printlogo


کد خبر: 217856تاریخ: 1399/8/11 00:00
حضورم در شورای مشورتی تصمیم درستی بود
بهداد سلیمی: فعلاً تمایلی برای مربیگری ندارم
هر چقدر فدراسیون وزنه‌برداری بتواند در جذب حداکثری چهره‌های شاخص و توانمند تلاش کند راه و مسیر را اشتباه نرفته است

مصاحبه
رضا عباسپور     @rez7462
 
نخستین جلسه رسمی شورای مشورتی فدراسیون وزنه‌برداری هفته گذشته بعد ازچندین ماه‌ با شکل و شمایلی تازه در سالن اجتماعات فدراسیون وزنه‌برداری برگزار شد. نشستی که برخلاف گذشته شاهد حذف یکسری از چهره‌های شاخصی چون؛ محمد نصیری و علی پاکیزه جمع از ستاره‌های پیشین و پیشکسوتان این رشته و درعوض اضافه شدن منتقدان سفت و سخت و پروپاقرص قدیمی مدیریت فدراسیون وزنه‌برداری یعنی کوروش باقری و بهداد سلیمی به این مجموعه بودیم. اتفاقی جالب توجه و رفت و آمدی قابل پیش‌بینی که حکایت از تدبیر جدید مسئولان وزنه‌برداری برای کاهش انتقادات و فشار رسانه‌ای شدیدی داشت که در یکسال اخیر روی دوش تصمیم‌سازان این رشته المپیکی سنگینی می‌کرد.
 حضور بهداد سلیمی و البته کوروش باقری، دو ستاره نامدار این رشته ورزشی در نخستین نشست شورای مشورتی بعد از پایان قرنطینه کرونایی، البته با حواشی و نقدهایی نیز همراه بود. نقدهایی که به واسطه نوع و نحوه اضافه شدن این دو چهره شاخص به این مجموعه متوجه آنها شد. البته بهداد سلیمی در گفت‌وگو با ایران ورزشی انتقادات را رد کرده و معتقد است از حضورش در جمع اعضای شورای مشورتی وزنه‌برداری رضایت کامل دارد. زیرا او می‌تواند بدین واسطه هم در جمع اعضای خانواده خودش باشد و هم در خصوص آینده و برنامه‌ریزی خرد و کلان برای پیشرفت این رشته المپیکی در داخل و خارج از مرزهای ایران نظرات فنی خود را به رأی بگذارد.
 به همین دلیل سلیمی با ابراز رضایت از وضعیت فعلی که در شورای مشورتی دارد، معتقد است که او فعلاً به خاطر شرایط خاصی که کرونا در ورزش دنیا ایجاد کرده، تمایلی برای فعالیت در بخش فنی و قرار گرفتن در جایگاه سرمربیگری تیم‌های ملی پایه یا بزرگسالان ندارد.
 
امیدوارم در شورای مشورتی وزنه‌برداری مثمرثمر باشم
بهداد سلیمی قهرمان فوق سنگین وزنه‌برداری جهان و بازی‌های المپیک با بیان این مطلب که از حضورش در شورای مشورتی فدراسیون وزنه‌برداری و تصمیم خوبی که در این خصوص گرفته راضی است، در خصوص اولین حضورش در جمع تصمیم‌سازان شورای مشورتی وزنه‌برداری می‌گوید: «حقیقتش را بخواهید خودتان می‌دانید بعد از اینکه پیشنهاد حضور در شورای مشورتی فدراسیون وزنه‌برداری را دریافت کردم، مقداری در این خصوص تحقیق کردم تا ببینم اصلاً شاکله و ماهیت این شورا چیست و چه کمکی می‌تواند به پیشرفت وزنه‌برداری کند. بعد از آن تصمیم گرفتم که در جلسه شورا حاضر شوم و خودم از نزدیک همه جوانب را بسنجم و شرایط را بالا و پایین کنم. خدا را شکر در اولین نشست شورا که همین هفته قبل برگزار شد، وقتی که اعضا و شرایط حاکم بر این مجموعه را دیدم و خودم این فضا را تجربه کردم تقریباً قانع شدم که تصمیمم برای حضور در این شورا تصمیم خوب و درستی بوده است. البته بازهم خیلی زود است که در این خصوص اظهارنظر قطعی داشته باشم اما کلیاتی که دیدم خوب و از نظرمن قابل تأیید است.»سلیمی در مورد نحوه و نوع برگزاری شورا و تصمیماتی که در این مجموعه اخذ شد، معتقد است: «به نظرم دستورجلسه شورا و نوع رأی‌گیری و اتخاذ تصمیم در مورد موضوعات مختلف در حوزه وزنه‌برداری پروسه منطقی و قابل قبولی بود. زیرا طبق قانون در شورا موضوعات مختلف مطرح 
می‌شود. بلافاصله پس از شنیدن نقاط قوت و ضعف دستور جلسه شورا، موضوع طرح شده توسط اعضا، به رأی‌گیری گذاشته و آن موضوع یا تصویب  و یا رد می ‌شود. این نوع تصمیم‌گیری به نظرم عالی و قابل قبول است. بنابراین من مشکل خاصی در نحوه و نوع برگزاری نخستین جلسه شورای مشورتی ندیدم.»
 
