printlogo


کد خبر: 217858تاریخ: 1399/8/11 00:00
برگزاری لیگ بسکتبال و والیبال در هاله‌ای از ابهام؟
تهران تعطیل می‌شود؟

 
در روزهایی که تیم‌های لیگ بسکتبال مراحل پایانی آماده‌سازی را برای حضور در لیگ برتر پشت سر می‌گذارند و مشغول برگزاری رقابت‌های تدارکاتی هستند، آغاز این رقابت‌ها در تاریخ موعود یعنی 15 آبان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
فدراسیون بسکتبال با هم فکری تیم‌های لیگ برتری تصمیم بر این گرفت تا لیگ برتر را 15 آبان آغاز کند. تاریخی که در ابتدا به نظر می‌رسید در شرایط شیوع کرونا در وضعیت بهتری خواهد بود اما هرچه زمان گذشت، آمار مبتلایان بیشتر و بیشتر شد و حالا به اوج خود رسیده است. با این حال فدراسیون تصمیم گرفت با متمرکز کردن رقابت‌ها در تهران، شانس شیوع این ویروس بین بازیکنان را کاهش دهد اما حالا کار به جایی رسیده که ممکن است این رقابت‌ها قبل از آغاز تعطیل شود.
طی روزهای اخیر، با رشد عجیب و غریب این ویروس در شهر تهران، ستاد مبارزه با کرونا در استان تصمیم پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای این شهر را روی میز قرار داده تا شرایط در این شهر کمی بهتر شود. پیشنهادی که از سوی برخی نهادها تأیید شده و در انتظار تأیید نهایی دولت است تا اجرا شود. تصمیمی که اگر نهایی و تصمیم به اجرای آن گرفته شود لیگ بسکتبال را در کنار فعالیت‌های دیگر ورزشی پیش از آغاز به تعطیلی خواهد کشاند.
از طرف دیگر لیگی مانند والیبال هم هست که سه هفته به علت شیوع کرونا تعطیل بود و قرار است طی روزهای آینده هم یک بار دیگر دچار تعطیلی شود که با این حساب بیش از پیش دچار بی‌برنامگی خواهد شد.
تصمیم تعطیلی گسترده در تهران اگرچه از ابتدای شیوع ویروس کرونا یکی از خطوط قرمز ستاد ملی مبارزه با این ویروس بوده و به آن تن نداده است اما در شرایط بحرانی فعلی که آمار ابتلای تهرانی‌ها به کووید 19 سرسام‌آور شده، بعید نیست که ولو با زمان کمتری اجرا شود و فعالیت‌های ورزشی را هم مانند سایر بخش‌ها به تعطیلی بکشاند.
حالا باید دید که در ابتدا ستاد ملی مبارزه با کرونا چه تصمیمی درباره تعطیلی تهران خواهد گرفت و در ادامه در ورزش کشور چه رویکردی در مقابل آن اتخاذ خواهد شد.
پیش از این برخی چهره‌ها هم از برگزاری این رقابت‌ها در تهران که یکی از شهرهای قرمز و خطرناک این ویروس است انتقاد کرده بودند و حالا شواهد نشان می‌دهد که شاید حق با آنها بوده است.

Page Generated in 0.0049 sec