی در اروپا به‌عنوان لژیونر برتر هفته انتخاب نشدی؟
 این هفته کریم انصاری‌فرد لژیونر منتخب انتخاب شده که فکر می‌کنم این مسأله هم به‌خاطر حضور این بازیکنان در تیم ملی ایران بوده و دلیل دیگری نداشته است.
کمی در مورد عملکردتت به‌صورت جزئی‌تر در بازی مقابل کلوس توضیح بده.
 من با حرکت بدون توپ فضای خوبی برای گل اول هم‌تیمی‌ام فراهم کردم. گل دوم را هم از تیم کلوس پنالتی گرفتم و خودم هم آن پنالتی را تبدیل به گل کردم تا در بازی که مالکیت دو تیم برابر بود ما موقعیت گل بیشتری برای گلزنی داشته باشیم و خدا را شکر بعد از دو هفته باخت به بردی بسیار خوب و باارزش رسیدیم.
در خصوص شادی گل جالبت چه توضیحی داری؟
 من در شادی بعد از گلم به چشم‌هایم اشاره کردم و این به آن معناست که موارد فوتبالی را خوب می‌بینم و نگاه خیلی دقیق و ریزبینانه‌ای به همه مسائل دارم و با همین دید خوب هم به لطف خدا و سختکوشی‌ام امسال پنج گل در لیگ برتر اوکراین زده‌ام و به‌طور مشترک با یکی دیگر از بازیکنان تیم‌های دیگر برای کسب عنوان آقای گلی خیلی امیدوارم، البته فعلاً 8 هفته از لیگ اوکراین گذشته اما با تیم خیلی خوب و مربی کاربلد و تمرینات خاصی که انجام می‌دهیم خیلی به موفقیت بیشتر خودم و تیمم امیدوارم. در واقع علاوه بر تمرین تیمی، خودم هم جداگانه تمرین می‌کنم و حتی برای خودم مربی بدنساز و روانشناس هم در نظر گرفته‌ام تا بیشتر رشد کنم و شرایطم ایده‌آل شود. از سوی دیگر بعد از چند سال بازی در چند لیگ اروپایی فکر می‌کنم در شرایط سنی قرار دارم که خیلی بیشتر از اینها دیده و شرایطم خیلی خوب و ایده‌آل خواهد شد.
به نظر امسال می‌توانید سهمیه بگیرید؟
 به امید خدا حتماً امسال سهمیه حضور در لیگ اروپا را کسب می‌کنیم، البته ما برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان هم ناامید نیستیم و تلاش‌مان را انجام می‌دهیم چون تیمی داریم که پتانسیل فنی  بالایی به‌لحاظ بازیکن و کادر فنی دارد.
کرونا در کشور اوکراین هم شدید است و مسابقات آنجا بدون تماشاگر برگزار می شود؟
 بله، کرونا اینجا هم متأسفانه شدید است. ابتدا چند هفته مسابقات با تعداد تماشاگر کم برگزار شد اما بعد که کرونا دوباره شدیدتر شد حضور تماشاگر منتفی شد.

Page Generated in 0.0050 sec