printlogo


کد خبر: 217872تاریخ: 1399/8/11 00:00
ابلاغ دستورالعمل بهداشتی جدید برای لیگ بیستم
برگزاری مسابقات با حداقل نفرات

 
رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در نامه‌ای به باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال دستورالعمل‌های بهداشتی جهت برگزاری مسابقات لیگ را ابلاغ کرد. بر اساس این دستورالعمل جدید تلاش شده تا حضور اعضای تیم‌ها و برگزارکنندگان به حداقل برسد و مسابقات حتی‌المقدور با کمترین نفرات ممکن برگزار شود.
وقتی لیگ نوزدهم پس از تعطیلی چندماهه بابت شیوع کرونا از سر گرفته شد، سازمان لیگ پروتکل مشابهی را در نظر گرفته بود، با این حال بعضاً شاهد حضور افراد اضافه در ورزشگاه‌ها بودیم. حتی در یکی از بازی‌های ملوان در لیگ یک تعدادی از تماشاگران توانسته بودند به ورزشگاه بروند. این بار اما سازمان لیگ مصمم است با تجربه لیگ نوزدهم و مشکلاتی که وجود داشته، مسابقات لیگ برتر را با شرایط بهتر و ایمنی بیشتری برگزار کند و پروتکلی که در نظر گرفته سختگیرانه‌تر است.
طولانی شدن کرونا مشکلی است که برگزاری تمام مسابقات ورزشی را با مشکل روبه‌رو کرده و هر کدام از کشورها با توجه به وضعیت شیوع این بیماری دستورالعمل متفاوتی را در نظر گرفته‌اند. مثلاً برخی کشورها اجازه حضور محدود تماشاگران را داده‌اند ولی برخی دیگر معتقدند بهتر است مسابقات همچنان بدون تماشاگران برگزار شود. سازمان لیگ هم فعلاً اجازه حضور تماشاگران را نداده و بازگشت آنها به ورزشگاه را وابسته به اجازه ستاد کرونا می‌داند.
دستورالعمل بهداشتی‌ای که حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ به باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال برای برگزاری مسابقات لیگ ابلاغ کرده شش بند دارد و به شرح زیر است:
۱- تنها بازیکنان اصلی و ذخیره به همراه کادرفنی که در لیست بوده و شرایط حضور در زمین مسابقه را دارند مجاز به ورود به ورزشگاه بوده و بازیکنان خارج از فهرست از جمله بازیکنان محروم و مصدوم حق همراهی با تیم و حضور در سکوها را ندارند.
۲- با هدف کاهش ریسک شیوع ویروس کرونا، حضور مسئولین عالی‌رتبه باشگاه طبق روال فصل پیش (۴ نفر همراه تیم میهمان و ۶ نفره همراه تیم میزبان) تنها با داشتن‌ آی‌دی کارت و هماهنگی با مسئول برگزاری مسابقه امکانپذیر بوده و از حضور سایر افراد میهمان و همراهان فاقد‌ آی‌دی کارت به ورزشگاه معذور می‌باشیم.
۳- همکاران مسئول در روز برگزاری مسابقه از سوی هیأت فوتبال استان یا شهرستان تأیید و تأمین می‌گردد (از جمله عوامل برانکارد، توپ جمع‌کن‌ها و سایر عوامل اجرایی روز مسابقه) باید در حداقل تعداد مجاز بوده و توجه بر رعایت الزامات پروتکل‌های بهداشتی از جانب ایشان در تعهد میزبان است.
۴- مکرراً یادآوری می‌گردد، از آنجا که کلیه مسابقات تا اطلاع ثانوی بدون حضور تماشاگر است بنابراین به جهت حمایت از نظام سلامت کشور و انجام پروتکل‌های صادره از سوی وزارت بهداشت، حضور افراد مختلف در کلیه فضای ورزشگاه‌ و همچنین استقرار میهمانان و مسئولین شهری در فضاهای مختلف مانند جایگاه وی‌آی‌پی، سکوها و کنار زمین اکیداً ممنوع بوده و مسئول برگزاری مسابقات تا زمان حضور ایشان از برگزاری مسابقه منع می‌گردد.
۵- تأمین ۶ نفر توپ جمع‌کن و ۴ نفر از عوامل برانکارد، با نظر هیأت فوتبال استان بوده و انجام معاینات پزشکی و ارائه آموزش‌های لازم به ایشان برعهده هیأت محترم استان و یا شهرستان میزبان است.
۶- نظارت بر انجام صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی صادره از جمله ضدعفونی و پلمب رختکن‌ها و فضا‌های اجرایی، ضدعفونی توپ‌ها، تأمین پد بهداشتی و ضدعفونی کفش‌ها در ورودی زمین مسابقه، نصب لامپ‌های یو وی، ایجاد فاصله بهداشتی روی نیمکت‌ها و تعبیه مسیر استقرار بازیکنان و کادرفنی روی سکوها و... برعهده هیأت فوتبال و باشگاه میزبان است. ضمن تشکر از تمامی باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال استان امید است با رعایت هرچه بهتر پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم الگوی مناسبی برای فوتبال کشور در امر رعایت بهداشت و انجام مسابقات باشیم.

Page Generated in 0.0042 sec