printlogo


کد خبر: 217875تاریخ: 1399/8/12 00:00
لژیونرها

رضاییان و الدحیل در حسرت فینال
محمدی و ترابی به ژاوی رسیدند
 
در دومین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی فصل ۲۰۲۰ جام امیر قطر، تیم الدحیل که مثل تمام بازی‌های این فصل لیگ ستارگان رامین رضاییان را در ترکیب داشت در ورزشگاه خانگی عبدالله بن خلیفه مقابل السد قرار گرفت تا جدال این دو تیم پرستاره، حریف العربی در فینال را مشخص کند. هنوز ۱۰ دقیقه از شروع مسابقه نگذشته بود که پاس به عقب بدموقع پدرو کوریا و اشتباه عجیب مشعل برشم، دروازه‌بان جوان السد موجب شد توپ به بازیکنان الدحیل و ادمیلسون برسد و این ستاره برزیلی با شوت بغل پای زمینی گل اول یاران رضاییان را به ثمر برساند.
السد در دقیقه ۵۹ روی حرکت تکنیکی و سانتر پای چپ زیبای اکرم عفیف و ضربه سری که بوعلام خوخی بالاتر از رامین رضاییان زد، به گل تساوی مقابل الدحیل دست یافت. نمایش هجومی شاگردان ژاوی پس از زدن گل مساوی ادامه پیدا کرد و این تیم در دقیقه ۶۴ روی اشتباه خط دفاعی الدحیل و باز هم پاس اکرم عفیف، توسط گیلرمه گل دوم را با شوت داخل محوطه او به ثمر رساند. اکرم عفیف که شب فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته و علاوه بر دادن دو پاس گل، یک خطای مشکوک به اخراج هم در نیمه اول روی او اعلام نشده بود، در دقیقه ۷۷ با توپ‌گیری از رامین رضاییان خلق موقعیت کرد و به بغداد بونجاح پاس داد تا او با یک سرتوپ و شوت محکم السد را صاحب سومین گل کند.
در دقیقه ۸۸ خلیفه ابوبکر قصد داشت با خروج از محوطه جریمه و دفع توپ خلق موقعیت کند، اما شوت اشتباه و کم‌قدرت گلر الدحیل موجب شد گیلرمه با ضربه سر در میانه زمین رودریگو تاباتا را صاحب توپ کند و این ستاره ۳۹ساله با چرخش و شوت فنی از فاصله حدوداً ۵۰متری گل چهارم السد را بزند. الدحیل که در این مسابقه یک گل مردود توسط رضاییان به ثمر رسانده و در دقایق 2+90 و 5+90 هم ادواردو رودریگز و علی عفیف را به‌خاطر کارت قرمز از دست داد تا در شب شکست سنگین 4 بر یک برابر شاگردان ژاوی و ناکامی در صعود به فینال امیرکاپ قطر، دو اخراجی هم بدهد.
تیم السد در حالی توانست با نتیجه 4 بر یک الدحیل را شکست بدهد و حریف العربی در فینال جام امیر قطر شود که ۱۰ روز قبل هم در دیدار معوقه هفته سوم لیگ ستارگان موفق شده بود یاران رامین رضاییان را با نتیجه 3 بر یک در همین استادیوم (عبدالله بن خلیفه) مغلوب کند. حالا مهرداد محمدی و مهدی ترابی باید خود را آماده بازی مقابل السد و تیم ژاوی در فینال کنند؛ یک بازی سخت که می‌تواند برای دو بازیکن ایرانی از حساسیت بالایی برخوردار باشد، بخصوص که آنها تا اینجای فصل عملکرد خوبی ارائه داده‌اند و هواداران العربی نیز امیدوار به درخشش آنها در فینال و کسب عنوان قهرمانی هستند.
 
پیروزی در غیاب ستاره ایرانی
تبعید قدوس به نیمکت برنتفورد
 
در یکی از دیدارهای هفته نهم چمپیونشیپ انگلیس، تیم برنتفورد که بر خلاف سه مسابقه اخیرش سامان قدوس را در ترکیب نمی‌دید و جزو نفرات ذخیره داشت، در استادیوم کنیل‌ورث رود مقابل لوتون تاون رده نهمی قرار گرفت. برنتفورد که طی دو هفته گذشته بردی به دست نیاورده و یک شکست و یک مساوی داشت، توانست به پیروزی پرگل 3 بر صفر برابر لوتون تاون برسد تا ۱۴ امتیازی شود و با صعود دو پله‌ای، در رده نهم جدول چمپیونشیپ انگلیس بایستد. سامان قدوس که طی سه هفته گذشته حضور ثابت در ترکیب تیم برنتفورد داشت، در این مسابقه فرصت بازی مقابل لوتون تاون را به دست نیاورد. ملی‌پوش ایرانی برنتفورد در حالی تا پایان دیدار با لوتون تاون روی نیمکت حضور داشت که پس از پیوستن به باشگاه جدیدش چنین اتفاقی برای او نیفتاده و حداقل به‌عنوان یار جانشین در بازی‌ها به میدان رفته بود.
 
قوچان‌نژاد فقط یک نیمه بازی کرد
شکست زووله در حضور گوچی
 
در نخستین بازی هفته هفتم اردی‌ویژه هلند تیم زووله میهمان توئنته بود و با نتیجه 5 بر یک شکست خورد. الیانو در دقیقه 74 تک‌گل زووله را به نام خود ثبت کرد. گل‌های تیم توئنته هم در دقایق 5، 29، 33، 51 و 84 به دست آمدند. رضا قوچان‌نژاد که در ترکیب اصلی تیم زووله به میدان رفته بود با آغاز نیمه‌ دوم تعویض شد. در جدول رده‌بندی 18تیمی اردی‌ویژه هلند تیم زووله با شش امتیاز نهم است.
 

Page Generated in 0.0056 sec