وزن شورا بالاتر برود، بهتر است
بهداد سلیمی معتقد است که همه چیز در نخستین جلسه شورای مشورتی خوب بود اما به نظر او  می‌شد وزن این مجموعه را با حضور چهره‌های شاخص فراوانی که در وزنه‌برداری ایران حضور دارند، ارتقا داد: «تا جایی که من در جریان هستم، مسئولین فدراسیون به جز من و کوروش باقری که در جلسه شورای مشورتی حضور داشتیم، از سایر چهره‌های شاخص وزنه‌برداری ایران مثل حسین رضازاده، حسین توکلی، سجاد انوشیروانی و... ، هم دعوت کرده بودند که در این جلسه حاضر شوند اما آنها به دلیل مشغله شخصی نتوانستند در این نشست حاضر شوند. به هر حال، هر چقدر فدراسیون وزنه‌برداری بتواند در جذب حداکثری چهره‌های شاخص و توانمند وزنه‌برداری ایران تلاش کند، راه و مسیر را اشتباه نرفته است. زیرا حضور اهالی وزنه‌برداری در خانه خودشان و استفاده از خرد جمعی می‌تواند باعث انسجام و وفاق این خانواده و پیشرفت هرچه بیشتر وزنه‌برداری در دنیا شود.»
 
برنامه‌ای برای مربیگری در تیم‌های ملی ندارم
فوق سنگین طلایی وزنه‌برداری ایران در بازی‌های المپیک 2012 لندن با رد احتمال حضورش در رأس هرم فنی تیم‌های ملی پایه یا با چنین عنوانی در جایگاهی دیگر در این خصوص تأکید دارد: «باور کنید فعلاً در ذهنم هیچ گونه برنامه‌ریزی برای حضور در رأس هرم فنی تیم‌های پایه وزنه‌برداری یا جایگاهی دیگر شبیه به این موقعیت ندارم. زیرا اولاً ویروس کرونا در دنیا شرایط وخیم و عجیب و غریبی را ایجاد کرده که به هیچ وجه نمی‌شود، پیش‌بینی برای برگزار شدن یا نشدن مسابقات مختلف داخلی یا خارجی بخصوص مسابقات مهمی مثل رقابت‌های جهانی یا المپیک داشت. 
به همین دلیل وقتی شرایط به این شکل برای ما ایجاد شده است، من هم فعلاً نمی‌توانم برنامه‌ریزی یا هدفگذاری برای قرار گرفتن در رأس هرم فنی تیم‌های ملی و فعالیت در حوزه فنی و مربیگری داشته باشم. شاید اگر شرایط و فضای ورزش دنیا بعد از کنترل و مهار این ویروس مرگبار تغییر کند و همه چیز به شکل قبل برگردد، من هم نظرم را تغییر دهم و باز هم به مربیگری و فعالیت در حوزه فنی فکر کنم اما حالا هیچ تمایلی برای فعالیت در این حوزه ندارم. فعلاً همین مقدار حضورم در بخش تصمیم‌سازی و شورای مشورتی فدراسیون وزنه‌برداری کفایت می‌کند. زیرا من با نیت خدمت به وزنه‌برداری در این جمع حاضر شدم. خیلی هم برایم تفاوتی ندارد که کجا باشم و چه شرایطی برایم ایجاد شود. اولویت برای من سود و پیشرفت وزنه‌برداری است.»
 

 


Page Generated in 0.0060 sec